Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az aranyérmék és aranyrudak értékét is beleszámítják a 10 ezer eurós összeghatárba.
Júniusban jelentősen változnak a készpénz behozatalának szabályai az Európai Unió külső határain – figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Az adóhatóság közleménye szerint
készpénznyilatkozatot kell benyújtania a vámhatóságokhoz az unió területére be- és kilépéskor annak, aki 10 ezer euró, vagy ezzel egyenértékű, illetve ezt meghaladó összegű valutát tart magánál.
Az összeg több tételből is állhat, és a számításnál nem csak a bankjegyeket és pénzérméket kell figyelembe venni.
A 10 ezer eurós értékbe beleszámítanak azok a bankjegyek és a pénzérmék is, amelyek már nincsenek általános forgalomban, de egy pénzügyi intézménynél vagy központi banknál még be lehet váltani őket, a csekkek és az utazási csekkek, a megnevezett kedvezményezett nélküli váltók, fizetési megbízások valamint a legalább 90 százalékos aranytartalmú aranyérmék és a legalább 99,5 százalékos aranytartalmú aranyrudak, aranyrögök, aranyszemcsék is.
A vámhatóságok akkor is kérhetnek készpénznyilatkozatot a 10 ezer euró, vagy ezt meghaladó összegű készpénzről, ha azt postán, a rakomány részeként vagy futárral továbbítják.
Aki bizonytalan abban, hogy kell-e készpénznyilatkozatot kitöltenie, érdeklődjön az adóhatóságnál, vagy külső uniós határátlépéskor a vámtisztviselőnél.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.