Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Ugyanannyit kell majd fizetni az euró átutalásért, mint a Magyarországon belül tranzakciókért.
December 16-tól az euróövezeten kívüli tagállamokban alacsonyabb lesz az euróban történő, határokon átnyúló fizetések díja a fogyasztók és vállalkozások számára, írta közleményében az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete.
Az uniós szabályok biztosítják, hogy az euróövezeten kívüli tagállamokban – Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Dániában, Magyarországon, Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában, Lengyelországban, Romániában és Svédországban – az euróban történő, határokon átnyúló fizetések díja megegyezzen a belföldi fizetések díjával. Így aki például eurót szeretne külföldre küldeni, mostantól ugyanazt a díjat fizeti majd, mintha a saját országán belül, a saját pénznemét utalná át.
„Egy romániai család például, amely euróban szeretne pénzt küldeni a Párizsban Erasmus-programban részt vevő gyermekének, többé nem kell, hogy figyelembe vegyen többletköltségeket, mivel mostantól ugyanazt a díjat kell, hogy fizesse, mint egy belföldi tranzakcióért Romániában”
– nyilatkozta Valdis Dombrovskis, ügyvezető alelnök, az emberközpontú gazdaságért felelős biztos.
A közlemény megjegyzi, hogy következő lépésként 2020 áprilisától azok a rendelkezések is alkalmazhatók lesznek, amelyek lehetővé teszik, hogy az uniós fogyasztók összehasonlíthassák a devizaváltási díjakat, amikor kártyáikkal egy másik uniós pénznemben fizetnek.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.