szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Reagált a Kartago Tours a külföldön rekedt magyar turisták kálváriájára.

– Nem rajtunk múlt, mi mindent elkövettünk – így foglalható össze a Kartago Tours reakciója, amit a Tunéziában rekedt magyar turisták hercehurcájára adott. Ahogy arról mi is beszámoltunk, a múlt héten több repülőjárat jelentős késéssel tudott csak felszállni – ha egyáltalán –, ezért több száz magyar nem tudott elmenni nyaralni (pedig előre befizették az utat), vagy ha igen, nem tudtak időben hazajönni. Az eddig ismertté vált esetek:

– június 25-én a Wizz Air június 25-i London–Budapest-járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak,

– június 30-án a Marosvásárhely–Budapest Wizz Air-járattal ismétlődött meg hasonló eset,

– június 28-án pedig a Tunisair Monastir–Budapest két charterjárata mondta be az unalmast, ezért összesen 288 utasnak kellett a reptéren vesztegelnie.

A felsorolt ügyekben a Miniszterelnökség vizsgálatot rendelt el.

A tunéziai esettel kapcsolatban reagált lapunknak a Kartago Tours, sérelmezve, hogy a hírek csak róluk szóltak, holott egy másik utazási iroda és érintett volt.

 Nem (csak) mi voltunk

Az utazási iroda lapunknak küldött reakciójában felhívja a figyelmet, hogy nem csak az ő utasaik tudtak jelentős késéssel hazajutni, hiszen június 28-án a Tunisair két charterjárata indult volna Monastirból Budapestre. Az első a Kartago Tours 144 utasát vitte volna haza, majd fordult volna vissza (Monastirba szállítva a Kartago újabb csoportjait). Ezután egy másik járat is indult volna Budapestre egy másik iroda, a Taurus Reisen 144 utasával.

©

A két járatot egy gép teljesítette, azonban ez nem tudott elindulni műszaki problémák miatt. Ebből adódott a késés, ami a Kartago Tours utasai esetében végül 16 óra, a Taurus Reisen utasai esetében pedig ennél is több, 24 óra lett

 – írta az utazási iroda.

A Kartago Tours állítja, ők a lehető legtöbbet megtettek az utasaikért, és – ha jelentős, 16 órás késéssel is – minden utasuk hazatért, illetve a Tunéziába készülő utasaik is megkezdhették a nyaralásukat.

Azokhoz az utasokhoz azonban, akik 26 órás késéssel érkeztek haza, a Kartagónak nincs köze.  

Nem a robbantások, hanem a Boeing-botrány

Az iroda azt is tisztázta: a Tunisair nem a június 27-i tuniszi robbantások miatt nem tudott mentesítő járatot biztosítani, hanem azért, mert nyári főszezon van – ilyenkor az összes gép teljes kapacitással repül –, amit csak tetéz a Boeing 737 Max gépek repülési tilalma. Tehát a légitársaságok csökkentett kapacitással próbálnak nagyobb utasmennyiséget kiszolgálni.

Ebből adódóan egy-egy járat meghibásodása esetén sokkal nehezebb azt pótolni, így rengeteg a késés.

Nem kellett a szálloda

Ami a Kartago pórul járt utasait illeti: mint írják, a repülőtéren megkapták a kötelező ellátást, amikor pedig látszott, hogy a gép biztos nem tud felszállni, szállodát és vacsorát is ajánlottak az utasoknak,

de ők nem akarták elhagyni a repülőteret.

Amúgy a társaság sajnálkozását fejezte ki a történtekkel kapcsolatban, és javasolja, hogy az utasok nyújtsák be nekik a kárigényeiket, amit ők továbbítanak a légitársaságnak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!