szerző:
MTI

A Budapesti Közlekedési Zrt.-t egymillió forintra bírságolta a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert jogsértő módon alkalmazott egy trolibusz tenderen hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást - a határozat a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Trolibuszok: maradnak a régiek?
© Horváth Szabolcs
A történet 2004. januárjában indult, ekkor indított nyílt közbeszerzési eljárást 30 darab (plusz-mínusz 50 százalék) trolibuszra a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV). A pályázatra négy ajánlat (Szegedi Közlekedési Kft., Ganz Transelektro, Ikarusbus, Skoda Electric) érkezett, amelyek közül a Ganz Transelektro Rt. lett a nyertes. Neki a trolibuszokat 2008. április közepéig kellett (volna) leszállítania.

A nyertes cég 2005. februárig le is szállított 5 trolit, majd az év augusztusában ütemtervet készítettek a következő 10 járműre, de ezek leszállítása elmaradt, mivel 2006. júliusában felszámolási eljárás indult a gyártó ellen. Erre a BKV felmondta a szerződést a Ganz Transelektro Rt.-vel, majd hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást kezdeményezett 10+29 járműre a Skoda magyar leányvállalatával, a Ganz Skoda Zrt.-vel. Az indoka az volt, hogy a már leszállított 5 darab és a beütemezett 10 darab trolival azonos hajtáslánccal csak ez a cég tudja szállítani a buszokat. Az azonos felépítés pedig gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé.

Miután az ilyen eljárásokat be kell jelenteni a Közbeszerzési Döntőbizottság elnökének, a testület hivatalosan értesült a BKV tervéről. A Döntőbizottság elnöke pedig eljárást kezdeményezett az általa vezetett testületnél (ezt így írja elő a közbeszerzési törvény), mivel szerinte a választott eljárás csak a már 2006-ra beütemezett 10 buszra alkalmazható, a többire nem.

A Döntőbizottság úgy vélte, hogy az első 10 busz esetén megállja helyét az az érv, hogy a közös hajtásláncú 15 busz előnyösen üzemeltethető. A többi 29-nél viszont ez már nem lehet érv, és miután nem haladéktalanul sürgős a beszerzés, és a meghívott cégen kívül mások is alkalmasak troli gyártására (lásd az első tendert, amire négyen jelentkeztek) tessék nyílt eljárást lefolytatni. A jogsértésért egymillió forint bírságot szabott ki a Közbeszerzési Döntőbizottság.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI/hvg.hu Gazdaság

A járművezetők képviselői szerint nincs sztrájkhelyzet a BKV-nál

Nincs sztrájkhelyzet a BKV Zrt.-nél, s nincs olyan törvényes ok sem, ami miatt sztrájkolni lehetne – cáfolta a több mint 2200 dolgozót, döntően járművezetőket képviselő három szakszervezeti szövetség elnöke hétfőn, hogy az általuk képviselt dolgozók csatlakoznának a múlt héten nyolcezer dolgozó nevében 11 szakszervezet által kilátásba helyezett sztrájkhoz.

Itthon

Kritikus helyzetben a BKV

Összecsaptak a hullámok a Budapesti Közlekedési Vállalat fölött. A dolgozók sztrájkra készülnek, miközben a csődközeli állapot immár a napi üzletmenetet fenyegeti. A Demszky által felvetett újabb 10 százalékos jegyár emelés csak a bliccelők számát szaporítaná. Szóba került a cég feldarabolása is - egyelőre folynak a viták, azt sem lehet tudni, a 12 ezer alkalmazottból mennyit tartanak meg.

Hét nap

BKV-ÁTALAKÍTÁS

A sorozatos Combino-botrányok miatt menesztené Aba Botondot a Budapesti Közlekedési Zrt.

MTI Itthon

A BKV-dolgozók sztrájkolnának Demszky miatt

Sztrájkolni is készek a BKV szakszervezetei, ha a cégtulajdonos fővárosi önkormányzat, a főpolgármester nem vonja be őket a társaság átalakításába, amit az elmúlt napokban már többször is kilátásba helyezett Demszky Gábor – jelentették ki érdekképviseleti vezetők csütörtök délutáni tájékoztatójukon.

MTI Itthon

Demszky+BKV: akár fel is mondhatják a Siemens-szerződést

Demszky Gábor főpolgármester arra kérte Garadnai Andrást, a BKV Zrt. elnökét, hogy foglaljon állást a Combino villamosok meghibásodásáról, arról, hogy fenntartható-e a Siemens-szel kötött szerződés - olvasható Demszky Gábor levelében.

"Azért nem leszek együtt senkivel, mert a társadalom elvárja"

"Azért nem leszek együtt senkivel, mert a társadalom elvárja"

Így dolgozza be magát egy magyar Zaporozsec a világsajtóba

Így dolgozza be magát egy magyar Zaporozsec a világsajtóba

1000 lóerős Cadillac állítja falhoz a BMW M5-öt és az AMG E63-at

1000 lóerős Cadillac állítja falhoz a BMW M5-öt és az AMG E63-at

Háború az 5G-ért: miért kell Washingtonnak a Huawei trónörököse?

Háború az 5G-ért: miért kell Washingtonnak a Huawei trónörököse?

A Magyar Idők kultúrharcosa nekiment a Fidesz politikájának

A Magyar Idők kultúrharcosa nekiment a Fidesz politikájának

Szabadon engedték a Momentum rabosított alelnökét

Szabadon engedték a Momentum rabosított alelnökét