Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Árgus szemekkel figyeli és ellenőrzi az állam az MTA kutatóintézeteinek gazdálkodását, nem is nagyon érkezik panasz a pénzügyi fegyelemre, írja az MTA. Ráadásul a hálózat nyereséges is.
Sorra közli az MTA az érveket amellett, hogy kutatóhálózata, amit a kormány most elég homályos, körvonalazatlan, adott esetben hamis érvekkel akar leválasztani róla, jól, hasznosan, gazdaságosan működik. Nemrég esett át nemzetközi átvilágításon a hálózati rendszer, és jól szerepelt, most pedig arról közöl cikket az MTA, hogy a magyar állam gazdálkodást ellenőrző szervei rendszeresen ellenőrzik a gazdálkodást. A Magyar Államkincstár havonta látja az elszámolásokat, pénzügyi adatokat, az Akadémiai Kutatóintézetek Tanácsa (AKT) egy, a kormány által is delegált taggal felügyeli a kutatóintézeteket. Évente két költségvetési beszámoló készül a Parlamentnek.
A kutatóhálózat bevétele 2018-ban 40 milliárd forint volt, 13 milliárd jött ebből különböző, EU-s és hazai pályázati bevételekből, és 4 milliárd pedig ipari és vállalkozási bevétel. Így a kutatóhálózat nyereséges. "A kutatók teljesítményének eredménye a költségvetési támogatás másfélszeresének megfelelő hozzáadott érték. Érdemes tehát befektetni a kutatóhálózat által végzett alapkutatásokba."
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A napokban az orosz közlekedési miniszter is így járt, majd néhány órával később holtan találták meg az autójában.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?