Központban az utak
A Gazdasági Minisztérium közlése szerint a kormány több mint ezer milliárd forintot szán az út- és közlekedésfejlesztésre, hogy az ország logisztikai adottságait javítsa. Ez a logisztikai ingatlanok piacára is kedvező hatással lehet.
Az EU 15-ökhöz képest hazánk autópályáinak hossza csak 40 százaléknyi, miközben földrajzi adottságaink lehetővé tennék akár a logisztikai kulcspozíciót is. Az ipari, kereskedelmi élet vérkeringése szintén az úthálózaton áll vagy bukik, az új közlekedési beruházásokkal a kereskedelmi élet megélénkülésére, valamint a vidéki régiók felzárkózására számítanak az ipari ingatlanok piacát elemző szakértők.
„A logisztikára épülő ipari és üzleti parkok állóvizébe frissülést hozhat az Új Magyarország Fejlesztési Terv, hiszen a fővároson kívül még mindig a főbb autópályák környékét, valamint a Ferihegyi repülőtér vonzáskörzetében elhelyezkedő területeket kíséri kiemelt érdeklődés” – nyilatkozta Pusztai Andrea, a Colliers Magyarország vezető tanácsadója. A jó megközelíthetőség mellett a főváros-centrikusság igénye érezhető a piacon, emellett a szakértő úgy látja, a vidék felzárkózását nagymértékben segítenék a kilátásba helyezett fejlesztések.
A gyorsforgalmi úthálózat kiépítettsége jelenleg mindössze 47 százalékos, és az utak terhelhetőségének növelése érdekében mintegy 1000−1200 kilométernyi burkolat megerősítése szükséges a kormány szerint. Növelni kell ezen kívül a településeket elkerülő utak hosszát és számát is, mivel az országos főutak 30 százaléka lakott területen halad át, rontva az ott lakók életminőségét.
Pusztai Andrea úgy látja, a környező országokhoz képest ugyan kicsinek mondható a hazai logisztikai-raktározási piac, jövőbeni jelentősége nagyobb lehet. Ehhez viszont európai szintű, vonzó lehetőségeket kell teremteni a befektetők számára.