Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
A fő vesztes, a tömegközlekedés: tavaly 10 milliárd forintot ígért a Modern Városok Program fideszes koordinátora, de ebből egy fillért nem láttak még Szegeden. E helyett lassan az is lerohad, ami megvan, ha nem áll vissza a járvány előtti rend.
Tavaly novemberben még 8 milliárd forint mínuszról beszélt az önkormányzati portálnak a szegedi gazdasági alpolgármester, két héttel ezelőtt már 10 milliárd forint fölé lőtte be a hiányt Nagy Sándor, városfejlesztési alpolgármester a Facebook-oldalán. A hiányt elsődlegesen a kormányzati elvonások okozzák, miközben a helyi Fidesz, a kulturális intézményeknek és a Vadasparknak kilobbizott 30-50 millió forinttal kampányol.
A hiány naponta közel 15 millió forinttal nő, és egyelőre nem látni, hogy hol áll meg, hiszen a veszélyhelyzet meghosszabbításával pontosan azt sem lehet tudni, hogy az ingyenes parkolásról hogyan dönt a továbbiakban a kormány. (Nem hivatalos forrásból úgy tudjuk, hogy a fideszes polgármesterek is a fizetős rendszer visszaállítását szeretnék.) Ez az egyetlen tétel is százmilliós kiesést jelent Szegeden, de emellett az ismert elvonások, az önkormányzat kulturális intézményeinek kényszerű szünete is nagy lyukat üt a költségvetésen.
Érzékenyen érintette a tömegközlekedést az állami támogatás megvonása is, illetve az is, hogy heteken keresztül csökkentett üzemmódban dolgoztak az iskolai szünetek miatt, valamint a tömegközlekedési cégen belül működő parkolási divízió bevételei is megszűntek a parkolás ingyenessé tétele miatt. Szegeden a 2017 óta ütemezetten zajló járműfelújítások is leállhatnak, csütörtökön még egy utolsó felújított trolit útnak eresztettek, de pénz híján ezután se festék, se elektronika nem lesz, amivel újabb járműveket tataroznának. Nagy Sándor szerint a napi karbantartást is nehezen tudják megoldani a Szegedi Közlekedési Társaságnál.
Tavaly februárban Bartók Csaba, a Modern Városok Program szegedi koordinátora, a helyi Fidesz elnöke jelentette be, hogy a 2017-ben aláírt 7 milliárd forintos tömegközlekedési fejlesztést megtolja a kormány 3 milliárd forinttal, a fejlesztést ugyan elveszi az önkormányzattól, de az állami Volán cég koordinálásával zöldítik a helyi közlekedést, és a járműparkot teljes egészében elektromos buszokra cserélik. A zöldítés körül most csend van, eddig egyetlen új busz sem gördült be Szegedre, de a városnak a tavaly már a közbeszereztetésig jutott programját le kellett állítani, amelynek során az egyik villamospályát kellett volna megújítani. Most se új, elektromos buszok nincsenek, de a meglévő villamosokkal és trolikkal sem tud lassan megbirkózni a város.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.