Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Rekordbevételt ért el a Chanel – természetesen még a koronavírus előtt. Az idei adatokkal kapcsolatban már nem olyan optimisták.
Közel 12,3 milliárd dollár volt a Chanel bevétele 2019-ben, ez közel 10 százalékkal több, mint a 2018-as eredményük – írta a Business of Fashion. Ebből 3,5 milliárd dolláros profitot könyvelhettek el, ami 17 százalékkal több, mint az előző évben.
A luxusipart egyre erőteljesebb konglomerátumosodás jellemzi, ami alól néhány márka képez csak kivételt: ezek egyike a Chanel. Az, hogy a francia luxusmárka egyáltalán közzéteszi a pénzügyi beszámolóját, már csak azért is hírértekű, mert a mai napig családi kézben, a rendkívül diszkrét Wertheimer família tulajdonában van a cég. Csupán 2017-ben kezdtek el adatokat közölni a pénzügyi helyzetükről.
Azt persze nem árulták el, hogy termékkategóriánként hogyan oszlik meg az eredmény, hiszen a márka a ruhák mellett cipőket, táskákat és más kiegészítőket is kínál.
Annyit azonban elárultak, hogy ékszerek és az órák eladásai is két számjegyű növekedést mutattak, a cég parfümjeinek és szépségápolásai termékeinek (vélhetően ezek a kategóriák hozzák a legnagyobb bevételt a cégnek) tavalyi eladásait pedig egyenesen robusztusnak nevezte a cég a lapnak.
A siker egyik kulcsa a szakértők szerint a Chanel új művészeti vezetője, Virginie Viard, aki a 2019 februárjában elhunyt elődjének, Karl Lagerfeldnek a helyét vette át. Bár a kritikusok szívébe nem lopták be magukat a kreációi, az eladásokban azonban már kifizetődött a tervezőváltás.
Bár hagyományosan a luxusmárkákat válságállónak tartják, már csak azért is, mert eredetileg a felsőosztály tagjai közül kerültek ki a vásárlóik, akik anyagi helyzetén a pénzügyi válságok sem változtattak jelentősen, ez már nem állja meg a helyét. Ugyanis az elmúlt évtizedekben és években egyre inkább nyitottak a különböző piacok és az alacsonyabb jövedelmű célcsoportok felé is – így azonban a luxusmárkák is egyre kiszolgáltatottabbá váltak.
A Chanel a jövőt illetően nem túl derűlátó: a cég pénzügyi igazgatója, Philippe Blondiaux szerint nem csak nehéz 3 vagy akár több hónapnak, de két kemény évnek néznek elébe.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.