Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ismerős nevek a kivitelezők közt: Strabag és Duna Aszfalt.
A Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. konzorciuma építheti az M6-os autópálya folytatását nettó több mint 90 milliárd forintért - írja a Napi az uniós közbeszerzési tájékoztatóra hivatkozva.
A Bólytól az országhatárig érő útszakasz becsült ellenértéke a nyertes ajánlatnál 13 milliárddal kevesebb, közel 78 milliárd forint volt. Az új útrész 20 kilométer hosszú lesz, ami azt jelenti, kilométerenként 4,5 milliárd forintba kerül, ami nagyon sokkal meghaladja a hasonló autópályák átlagárát.
A tervezési sebesség óránként 130 kilométer per óra, a szakaszon kétszer két forgalmi sáv, valamint középen egy elválasztó sáv lesz. Három különszintű forgalmi csomópont is épül. A nyertesekkel december 12-én kötött szerződést a NIF.
A tenderre a nyertesen kívül pályázott a Swietelsky Magyarország Kft., az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., valamint egy a Dömper Kft.-ból, a Subterra – Raab Kft.-ból és a Pannon-Doprastav Kft.-ból álló konzorcium is.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.