Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Rekordbevételt ért el a Chanel – természetesen még a koronavírus előtt. Az idei adatokkal kapcsolatban már nem olyan optimisták.
Közel 12,3 milliárd dollár volt a Chanel bevétele 2019-ben, ez közel 10 százalékkal több, mint a 2018-as eredményük – írta a Business of Fashion. Ebből 3,5 milliárd dolláros profitot könyvelhettek el, ami 17 százalékkal több, mint az előző évben.
A luxusipart egyre erőteljesebb konglomerátumosodás jellemzi, ami alól néhány márka képez csak kivételt: ezek egyike a Chanel. Az, hogy a francia luxusmárka egyáltalán közzéteszi a pénzügyi beszámolóját, már csak azért is hírértekű, mert a mai napig családi kézben, a rendkívül diszkrét Wertheimer família tulajdonában van a cég. Csupán 2017-ben kezdtek el adatokat közölni a pénzügyi helyzetükről.
Azt persze nem árulták el, hogy termékkategóriánként hogyan oszlik meg az eredmény, hiszen a márka a ruhák mellett cipőket, táskákat és más kiegészítőket is kínál.
Annyit azonban elárultak, hogy ékszerek és az órák eladásai is két számjegyű növekedést mutattak, a cég parfümjeinek és szépségápolásai termékeinek (vélhetően ezek a kategóriák hozzák a legnagyobb bevételt a cégnek) tavalyi eladásait pedig egyenesen robusztusnak nevezte a cég a lapnak.
A siker egyik kulcsa a szakértők szerint a Chanel új művészeti vezetője, Virginie Viard, aki a 2019 februárjában elhunyt elődjének, Karl Lagerfeldnek a helyét vette át. Bár a kritikusok szívébe nem lopták be magukat a kreációi, az eladásokban azonban már kifizetődött a tervezőváltás.
Bár hagyományosan a luxusmárkákat válságállónak tartják, már csak azért is, mert eredetileg a felsőosztály tagjai közül kerültek ki a vásárlóik, akik anyagi helyzetén a pénzügyi válságok sem változtattak jelentősen, ez már nem állja meg a helyét. Ugyanis az elmúlt évtizedekben és években egyre inkább nyitottak a különböző piacok és az alacsonyabb jövedelmű célcsoportok felé is – így azonban a luxusmárkák is egyre kiszolgáltatottabbá váltak.
A Chanel a jövőt illetően nem túl derűlátó: a cég pénzügyi igazgatója, Philippe Blondiaux szerint nem csak nehéz 3 vagy akár több hónapnak, de két kemény évnek néznek elébe.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.