Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Bár Donald Trump ki akarja zárni a mexikói vendégmunkásokat az Egyesült Államokból, a mezőgazdaság nem nagyon boldogul nélkülük. Ezt pedig ki is használják.
"Ott vagyunk a legfontosabb ágazatokban" – nyilatkozta az RFI tudósítójának egy mexikói munkás, aki Idaho államban szorgoskodik. "A búza, a burgonya, a cukorrépa betakarítása nem megy nélkülünk. Így a családomnak kétszer is tudok pénzt hazaküldeni egy hónapban. Nem nagy összeget: 500-1000 dollárt, de ez nekik a megélhetést jelenti."
Összességében szinte már egy üzletágról van: a mexikói vendégmunkások valamivel több mint 19 millió dollárt küldtek haza az év első hat hónapjában, ami 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. És ez csak a legális munkások által utalt pénz, a valódi összeg ennek akár többszöröse is lehet.
Az otthon maradt családoknak pedig nagy szükségük van minden centre, hiszen a koronavírus által sújtott Mexikóban sokan elveszítették az állásukat.
„Az anyósom kis utcai élelmiszerboltját bezárták a járvány miatt. A család csak arra számíthat, amit én küldök Idaho államból" – mondta a mexikói vendégmunkás.
"A nehéz helyzetben a vendégmunkások meghúzzák a nadrágszíjat. Nem költenek semmit sem magukra, mert tudják: a család túlélése a tét" – nyilatkozta egy közgazdász Mexikóvárosban az RFI-nek.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.