Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Rekordbevételt ért el a Chanel – természetesen még a koronavírus előtt. Az idei adatokkal kapcsolatban már nem olyan optimisták.
Közel 12,3 milliárd dollár volt a Chanel bevétele 2019-ben, ez közel 10 százalékkal több, mint a 2018-as eredményük – írta a Business of Fashion. Ebből 3,5 milliárd dolláros profitot könyvelhettek el, ami 17 százalékkal több, mint az előző évben.
A luxusipart egyre erőteljesebb konglomerátumosodás jellemzi, ami alól néhány márka képez csak kivételt: ezek egyike a Chanel. Az, hogy a francia luxusmárka egyáltalán közzéteszi a pénzügyi beszámolóját, már csak azért is hírértekű, mert a mai napig családi kézben, a rendkívül diszkrét Wertheimer família tulajdonában van a cég. Csupán 2017-ben kezdtek el adatokat közölni a pénzügyi helyzetükről.
Azt persze nem árulták el, hogy termékkategóriánként hogyan oszlik meg az eredmény, hiszen a márka a ruhák mellett cipőket, táskákat és más kiegészítőket is kínál.
Annyit azonban elárultak, hogy ékszerek és az órák eladásai is két számjegyű növekedést mutattak, a cég parfümjeinek és szépségápolásai termékeinek (vélhetően ezek a kategóriák hozzák a legnagyobb bevételt a cégnek) tavalyi eladásait pedig egyenesen robusztusnak nevezte a cég a lapnak.
A siker egyik kulcsa a szakértők szerint a Chanel új művészeti vezetője, Virginie Viard, aki a 2019 februárjában elhunyt elődjének, Karl Lagerfeldnek a helyét vette át. Bár a kritikusok szívébe nem lopták be magukat a kreációi, az eladásokban azonban már kifizetődött a tervezőváltás.
Bár hagyományosan a luxusmárkákat válságállónak tartják, már csak azért is, mert eredetileg a felsőosztály tagjai közül kerültek ki a vásárlóik, akik anyagi helyzetén a pénzügyi válságok sem változtattak jelentősen, ez már nem állja meg a helyét. Ugyanis az elmúlt évtizedekben és években egyre inkább nyitottak a különböző piacok és az alacsonyabb jövedelmű célcsoportok felé is – így azonban a luxusmárkák is egyre kiszolgáltatottabbá váltak.
A Chanel a jövőt illetően nem túl derűlátó: a cég pénzügyi igazgatója, Philippe Blondiaux szerint nem csak nehéz 3 vagy akár több hónapnak, de két kemény évnek néznek elébe.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Fenekestül forgatta fel a laboratóriumi gyémánt a drágakő piacát. Főként Kínában készül, az igazival megegyező minőségű, de olcsó.
Az európai támogatás a tettre készek koalíciójának kiállását jelenti, amelynek Magyarország nem tagja.
A Tisza Párt elnöke magyarázatot kér, és biztosítékot követel, hogy Oroszország nem avatkozik be a magyar választásokba.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A modell már jobban van, három hónapig pihent és gyógyult.