szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Körút helyett forgalomcsillapítást akarnak elérni a tiltakozók és arra hívták fel a figyelmet, hogy a belvárosi forgalomcsökkentés nem mehet a külvárosban élők kárára.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Több ezren írták alá a Kiserdővédő Akciócsoport petícióját, amit a Miniszterelnökség belvárosi székhelyén és a Főpolgármesteri Hivatalban is leadtak – számolt be az Octogon.hu.

A Galvani körút ellen azért tiltakoznak a civilek, mert szerintük a Galvani hídhoz kapcsolódó úthálózat alternatíváiról a mai napig nem tárgyaltak megfelelően és nincs egyetértés a kerületek, a főváros, a Budapest Fejlesztési Központ és a civilek között.

2020 decemberében hirdetné ki a döntést a Budapesti Közfejlesztések Tanácsa, amit az akciócsoport elhamarkodottnak tart. Azt szeretnék elérni, hogy a további útépítések és az autós forgalom fejlesztése helyett a Főváros és a Budapest Fejlesztési Központ a radikális forgalomcsökkentésre koncentráljon, mint költségkímélő, levegőszennyezést csökkentő, élhető várost megerősítő irányra.

Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy a belváros tehermentesítése nem mehet a külvárosban élők kárára. Az érintett területen 25 ezren élnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Eldőlt, mennyibe kerül az új budapesti Duna-híd tervezése

Bő négymilliárd forintért fogja megtervezni a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó két tervezőiroda a Csepelt és Dél-Budát összekötő Galvani-hidat. A tervezés és az engedélyezés 2-3 évbe fog telni, ezután kezdődhet az építkezés.