Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Reagált a Kartago Tours a külföldön rekedt magyar turisták kálváriájára.
– Nem rajtunk múlt, mi mindent elkövettünk – így foglalható össze a Kartago Tours reakciója, amit a Tunéziában rekedt magyar turisták hercehurcájára adott. Ahogy arról mi is beszámoltunk, a múlt héten több repülőjárat jelentős késéssel tudott csak felszállni – ha egyáltalán –, ezért több száz magyar nem tudott elmenni nyaralni (pedig előre befizették az utat), vagy ha igen, nem tudtak időben hazajönni. Az eddig ismertté vált esetek:
– június 25-én a Wizz Air június 25-i London–Budapest-járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak,
– június 30-án a Marosvásárhely–Budapest Wizz Air-járattal ismétlődött meg hasonló eset,
– június 28-án pedig a Tunisair Monastir–Budapest két charterjárata mondta be az unalmast, ezért összesen 288 utasnak kellett a reptéren vesztegelnie.
A felsorolt ügyekben a Miniszterelnökség vizsgálatot rendelt el.
A tunéziai esettel kapcsolatban reagált lapunknak a Kartago Tours, sérelmezve, hogy a hírek csak róluk szóltak, holott egy másik utazási iroda és érintett volt.
Az utazási iroda lapunknak küldött reakciójában felhívja a figyelmet, hogy nem csak az ő utasaik tudtak jelentős késéssel hazajutni, hiszen június 28-án a Tunisair két charterjárata indult volna Monastirból Budapestre. Az első a Kartago Tours 144 utasát vitte volna haza, majd fordult volna vissza (Monastirba szállítva a Kartago újabb csoportjait). Ezután egy másik járat is indult volna Budapestre egy másik iroda, a Taurus Reisen 144 utasával.
A két járatot egy gép teljesítette, azonban ez nem tudott elindulni műszaki problémák miatt. Ebből adódott a késés, ami a Kartago Tours utasai esetében végül 16 óra, a Taurus Reisen utasai esetében pedig ennél is több, 24 óra lett
– írta az utazási iroda.
A Kartago Tours állítja, ők a lehető legtöbbet megtettek az utasaikért, és – ha jelentős, 16 órás késéssel is – minden utasuk hazatért, illetve a Tunéziába készülő utasaik is megkezdhették a nyaralásukat.
Azokhoz az utasokhoz azonban, akik 26 órás késéssel érkeztek haza, a Kartagónak nincs köze.
Az iroda azt is tisztázta: a Tunisair nem a június 27-i tuniszi robbantások miatt nem tudott mentesítő járatot biztosítani, hanem azért, mert nyári főszezon van – ilyenkor az összes gép teljes kapacitással repül –, amit csak tetéz a Boeing 737 Max gépek repülési tilalma. Tehát a légitársaságok csökkentett kapacitással próbálnak nagyobb utasmennyiséget kiszolgálni.
Ebből adódóan egy-egy járat meghibásodása esetén sokkal nehezebb azt pótolni, így rengeteg a késés.
Ami a Kartago pórul járt utasait illeti: mint írják, a repülőtéren megkapták a kötelező ellátást, amikor pedig látszott, hogy a gép biztos nem tud felszállni, szállodát és vacsorát is ajánlottak az utasoknak,
de ők nem akarták elhagyni a repülőteret.
Amúgy a társaság sajnálkozását fejezte ki a történtekkel kapcsolatban, és javasolja, hogy az utasok nyújtsák be nekik a kárigényeiket, amit ők továbbítanak a légitársaságnak.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
Ismeretlen tettes ellen folytatnak nyomozást.