Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szegeden 328 millió forint mínusszal kevesebb pénzből járhatnak a buszok és a villamosok jövőre.
A szegedi parlamenti képviselőnek, Szabó Sándornak már szeptember végén feltűnt, hogy míg az idei költségvetésben szerepel közel 2 milliárd forint, amit 70 település közösségi közlekedésének támogatására különített el a kormány, a 2021-esben már nincs ezen a soron egy fillér sem. Ezért a szocialista politikus már szóban is megkérdezte a parlamentben az Innovációs és Technológiai Minisztérium képviselőjétől, mi van ezzel a pénzzel, vajon elveszik-e ezt az összeget a helyi közlekedést üzemeltető önkormányzatoktól. Akkor a tárca nevében Schanda Tamás maszatolta a kérdést, ahogy akkor erről a szeged.hu beszámolt. Az államtitkár a beszámoló szerint annyit mondott, hogy a közösségi közlekedés nem kötelező feladat, hanem az önkormányzatok önként vállalt feladatai közé tartozik a törvény szerint.
Szabó Sándor írásbeli kérdést is benyújtott a Szegeden egyébként nagyjából 1 millió utast szállító tömegközlekedés finanszírozásáról. A választ pénteken kapta meg Szabó Sándor, most erről számolt be a szeged.hu. Varga Mihály pénzügyminiszter nevében a tárca államtitkára, Tállai András válaszolt. Ebből kiderül, hogy már biztosan nem kapnak pénzt a városok a helyi közösségi közlekedésre, a 70 település 2 milliárdos támogatása a Járványvédelmi Alapba megy. Tállai azt is írja, hogy amennyiben valamely településnek gondjai adódnak a működési költségekkel, akkor rendkívüli támogatást kérhetnek a Belügyminisztériumtól, mert a kötelező feladatok ellátását mindenképpen biztosítja a kormány. A közösségi közlekedés viszont önként vállalt feladat.
Nem először merül fel annak lehetősége, hogy ezt a forrást elvonja a kormány a járványhelyzetre hivatkozva, már tavasszal, az önkormányzati elvonások bejelentésekor is felmerült ez a lehetőség. Főként a fővárosnak és a nagyobb városoknak jelent újabb érvágást ennek a támogatásnak az elvonása, a budapesti közlekedési kivéreztetését a hvg.hu a hetekben elemezte.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.