szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közreadta, mennyit költött saját maga reklámozására az MVM Magyar Villamosművek Zrt. 2016 eleje óta.

Az állami tulajdonban lévő cégtől az LMP kérte ki az összegeket közérdekű adatigényléssel azután, hogy a HVG megírta: információink szerint az MVM több százmillió forintot juttatott a Civil Összefogás Közhasznú Alapítványnak (CÖKA).

A párt pénteken tette közzé a cég válaszát – szúrta ki a 444.hu –, amelyből kiderül, hogy az az elmúlt szűk másfél évben összesen 2,2 milliárd forintért hirdetett kormányközeli médiumokban.

Ez a pénz közpénz, mintahogy a CÖKA-nak adott összeg is az. Bár az MVM ezt nem akarta elismerni – ahogyan a CÖKA sem azt, hogy állami cégtől kapott volna támogatást –, Lázár János egy kormányinfó alkalmával megtette.

Az adatok szerint az MVM

  • 1,163 milliárd forintot költött a Modern Media Groupnál, a Ripost Mediánál és az ATMediánl, a Habony Árpád és Tombor András érdekeltségébe tartozó cégeknél.
  • Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csabának a cégénél, az Odexnél 352 milliót hagytak. 
  • A Radio Plusnak és a TV2 csoportnak, amelyek Andy Vajna médiaportfóliójába tartoznak, 221 milliót fizettek. 
  • Az Insider Media és SA Day Insider Media – a két, Huth Gergelyhez köthető cég – 190 milliós megrendelést kapott. 
  • További 93 millió a Magyar Idők Kft.-nek,
  • 43 millió pedig Bencsik András Demokratáját kiadó Artamondo Kft.-nek jutott. 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!