szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nagyvállalatok óriási mennyiségű dokumentumának strukturált és strukturálatlan adataiban rejlő információk mostantól még könnyebben és gyorsabban feltárhatók az SAS új technológiájával.

Az SAS új funkciókkal ruházta fel a Enterprise Miner, illetve a Text Miner szoftvereket. A webbányászat, a robottal történő webkeresés és a blog-elemzés az internet felhasználásával növeli annak lehetőségeit, hogy a vállalatok döntéshozói felderítsék a csalásokat, még jobban megismerjék fogyasztóikat, csökkentség az ügyfelek elvándorlását, vagy előre jelezzék például egy hitel vissza nem fizetésének kockázatát. Az egyre több forrásból – szövegekből, webhelyekről és idősoros tranzakciókból – származó adatokból nem csak kimutatások, hanem prediktív modelleken alapuló előrejelzések is készíthetők, sőt az új grafikus eszközöknek köszönhetően az üzleti elemzők könnyen azonosíthatják a bonyolult összefüggéseket.

A továbbfejlesztett webbányászattal gyorsan meghatározhatók a webhely látogatóinak navigálási jellegzetességeit leíró leglényegesebb webes útvonalak. Az adatbányászati szakemberek sokoldalúbb előrejelző modelleket készíthetnek a webes forgalom viselkedését, az idősoros tranzakciókat valamint az elektronikus kosarak tartalmát a modellezésbe beépítve.

A blog-elemzés, mint új lehetőség talán meglepi a vállalatirányítással foglalkozó szakembereket, hiszen a webnapló (vagyis weblog, blog) hazánkban az üzleti kommunikációban egyelőre kevéssé alkalmazott, jóllehet a vállalati blogoknak a nemzetközi gyakorlatban már önálló kultúrája van. Vállalati szakértők választják ezt az utat gondolataik közzétételére, illetve a marketinggel foglalkozó szervezeti egységek a fogyasztókkal való kommunikálásra, a cég bemutatására, új termékre, tevékenységre való figyelemfelhívásra. A blog bejegyzései, az interaktív hozzászólások, vélemények automatikusan az archívumba kerülnek, ahol statikus linkeket generál a rendszer a visszakeresés egyszerűsítésére. A blog-elemzés olyan információkat szolgáltat a felhasználókról, vagyis a vállalat potenciális illetve tényleges fogyasztóiról, amelyeket más módon szinte lehetetlen megszerezni.

A blog-elemzések, és a webelemzések teszik többek között lehetővé a véleményvezetők (opinion leaderek) utolérését, például egyszerűen a szóhasználatuk alapján. Ennek az értékesítési szempontból is kiemelt, demográfiai adatokkal nem beazonosítható célcsoportnak szokásait veszi át a környezete. Őket utánozzák a többiek a beszédstílusukban, – így találhatók meg az igazi véleményvezetők egyedi szóhasználatuk terjedésével az interaktív blogokon és fórumokon – és ami még fontosabb, hatással vannak a követők vásárlási preferenciáira. Éppen ezért a róluk nyerhető összes információ jelentős a marketing szakemberek számára. S ez a példa csak egy a blog-elemzés és webelemzés számos lehetősége közül.

Meixner Zoltán (hvg.hu) Tech

Szabványos vállalatirányítási szoftverek terjednek a bankszektorban

A bankok belső fejlesztésű szoftvereiket mindinkább szabványos vállalatirányítási rendszerekre (ERP) cserélik, mert ettől remélik a mindkiélezettebb szolgáltatási versenyben hatékonyságuk további növekedését, és rugalmasságuk javulását állítja az European Business School tanulmánya

Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat

Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat

100 százalékos vámmal csapna le Trump a BRICS-országokra, ha megpróbálnák leváltani a dollárt

100 százalékos vámmal csapna le Trump a BRICS-országokra, ha megpróbálnák leváltani a dollárt

Magyar Péter a Bloombergnek: Úgy fogok tenni, mint Donald Tusk

Magyar Péter a Bloombergnek: Úgy fogok tenni, mint Donald Tusk

Zelenszkijnek az amerikaiak, a németek és a magyarok miatt nincsenek illúziói  

Zelenszkijnek az amerikaiak, a németek és a magyarok miatt nincsenek illúziói