Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Már nem a londoni Heathrow Európa legforgalmasabb reptere, hanem a párizsi Charles de Gaulle. A harmadik helyen az amszterdami Schiphol áll, de valamennyi légikikötő forgalmát alaposan megtépázta a koronavírus-járvány.
A Charles de Gaulle szeptember végéig 19,27 millió utast fogadott, míg a Heathrow-n 18,97 millióan, a Schiphol légikikötőben pedig 17,6 millióan fordultak meg január óta. A Heathrow az év végéig összesen 22,6 millió utasra számít, míg jövőre várhatóan 37,1 millióra nő ez a szám. A koronavírus előtti utolsó „békeévben”, tavaly 81 millió embert szolgált ki a repülőtér.
Az utasforgalomhoz hasonlóan a bevételek is zuhantak, a harmadik negyedévben 239 millió fontot tett ki az üzleti forgalom, 72 százalékkal kevesebbet, mint 2019 hasonló időszakában. A The Guardian című lap elemzése szerint az ország vezetői is felelősek azért, hogy rosszul teljesített a légikikötő. „Elvesztettük versenyképességünket, Nagy-Britannia részben azért veszít a forgalomból, mert nagyon lassan vezették be az érkező utasok rendszeres tesztelését.
A kontinens országai nálunk gyorsabbak voltak, s most élvezik is ennek gyümölcseit” – vélekedett John Holland-Kaye, a Heathrow vezérigazgatója. Hozzátette, azt szeretné, ha december elsejéig létrejönnének az érkező utasok gyorsteszteléséhez szükséges feltételek.
Az 1930-ban megnyitott Heathrow 2014-ig volt a világ legforgalmasabb légikikötője, a címet Dubai ragadta el az addigi elsőtől.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.