szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Két spanyol csapat vezette be elsőként a dinamikus jegyárazást, Angliában a szurkolók figyelmeztették a klubokat, nehogy ihletet kapjanak.

Dinamikus árazást vezetett be a meccsjegyekre két spanyol elsőosztályú focicsapat, a Valencia és a Celta Vigo – írja a Sky News. Előbbi csapat szerint a globális szórakoztatóipari trendeket követik a döntéssel, amelyre a spanyol bajnokság, a La Liga is áldását adta. “A jegyeket egy alapáron hirdetjük meg, amely napról-napra növekedhet különböző paraméterek függvényében” – közölte a spanyol csapat, hozzátéve, hogy szerintük a szurkolóknak így érdemes minél korábban megváltani belépőjüket, ha a legjobb áron szeretnének a legjobb helyre szóló jegyekhez hozzájutni.

Az angol futballszurkolói szövetség (FSA) a hírre reagálva üzent az ország csapatainak, nehogy ihletet kapjanak a spanyol példa alapján. A szervezet “hatalmas ellenállást” helyezett kilátásba, ha a “kapzsi klubtulajdonosok” megpróbálnák “kihasználni a szurkolók hűségét” azzal, hogy bevezetik a dinamikus árazást.

Az FSA közleményében arról írt, hogy az Oasis-féle fiaskó után “tökéletes időzítéssel” lebegtették be a dinamikus árazás ötletét a futballvilág egyes szereplői. A hosszú kihagyás után összeálló manchesteri banda turnéja kapcsán az váltott ki nagy felháborodást, hogy a jegyárak sorban állás közben is jelentősen emelkedtek.

A szurkolói szervezet azzal kapcsolatban is elégedetlenségét fejezte ki, hogy a Premier League 20 csapata közül 19 megemelte a meccsbelépők árait a tavalyi szezonhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!