szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Elon Musk elektromos autós cége Sanghajban működtet gigagyárat, az innen importált kocsikra az alap vám mellett pótvám rakódik, ami nem tetszik a világ leggazdagabb emberének.

Több kínai autógyártó és a BMW mellett Elon Musk cége, a Tesla is jogi lépéseket tesz a Kínából származó elektromos autókra kivetett európai uniós büntetővámok ellen. Az amerikai elektromosautó-gyártó a hétfőn nyilvánosságra hozott bírósági dokumentumok szerint múlt szerdán nyújtotta be panaszát az Európai Bíróság illetékes kamarájához.

A BMW, a kínai BYD, Geely és SAIC gyártók, valamint a CCCME importőrszövetség jogi lépéseket tesz a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett uniós pótvámok ellen. Az EU szubvencióellenes vizsgálatokat követően vezette be a kiegészítő vámokat.

Mi lesz a CATL debreceni gyárával és Elon Musk nevadai terveivel, ha szigorodnak az amerikai szankciók?

Elkaszálja-e a kínai CATL külföldi beruházásait, terjeszkedését és megtörheti-e elképesztő világpiaci dominanciáját, hogy nemrégiben feketelistára tette a Pentagon? És mi történik, ha keményebb szankciókat is hoznak ellene az USA-ban? A listázás nem csak a magyar gigagyár miatt kérdéses, a Tesla és a Ford is komoly terveket szövögetett a világ legnagyobb akkugyártójával.

A pótvámok a BYD-re kivetett 17 százaléktól a SAIC-ra vonatkozó 35,3 százalékig terjednek, a szokásos tízszázalékos vámokon felül. A BMW Kínából importálja az elektromos Minit, amelyre 20,7 százalékos büntetővám vonatkozik. A Tesla a sanghaji üzemében gyártja a Model 3-at, a járművekre 7,8 százalékos pótvám vonatkozik.

(MTI)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!