Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A kormánykedvenc New Land Media és a Media Dynamics Kft. nem először nyeri meg a feladatot, de most kétszer annyit költhetnek az ország külföldi reklámozására, mint legutóbb.
Huszonnégy milliárd forint annak a keretmegállapodásnak az értéke, melyet a kormányközeli New Land Media és a Media Dynamics Kft. nyert meg a Nemzeti Kommunikációs Hivatal médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására kiírt tenderén, írja az Átlátszó.
Balásy Gyula cégei még február közepén nyerték meg a közbeszerzést, miután kizárták a versenyből a bormarketingért felelős kormánybiztos Rókusfalvy Pál érdekeltségét, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.-t. A tender értéke az, ami csak most derült ki.
Balásyéknak a 24 milliárdos keretből a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. részére kell szolgáltatásokat nyújtania. A közbeszerzés szövege szerint feladatuk „Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”. Balásyék alvállalkozóként bevonják a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt. A keretmegállapodás 12 hónapra szól, és kétszer meghosszabbítható.
Az Átlátszó szerint a kommunikációs kampányokat nemcsak lebonyolítani, de mérni és értékelni is kell, továbbá el kell látni a hazai közterületi megjelenések nyomdai gyártási feladatait, és kutatni is kell. Az NKOH évente legalább 6 komplex kampánnyal számol, amelyből kettő belföldön, négy pedig külföldön zajlana.
A kampányok tervezett külföldi helyszínei: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Koreai Köztársaság, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Franciaország, Izrael, Ausztria, Románia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Szerbia. Egyéb potenciális régiók/célországok lehetnek: Japán, Törökország, Svájc, Írország, India, Ausztrália, Mexikó, Brazília, öböl menti országok, Benelux államok és Horvátország.
A New Land és a Media Dynamics nem először kapja meg ezt a feladatot. 2019-ben például tízmilliárd forintos állami keretszerződés keretében népszerűsíthették Magyarországot, 2021-ben pedig 12 milliárdos megbízást kaptak.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A politológus szerint az sem kizárt, hogy Orbán Viktorból egy ponton köztársasági elnököt csinálnak. Kéri Lászlóval Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a Tiszáról, lehetséges buktatókról, Fideszről, kispártokról, lejáratásról.
A HVG tudósítója az oroszok által rakétával megsemmisített üzem mellől jelentkezett be.
A hajó bérleti díja egy hétre több mint egymillió forint.
Ókovács Szilveszter szerint az éneklés bizonytalan volt, számos hanghibát is felfedezett.