Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szlovákia is különadót vetett ki az olajtársaságra, és eredetileg 70 százalékos mértékről volt szó, ez csökkent 55-re, de az olajcégek szerint ez is túlzó.
Pert indított az Euractiv beszámolója szerint a Mol és a Slovnaft a washingtoni választott bíróságon a szlovák állammal szemben, amiért 55 százalékos különadót vetettek ki az olajcégre. A szlovák állam több engedményt is tett az eredeti törvénytervezethez képest, azonban a Mol és leányvállalata, a Slovnaft még így is úgy véli, hogy a különadó túl súlyos terhet jelent.
Az eredeti tervek szerint a különadó 70 százalékos lett volna és 2025-ig léptették volna érvénybe. A végül életbe léptetett adó azonban „csupán” 55 százalékos és csak egy évig él.
A Mol abba is belekötött, hogy a törvény bemutatásakor Igor Matovic szlovák pénzügyminiszter magát az adót a magyar tulajdonos elleni fellépéssel indokolta. A szlovákok az így beszedett adót a magasabb rezsiköltségű iparágak terheinek csökkentésére használják fel a háztartások tehermentesítése mellett.
A Molnak Magyarországon is különadót kell fizetnie, ennek összegét ráadásul a benzinárstop kivezetésekor meg is emelték:
Több mint duplájára emelte a kormány a Molra kivetett extraprofitadót
Ez volt az ára az ársapka feloldásának.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.