szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Körút helyett forgalomcsillapítást akarnak elérni a tiltakozók és arra hívták fel a figyelmet, hogy a belvárosi forgalomcsökkentés nem mehet a külvárosban élők kárára.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Több ezren írták alá a Kiserdővédő Akciócsoport petícióját, amit a Miniszterelnökség belvárosi székhelyén és a Főpolgármesteri Hivatalban is leadtak – számolt be az Octogon.hu.

A Galvani körút ellen azért tiltakoznak a civilek, mert szerintük a Galvani hídhoz kapcsolódó úthálózat alternatíváiról a mai napig nem tárgyaltak megfelelően és nincs egyetértés a kerületek, a főváros, a Budapest Fejlesztési Központ és a civilek között.

2020 decemberében hirdetné ki a döntést a Budapesti Közfejlesztések Tanácsa, amit az akciócsoport elhamarkodottnak tart. Azt szeretnék elérni, hogy a további útépítések és az autós forgalom fejlesztése helyett a Főváros és a Budapest Fejlesztési Központ a radikális forgalomcsökkentésre koncentráljon, mint költségkímélő, levegőszennyezést csökkentő, élhető várost megerősítő irányra.

Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy a belváros tehermentesítése nem mehet a külvárosban élők kárára. Az érintett területen 25 ezren élnek.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Gazdaság

Eldőlt, mennyibe kerül az új budapesti Duna-híd tervezése

Bő négymilliárd forintért fogja megtervezni a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó két tervezőiroda a Csepelt és Dél-Budát összekötő Galvani-hidat. A tervezés és az engedélyezés 2-3 évbe fog telni, ezután kezdődhet az építkezés.