Tetszett a cikk?

De az nem derül ki a kormány határozatából, hogy mik ezek.

Műszaki többletfeladatokat adnak a mohácsi híd építőinek – derül ki egy hétfő este megjelent kormányhatározatból, ami azonban ezeket nem részletezi.

Viszont hivatkozik Lázár János év végi miniszteri utasítására, amely így határozta meg a feladatot: a mohácsi Duna-híd megvalósítása a hozzá kapcsolódó úthálózat-fejlesztéssel együtt (az alföldi oldalon 2×2 sávos út kialakításával), a mohácsi híd és közúti kapcsolat folytatásához Csátaljától Bácsbokod irányába az 51. sz. – 55. sz. főutak közötti szakaszon megvalósíthatósági tanulmány elkészítése és a mohácsi Duna-hídhoz kapcsolódóan, a keleti oldalon épülő négysávos szakaszon a homorúdi rácsatlakozási csomópont megépítése, továbbá Sárhát–Újmohács térségében egy pihenőhely kialakítása.

A most megjelent határozat felhívja az építési és közlekedési minisztert, hogy az elrendelt többletfeladatokat „egy új közbeszerzés kiírásából adódó műszaki anomáliák, illetve ennek következtében felmerülő többletköltségek elkerülése érdekében a beruházásra megkötött vállalkozási szerződés módosításával valósítsa meg, amennyiben annak jogszabályi feltételei fennállnak”.

A határidő bőven a következő választások utáni: 2028. október 30.

A nemzetgazdasági miniszternek „a beruházás többlet-műszakitartalmának előkészítési és megvalósítási feladatainak ellátása érdekében” idén félmilliárd forint „többletforrásról” kell gondoskodnia, a következő három évben pedig összesen 79 milliárdról. A kormány engedélyezte, hogy az építési és közlekedési miniszter 2025-ben „a szabad előirányzatot meghaladó mértékű”, legfeljebb félmilliárd forint összegben, később pedig 80 milliárd forint összegben kötelezettséget vállaljon.

2024 végén közölte Lázár János miniszter, hogy 300-320 milliárd forintból épül majd meg az új Duna-híd Mohácsnál.

Előtte, augusztusban a kormány felmentést adott a mohácsi híddal kapcsolatos beruházásnak a korlátozó intézkedések alól. Az akkori határozat szerint 2024 és 2031 között még többet, összesen 389,3 milliárd forintot lehet költeni „a mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat építése” projektre, amely a hídhoz kapcsolódó úthálózat fejlesztését is magában foglalja. Első ütemben az útpálya alföldi oldali szakaszán az újmohácsi csomópontig kétszer egy sávos, másodrendű főút épül ki, az M6-os autópálya csomópontjáig pedig a tervezett útpálya kétszer két forgalmi sávos lenne.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!