Tetszett a cikk?

Megszűnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket alig egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A BKV évente csaknem négyszázmillió forintot költ a hagyományos papír bérletszelvények és jegyek nyomtatására.

Ebből a pénzből harminckétfajta, összesen harmincötmillió darab jegyet és a negyvenhatféle bérletszelvényből tizenötmilliót gyártat a Pátria Nyomdával - mondta a Népszabadságnak Lucza Mihály, a közlekedési vállalat menetdíj-bevételi főosztályvezetője.

A papírjegyek hamarosan leáldozóban lesznek, hiszen a tervek szerint 2006. március elsejétől már csipkártyákkal kell utazni, igaz, egyelőre csak a Millenniumi Földalattin. Ott készül el először az a zárt elektronikus rendszer, amelynek legfontosabb része - legalábbis az utasok számára - a beengedő kapu lesz. Ez ugyanis csak az elektronikus kártyára nyílik majd, s akinek nincs ilyen, az nem jut be.

Ugyanilyen elv alapján működik majd a korszerű jegykezelés a két metróvonalon, s tervek szerint a Hév területén is. S végül a buszokra és a villamosokra is felkerülnek az intelligens jegyolvasó berendezések, de a felszíni járatokon nem lehet a kapunyitós, zárt rendszert kialakítani. Ezeken a járműveken kell majd legtovább papírjegyet használni.

A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére, valamint az igazolványok gyártására is nyilvános pályázaton keresik a befektetőket. Eeredményhirdetésre nyár közepén lehet számítani. A teljes beruházás 10-15 milliárd forint között lesz, ezért a befektető a majdani szerződéstől függően 8-15 évig üzemeltethet majd, ennyi idő alatt megtérül a pénze.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Drágább lesz a BKV-bérlet

Budapesten januártól 10, júliustól további 5 százalékkal emelkednek a BKV tarifái, eszerint januártól egy vonaljegy 160 forintba, egy felnőtt havi bérlet 5950 forintba míg egy tanuló-, nyugdíjas bérlet 2250 forintba kerül majd.

Itthon

A főváros a kormányra bízná a BKV-t

Budapest főpolgármester-helyettese szerint, amennyiben a főváros nem kapja meg a BKV működéséhez szükséges költségvetési forrásokat 2004-re, az önkormányzat kénytelen lesz átadni a tömegközlekedés feladatát az államnak. Gál J. Zoltán kormányszóvivő ugyanakkor szerdán úgy nyilatkozott, hogy "a kormány nem kéri a BKV-t, az államosítás ideje Magyarországon lejárt".

MTI Itthon

A BKV szolgálati járatain is utazhatnánk éjszaka

A BKV gazdaságtalanul üzemelő éjszakai szolgálati járatainak bevonásával sok ember éjszakai tömegközlekedését segíthetnék, s egyúttal, akár évi 100-150 millió forintot is megtakaríthatnának az ésszerű hálózat kialakításával - hangzott el a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tájékoztatóján szerdán Budapesten.