Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Már nem a londoni Heathrow Európa legforgalmasabb reptere, hanem a párizsi Charles de Gaulle. A harmadik helyen az amszterdami Schiphol áll, de valamennyi légikikötő forgalmát alaposan megtépázta a koronavírus-járvány.
A Charles de Gaulle szeptember végéig 19,27 millió utast fogadott, míg a Heathrow-n 18,97 millióan, a Schiphol légikikötőben pedig 17,6 millióan fordultak meg január óta. A Heathrow az év végéig összesen 22,6 millió utasra számít, míg jövőre várhatóan 37,1 millióra nő ez a szám. A koronavírus előtti utolsó „békeévben”, tavaly 81 millió embert szolgált ki a repülőtér.
Az utasforgalomhoz hasonlóan a bevételek is zuhantak, a harmadik negyedévben 239 millió fontot tett ki az üzleti forgalom, 72 százalékkal kevesebbet, mint 2019 hasonló időszakában. A The Guardian című lap elemzése szerint az ország vezetői is felelősek azért, hogy rosszul teljesített a légikikötő. „Elvesztettük versenyképességünket, Nagy-Britannia részben azért veszít a forgalomból, mert nagyon lassan vezették be az érkező utasok rendszeres tesztelését.
A kontinens országai nálunk gyorsabbak voltak, s most élvezik is ennek gyümölcseit” – vélekedett John Holland-Kaye, a Heathrow vezérigazgatója. Hozzátette, azt szeretné, ha december elsejéig létrejönnének az érkező utasok gyorsteszteléséhez szükséges feltételek.
Az 1930-ban megnyitott Heathrow 2014-ig volt a világ legforgalmasabb légikikötője, a címet Dubai ragadta el az addigi elsőtől.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.