Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy budapesti és egy mádi ingatlan is érintett.
Egymilliárd forintos végrehajtást kért az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) több ingatlanjára egy offshore cég – írja az Átlátszó.
Az EMIH tulajdonában áll a Rabbiház Kft. – részletezik –, a 2020-ban több mint egymilliós veszteséget realizáló, alkalmazottal nem rendelkező cég vagyoni részesedésének lefoglalását idén júliusban rendelték el. Az Átlátszó szerint ugyanazon a napon, amikor a Rabbiház Kft. vagyoni részesedését lefoglalták, végrehajtási jogot jegyeztek be több, az EMIH közvetlen vagy közvetett tulajdonában álló épületre, összesen 2,7 millió euró, jelenlegi árfolyamon közel 1 milliárd forint értékben.
Érintett egyrészt a cég székhelye, a budapesti Baross utca 61. alatti épület – ez az EMIH tulajdona, 2016-ban kapták ajándékba a magyar államtól. A Baross utcai ingatlan mellett a cég mádi, 2016-ban 460 millió forintos európai uniós támogatással felújított Csodarabbik útja panziójára is rákerült a végrehajtási jog. Erre a jelzálogjogot 2017-ben jegyezték be, a Trivaston Limited nevére. Attól engedményezéssel a Lavamed Limited nevére került, és ez az a cég, amely idén végrehajtást kért az EMIH ingatlanaira. A Lavamed Limited egy offshore cégalapító ügynökség, az Átlátszó szerint a ciprusi Laveco Limiteden keresztül az azt részben tulajdonló Váradi Lászlóhoz köthető.
Sem Váradi, sem a Rabbiház Kft. nem árulta el az Átlátszónak, hogy miért került sor az üzletrész lefoglalásra és a végrehajtás elrendelésére.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.