Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A flotta több tucat gépe nem repülhet hajtóműproblémák miatt, pótlásuk miatt a Wizz Air nyeresége messze elmaradt a várttól. A pocsék üzleti eredmények közzétételére megzuhant a cég árfolyama.
A Wizz Air fapados légitársaság londoni tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama 26%-kal zuhant június 5-én reggel. Éves szinten az árfolyam 48%-kal csökkent, ezzel a Wizz Air-papírok teljesítenek legrosszabbul az európai légitársaságok részvényei körében.
Az árfolyamzuhanás előzménye, hogy a légitársaság közzétette: a március 31-én zárult pénzügyi év működési nyeresége 61,7%-kal 167,5 millió euróra esett vissza az előző évhez képest, jócskán elmaradva az elemzők által várt 246 millió eurótól.
Május 9-én a Wizz Airnek 37 repülőgépe nem repülhetett. A 2026-os pénzügyi év első felének végére várhatóan 34 gép marad üzemen kívül.
A vállalat közölte, hogy a karbantartási, anyag- és javítási költségek csaknem 16%-kal nőttek, mivel
A repülőgépeket a Pratt and Whitney hajtóművekkel kapcsolatos problémák érintik.
kénytelenek voltak bérelt gépeket igénybe venni a flotta hiányainak pótlására, valamint meghosszabbítani a régebbi repülők élettartamát.
Ez a költségnövekedés csökkentette a nyereséget, annak ellenére, hogy az utasok száma rekordot döntött 63,4 millióval, és az üzemanyagárak csökkentek az év során.
Váradi József, a Wizz vezérigazgatója az mondta, további két-három év fennakadással számol, arra számít, hogy 2027-re „a legtöbb repülőgép már újra üzemelni fog”.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A hivatalosan is az ő nevén lévő 188 milliárd forintnál sokkal több pénze lehet Orbán Viktor vejének a Válasz Online számítása szerint.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a szombati tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.
A HétköznaPI CSAlódások zenekar koncertjéről készült videón is ezzel a skandálással zártak a rajongók.