Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Így biztosítanák a folyamatos szállítást a Barátság kőolajvezetéken, de ennek komoly kockázatai is vannak.
A Mol csoport megállapodásokat kötött kőolajszállítókkal és csővezeték-üzemeltetőkkel a kőolaj folyamatos szállításának biztosítására a Barátság kőolajvezetéken Oroszországból, Fehéroroszországon és Ukrajnán keresztül Magyarországra és Szlovákiába – közölte a társaság.
Mint írták, a megállapodásokat követően a Mol csoport az Oroszországból érkező érintett kőolaj-mennyiségek tulajdonjogát 2024. szeptember 9-i hatállyal a fehérorosz-ukrán határon veszi át. Az aktualizált szállítási megállapodások és a kőolaj átvételére vonatkozó új eljárás teljes mértékben megfelelnek az összes vonatkozó szankciónak és rendelkezésnek, beleértve az EU és Ukrajna szankcióit is.
Szabó Gabriel, a Mol csoport Downstream üzletágának ügyvezető igazgatója elmondta: az új megállapodás fenntartható megoldást kínál az Oroszországból érkező kőolaj szállítására a Barátság kőolajvezetéken. Ezt kiemelkedő eredménynek nevezte, mivel lehetővé teszi, hogy a Mol továbbra is a leghatékonyabb és legmegbízhatóbb kőolaj-feldolgozási technológiát alkalmazza a magyarországi és szlovákiai finomítókban, és végső soron hozzájárul mindkét ország ellátásbiztonságához.
Ahogy korábban megírtuk, a Mol a tranzittal óriási kockázatot vállal, amelyre megpróbálhat biztosítást kötni, ez azonban nagy többletköltséggel járhat, ráadásul az ukrán kormány közvetlenül gyakorolhat nyomást a vállalatra. Egy esetleges összefeszülést a magyar autósok is megéreznének, hiszen borítékolhatóan nőnének az üzemanyagárak.
A Barátság csővezeték tranzitdíját Ukrajna tavaly decemberben megemelte – Horvátországgal szemben a Mol vélekedése szerint nem túlzó módon –, de nem ezzel került be a csővezeték legutóbb a hírekbe, hanem azzal, hogy júliusban Kijev leállította a Barátság vezetéken a Lukoil által betáplált olaj továbbítását. Ezzel a magyar kormány szerint veszélyeztetik Magyarország ellátásbiztonságát, ám az Európai Bizottság szerint nem, mert más társaság olaja attól még érkezhet a Barátságon.
A Lukoil-ügy kirobbanásakor egyébként Szijjártó és Gulyás Gergely miniszter azzal riogatott, hogy szeptemberben akár üzemanyaghiány is lehet miatta itthon, ám erre reagálva Hernádi Zsolt azt mondta: nem lesz üzemanyaghiány, és egyébként sem kell aggódni, csak ha már ők is szólnak. Azt is közölte, hogy arra is van forgatókönyve az olajtársaságnak, ha teljesen leállna a Barátság kőolajvezeték Ukrajna felől.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, hogy szerintük mit szimbolizál az uradalom.