Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A négyfős nyírségi cég már a megbízás kiírásakor elkezdte szervezni országos behajtói hálózatát. A szálak Kisvárdára vezetnek.
Ahogy arról beszámoltunk, egy kis nyírségi céget, a Pepp and Cars Kft.-t szerződtette az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. arra, hogy vegye át több százezer ügyfelének díjfizetési ügyét. A négyfős vállalkozás a Díjbeszedő Zrt.-vel közösen 7,6 milliárd forintot nyert el az NHKV Zrt. 2017. végén kiírt közbeszerzésén.
A 24.hu most arról ír, hogy a Nagykálló egyik kocsmaépületében székelő cég – amely 2016-ban nagyjából egy falusi vegyesbolt forgalmához mérhető 19 millió forintos bevétellel rendelkezett, tartozásai miatt pedig 2017 elején a NAV végrehajtást is indított ellene – már a kukaholding tenderének kiírása idején, 2017 közepén elkezdte kiépíteni a díjbeszedők országos alvállalkozói hálózatát.
A kukaholding 2017 júliusában tette közzé a közbeszerzési kiírást, a lapnak viszont több korábbi alkalmazott is megerősítette, hogy a Pepp and Cars néhány hozzá szorosan kapcsolódó céggel együtt már a nyáron, szinte a kiírással egy időben elkezdte keresni a munkára alkalmazható embereket. És bár a közbeszerzés eredményét csak idén január 4-én tették közzé, a cég már tavaly októberben szerződéseket is kötött alvállalkozókkal, ráadásul az NHKV közbeszerzésére hivatkozva.
A beszervezett embereket ezután hetekig-hónapokig váratták, végül márciusban küldték ki az első címlistaadagot a koordinátoroknak, de az utasítás szerint az országgyűlési választásokat meg kellett várni a behajtásokkal.
A 24.hu szerint maga a behajtás csak nagyon kis százalékban végződött sikeres behajtással, a rezsicsökkentés idején megszabott kukadíjak sokszor a behajtás költségeit is alig fedezték, ezért a behajtási akció hatalmas ráfizetést hozhat a kukaholdingnak, de a díjbeszedők sem jártak vele jól, holott a nyírségi vállalkozás a lap információi szerint 500 forintot számlázott minden egyes ügyfélért a kukaholdingnak.
A lap azt is hozzáteszi, a szálak Kisvárdára vezetnek, ugyanis a közbeszerzés idején a parlamentbe a kisvárdai körzetből bekerülő Seszták Miklós fejlesztési miniszter felügyelete alá tartoztak a kukaholding ügyei, és a fejlesztési tárca adott engedélyt az NHKV-nak arra, hogy kiszervezze az alaptevékenységéhez tartozó pénzbeszedést. Lizák Anita, a Pepp and Cars operatív igazgatója pedig Kisvárdán lakik.
A lap kérdésire, hogy hogyan került az állami tulajdonú Díjbeszedő mellé egy apró nyírségi magáncég a konzorciumba, sem a Díjbeszedő, sem a Pepp and Cars Kft. nem válaszolt.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.