Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Legalábbis Németországban.
Elnyerte a négyzet alakú csokoládészelet kizárólagos jogát a német Ritter Sport, amelynek termékei Magyarországon is népszerűek.
A Milkát is forgalmazó Mondelez multinacionális vállalat - övék egyebek mellett a Toblerone, a Cadbury és az Oreo is, Magyarországon pedig a Boci - tíz éve próbál jogot szerezni a négyzet alakú csokikra.
A történet 2010-ben azzal kezdődött, hogy a Ritter beperelte a Milka gyártóját, amiért ugyanolyan alakú csokikat árul. Ezután hol törölték a védjegyként bejegyzett formát, hol visszaállították, most pedig az utolsó fordulóban a Ritteré lett a kizárólagos jog.
A Mondelez amellett kardoskodott, hogy egy háromdimenziós formát önmagában nem lehet levédetni. A német szabadalmi hivatal viszont gy döntött, a forma a Ritter karakterének és történelmének szerves része.
Ezt egyébként 1932-ben találta ki Clara Ritter, aki férjével alapította meg az üzemet. A cél az volt, hogy a 100 grammos csoki beférjen a sportkabátok zsebébe anélkül, hogy eltörne. Ez akkor még csak egy volt a termékek közül, de később megszabadultak minden más formától. (DeZeen)
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.