Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Uniós pénzt nem várhatunk a Debrecen–Mátészalka-vasútvonal felújítására, hazai forrás pedig egyhamar nem lesz rá. Ez az a vonal, amit csigának öltözve futottak le.
Olyan lassú a vonat Debrecen és Mátészalka között, hogy azt egy szakaszon futva is meg lehet előzni – ezt nemrégiben be is mutatta a MátészalkaLeaks csoport néhány csigajelmezbe öltözött aktivistája.
Most Ungár Péter LMP-s politikus kérdezte írásban Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, akihez a közlekedés is tartozik, hogy mikor várható a sok ember munkába jutását megnehezítő, sebeségkorlátozásokkal teli vasútvonal felújítása.
A kérdést a minisztériumból Cseresnyés Péter válaszolta meg, azt írta: a kormány a 2014–20-as uniós pénzügyi ciklusban mintegy ezermilliárd forintot költ vasúti fejlesztésekre, de ebbe a mátészalkai vasútvonal felújítása nem került bele.
Mivel a Debrecen–Mátészalka-vonal nem része a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy a jövőben is csak hazai forrásból lesz finanszírozható a vonal felújítása, ami pedig csak egy későbbi időpontban valószínű.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.