Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem engedélyezett az EU-ban bambuszt adni műanyag alkotóelemekhez, ezekből sokszor határértéken felüli mennyiségű melamin és a formaldehid oldódik ki.
Illegális a műanyagot és bambuszt együttesen tartalmazó, élelmiszerekkel érintkező termékek forgalmazása – figyelmeztet közleményében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Ráadásul ez nem csak Magyarországon van így:
A rendelkezés az Európai Unió teljes területén kötelező érvényű.
Az utóbbi években – írják – az élelmiszerek és takarmányok gyorsriasztási rendszerében (RASFF) szinte mindennaposak a bejelentések a műanyagból (általában melaminból), valamint bambusz vagy más „természetes alapú” anyag hozzáadásával készült termékek, például kanalak és kávéspoharak miatt. A melamin és a formaldehid együttes kioldódása sok esetben jelentősen meghaladja a jogszabályban előírt határértéket.
Hozzáteszik, nem szerepel a bambusz a műanyag alkotóelemhez engedélyezetten hozzáadható anyagokról szóló uniós jegyzékben, így már csak ennél fogva is illegális ilyen termékeket forgalmazni..
A Nébih a következő negyedévig türelmi időt biztosít a forgalmazóknak, hogy kivonják az ilyen termékeket a forgalomból, azt követően azonban fokozottan ellenőrzi és szankcionálja illegális árusításukat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.