Marad a csigatempó a MÁV csigavonalán

Uniós pénzt nem várhatunk a Debrecen–Mátészalka-vasútvonal felújítására, hazai forrás pedig egyhamar nem lesz rá. Ez az a vonal, amit csigának öltözve futottak le.

  • hvg.hu hvg.hu
Marad a csigatempó a MÁV csigavonalán

Olyan lassú a vonat Debrecen és Mátészalka között, hogy azt egy szakaszon futva is meg lehet előzni – ezt nemrégiben be is mutatta a MátészalkaLeaks csoport néhány csigajelmezbe öltözött aktivistája.

Most Ungár Péter LMP-s politikus kérdezte írásban Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, akihez a közlekedés is tartozik, hogy mikor várható a sok ember munkába jutását megnehezítő, sebeségkorlátozásokkal teli vasútvonal felújítása.

A kérdést a minisztériumból Cseresnyés Péter válaszolta meg, azt írta: a kormány a 2014–20-as uniós pénzügyi ciklusban mintegy ezermilliárd forintot költ vasúti fejlesztésekre, de ebbe a mátészalkai vasútvonal felújítása nem került bele.

Mivel a Debrecen–Mátészalka-vonal nem része a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy a jövőben is csak hazai forrásból lesz finanszírozható a vonal felújítása, ami pedig csak egy későbbi időpontban valószínű.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Pride után: megpróbálják-e börtönbe küldeni Karácsony Gergelyt?

Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.