szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Eredményes lett a közbeszerzés, és megvan a szükséges 1,6 milliárd forint is ahhoz, hogy munkához lehessen látni.

Megkezdődhet az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron, mert eredményes a közbeszerzési eljárás és a kialakításhoz szükséges források rendelkezésre állásáról is megszületett a kormánydöntés – közölte a MÁV Zrt. Mint írják, várhatóan az év végéig tartanak majd a munkálatok.

A fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé. Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften.

Fotó: MÁV

Az utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg. Az ügyféltérben kilenc új pénztári és két új ügyfélszolgálati irodát épít a vasúttársaság, amelyek közül az egyik mozgássérült munkavállalók számára lesz kialakítva. Az utascentrum területén működik majd az információs és az ügyfélszolgálati iroda, de egyebek mellett a várakozási terek, a gyereksarok és a biztonsági őr pultja is itt kap helyet.

Az utascentrum építését két éve jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósul meg, A munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Gazdaság

Elkészült Magyarország legproblémásabb vasútvonalainak teljes 2020-as listája

Amikor fél éve elkészítettük 2020 első felének vasúti hibalistáját, úgy tűnt, szinte behozhatatlan előnnyel a Budapest–Sátoraljaújhely vonalon lesz az év legtöbb hibája, de a Budapest–Záhony vonalon annyi gond volt az év végén, hogy csak december legutolsó napjaiban lett egyértelmű, melyik lesz az első helyezett. Az ország vasútvonalainak közel harmadán semmilyen gond nem volt, a hibák többsége alig több, mint tucatnyi vonalon koncentrálódott.