Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A Budapest Airport lehet Orbán Viktor barátjának következő célpontja.
Már fél éve is hallani lehetett, érkezik a felcsúti milliárdos. Akkor még mindenki legyintett. Mostanra megváltozott a helyzet – írja a G7.hu gazdasági szakportál.
A repteret és a ferihegyi zajszennyezést újabban rendre támadja a kormányzati sajtó, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, Guller Zoltán a Magyar Nemzetben arról beszélt, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret csak a profitszerzés szempontjai szerint üzemeltetik, a magyarok ki vannak szolgáltatva. Tarlós István pedig elvi megegyezést kötött a repülési tilalomról a reptérrel – éjfél és reggel hat között.
Közben pedig, írja a lap, megakadtak a repteret érintő infrastrukturális fejlesztések. Ehhez jön hozzá az, hogy az állam cégvásárlási kedve az utóbbi években alábbhagyott, de Mészáros Lőrinc cégeinek étvágya nem csökken. Az egyesülés előtt álló Opus és Konzum Nyrt. tevékenységi területei – például: turizmus, ingatlan, pénz- és tőkepiac, építőipar, fémipar, energetika, informatika, élelmiszeripar – pedig akár ide is vághatnak. Az ottani menedzsment ki is fejtette, a jövőben kevés, de nagyméretű felvásárlásra törekszik; elsősorban a bank- és pénzügyi szektor, az informatika, az ingatlanszektor, valamint a telekommunikációs ágazat érdekli. A Budapest Airport Zrt. ezekből az ingatlanszektorba fér bele.
Azonban Mészáros hiába a leggazdagabb magyar – ráadásul már a Forbes világviszonylatban is a nagyon gazdagok között tartja számon –, problémás lehet az ár. A G7 azt írja, az utóbbi években Európában a reptérüzemeltető cégek alsó hangon az éves EBITDA (adózás, hiteltörlesztés és értékcsökkenés előtti eredmény) 15-szörösén keltek el. A Budapest Airport tavalyi számai még nem ismertek, 2017-ben az EBITDA 55,5 milliárd forint volt, amiből
833 milliárdos vételár adódna.
Ez azonban csak semleges környezetben igaz. Azonban a lap értesüléseit hivatalosan senki sem erősítette meg.
Ha már reptér. Olvassa el legújabb cikkünket a reptéri csomaglopásokról.
„Úgyis megcsinálják a táskádat egy körömollóval” – változott bármi Ferihegyen?
„Utólag még azt is letagadja a reptéri rendőrség, hogy a fosztogatások miatt rakodókra szerelt testkamerákat javasoltak, és hiába lepleztünk le egy biztonsági kockázatot, továbbra is szabadon, állandó ellenőrzés nélkül grasszálnak a rakodók. A birtokunkba került dokumentumok alapján a repülők rakterének kamerázása viszont magáncégeknek köszönhetően zajlik, de a maffiaszerű szervezettséggel dolgozó tolvajok vesztegetni próbálják és fenyegetik őket. Ráadásul hiába fülelik le az utasokat megkárosítókat, visszatérnek, holott ehhez elvileg szigorú hatósági ellenőrzésen kell átesniük. Azt is megtudtuk, milyen jól forgatják a körömvágó ollót, és miért aggódhatunk, ha a kézipoggyászunk sárga címkével mégis a raktérben köt ki.”
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Chuck Palahniuk 2023-as regénye, a Nem tart örökké már magyarul is olvasható, és választ ígér arra, miért halt meg Marilyn Monroe vagy Kurt Cobain. A művet tizennyolc éves kor alatt semmiképp sem ajánlanák – kritikusunk még fölötte se.
Felföldi József szerint a végjátékban a NER levetett minden álcát, és már simán csak lop.
Miből él Majka, Azariah, Krúbi és a többi popzenész? Földes András véleménye.