szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az MNB a mai napon berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felső vezetésétől – olvasható a jegybank közleményében.

Mint írták, mindenkor elvárják, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, és hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék.

Az MNB-nél azután állították a szőnyeg szélére a biztosító vezetését, hogy a Blikk megírta: elmeorvosi vizsgálatra küldték a tavaly januárban történt, 17 halálos áldozatot követelő veronai buszbaleset érintettjeit. Egy, a tragédiában a testvérét elvesztett fiatal beszámolója szerint a biztosító szakértője egyebek mellett azt kérdezte tőle, hogy mire költene egy nagyobb összegű kártérítést.

A hírre reagálva a kormány azonnali vizsgálatot rendelt el.

A biztosító vezetésének berendelése előtt a jegybank – a kárrendezés gördülékenysége érdekében – már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (Mabisz), illetve az érintett biztosítóval is. Egyértelműen megfogalmazta – hangsúlyozták a közleményben –, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el. Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s – különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben – megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie.

Az MNB – tették hozzá – hatáskörén belül jelen ügyben is a fogyasztói érdekek kiemelt szem előtt tartásával fog eljárni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!