Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Sikertelenek voltak a tárgyalások - közölte a szakszervezet.
Miután ismételten eredménytelennek bizonyultak a bértárgyalások a VDSZ és a Hankook cégvezetése között, a VDSZ sztrájkbizottságának döntése értelmében szerda hajnalban 5.00 és 7.00 között kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak a gyárban - közölte a szakszervezet. Székely Tamás közleményében kiemelte: a "cégvezetés semmilyen megegyezési készséget nem mutatott a megbeszélésen nem terjesztettek elő ellenajánlatot a szakszervezet 18 százalékos bérkövetelésével szemben, a munkavállalókat képviselő VDSZ számára nem maradt más lehetőség mint a munkabeszüntetés".
A dunaújvárosi cégnél február 23-án alakult sztrájkbizottság, a szakszervezet a 18 százalékos alapbéremelésen túl jubileumi kifizetést és 13. havi bónuszt, illetve a megszakítás nélküli munkarendben dolgozók számára 5 százalékos pótlákot akart elérni. Akkor azt is közölték, hogy március 4-én ülnek tárgyalóasztalhoz, ha az egyeztetés nem jár sikerrel, hét napon belül lehet munkabeszüntetés.
Az elmúlt hetek többször sztrájkba torkolló bértárgyalásairól ebben a cikkben írtunk bővebben:
Emberkedni kezdtek a szakszervezetek, de mire mentek vele?
Megerősödtek a munkavállalók: van, ahol már a sztrájkfenyegetés is elég volt a béremeléshez, akadt, ahol le kellett állni a munkával, de a tárgyalásos megoldásra is láttunk példát. Igaz, vannak esetek, amikor nem működik a nyomásgyakorlás.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.