Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Átlagosan 40-50 százalékos megtakarítást érhetnek el, akik egy közelmúltban indult magyar startup oldalán rendelnek meg szállítási szolgáltatásokat. A cél az üres rakterek megtöltése, az útvonal optimalizálása és a legjobb ár elérése.
Naponta 200-300 ajánlatkérés kerül fel a fuvar.hu nevű online piactér oldalára. A legtöbben raklapos szállításra és költöztetésre keresnek fuvarozót, de sokan vannak olyanok is, akik csomagot akarnak küldeni. A feladat elvégzésére fordított licittel jelentkezhetnek a regisztrált fuvarozók: csak azok szállhatnak be, akik az eredetinél legalább öt százalékkal alacsonyabb árat ajánlanak; végül a megrendelő dönti el, hogy melyik fuvarosnak ad megbízást.
„A legjobb árat az fogja adni, akinek van üres raktere, és akinek útba esik a lerakási cím”
– mondja Szucsányi-Borza Sebestyén, a fuvar.hu alapítója. „A visszajelzések többsége pozitív, de vannak olyanok is, akik azzal vádolnak bennünket, hogy le akarjuk verni az árakat, vagy hogy csak kémkedni akarunk, ki milyen árat szab meg” – meséli. A honlap tulajdonosainak a létrejött megbízásokból van jövedelmük: sikerdíjat kapnak a megrendelést megszerző szállítótól.
A fuvar.hu elsősorban a mikro-, illetve kisvállalkozókra építi üzleti modelljét, az elszállítandó áru – a költözködést leszámítva – általában nem több néhány száz kilogrammnál. A fuvar.hu terjeszkedni is akar, a terv, hogy megjelenjen Ausztriában.
Az első hetek tapasztalatai alapján kiderült, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá kell tenni a rendszert, a startup a honlap további fejlesztésére készül. A szállítók közül eddig közel 180-an regisztráltak a rendszerbe, ez a fuvarostársadalom töredékét teszi ki. A jelentkezés feltételei nem túl szigorúak: vállalatok mellett egyetlen járművel rendelkező egyéni vállalkozók is beszállhatnak a licitbe. Magyarországon mintegy 37 ezer vállalkozás működik a fuvarozási ágazatban, s a cégek háromnegyede legfeljebb négy embert foglalkoztat.
A fuvar.hu szerint akár 80 százalékos megtakarítás is elérhető a honlap használatával, az átlag 40-50 százalék körül mozog. Hasonló arányok alakultak ki a hasonló észak-amerikai és nyugat-európai vállalkozásoknál is: ott a 75 százalékot tartják a csúcsnak, s az átlag ott is 50 százalék körül van.
Az első Uber-stílusú teherszállítási szolgáltatók egyébként az USA-ban jelentek meg, 2014-ben; a két leghíresebb úttörő a kaliforniai Cargomatic és a Seattle-ben alapított Convoy. Az amerikai tapasztalatok szerint az újítás hosszabb távon a fuvarozó kisvállalatoknak is segít: csökkennek az adminisztrációs költségeik, és kevesebb energiát kell a fuvarszerzésbe ölniük.
A mobiltelefonos applikációkkal a fuvarközvetítők szorultak ki a piacról. „Bármi, ami gyorsabbá, hatékonyabbá és átláthatóbbá teszi a közvetítők tevékenységét, a fuvar mindkét oldalán jelentős költségcsökkenést eredményez” – magyarázta az új módi térnyerését Dan Lewis, a Convoy alapítója és igazgatója. A közvetítők, mondta, sokszor a fuvardíj 45 százalékát is elkérték; ők is számolnak fel díjat, de jóval kevesebbet. A szeptemberben indult magyar honlaphoz hasonlók már működnek a nagyvállalati szférában, ezek általában havidíjas alapon kínálják a szolgáltatásukat.
A cikk a HVG 2017/43. számában jelent meg.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Talán mindenki halott már Bugyiról és Taktaharkányról, ám ezeken kívül is rengeteg érdekes nevű település van Magyarországon. Játsszon velünk!
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Ez már a második alkalom.