szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az idősek, községben és fővárosban élők, valamint az alacsony végzettségűek körében vannak legtöbben azok, akik nem tudtak legalább annyi gyümölcshöz jutni, mint tavaly.

Az idei év minden szempontból kedvezőtlen volt a hazai gyümölcstermésnek, írja a Napi.hu: az időjárás miatt a termés 50-80 százaléka odaveszett, a támogatások mértéke csökkent, a munkaerő költsége emelkedett, miközben a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet miatt a vásárlók is nehezebb helyzetbe kerültek. A felsoroltak hatásáról a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató készített felmérést, ebből pedig kiderül:

a megkérdezett magyarok pontosan fele állítja, kevesebb gyümölcsöt vásárolt idén, mint a korábbi években.

23 százalék azt válaszolta, hogy többet, míg a kitöltők negyede nagyjából ugyanannyit vásárolt most is, mint korábban. Összességében a magyarok 2 százaléka nem vásárol gyümölcsöt a boltokban.

Leginkább az alapfokú végzettségűek veszítettek a gyümölcsök drágulásán, rosszabb hozzáférhetőségén: 53 százalékuk mondta azt, hogy nem tudtak annyit venni, mint korábban. A középfokú végzettségűek között 48 százalék ez az arány, a felsőfokú végzettséggel bírók között pedig 43 százalék. Utóbbiak 29 százaléka vett több gyümölcsöt, amivel ők vannak a legtöbben.

A megyeszékhelyeken élők azok, akik többet tudtak vásárolni a friss terményekből: 34 százalékukra igaz ez az állítás. A budapestiek körében vannak a legtöbben (56 százalékuk), akik kevesebbet vettek, őket követik a községben lakók, akiknek 54 százaléka járt hasonlóan. A falubeliek 5 százaléka egyáltalán nem vesz gyümölcsöt a saját bevallása szerint – az ugyanakkor nem egyértelmű, hogy vajon azért válaszoltak-e így, mert más módon jutnak ahhoz hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gyükeri Mercédesz Gazdaság

Ásványvizet igen, teát, gyümölcslevet nem vettünk a karantén alatt

A kiskereskedelem szárnyalt, a vendéglátás viszont a földbe állt az elmúlt hónapokban. Hogyan érintette a válság a legnagyobb üdítőgyártót? Miért pont most nyitottak egy új piac felé? Békefi Lászlót, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatóját kérdeztük.