Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","shortLead":"„Nem volt eleje a traktornak, szerintem műszerfalig felbontotta az egészet”. ","id":"20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7968ec0-eaf7-4619-b6a3-d6ade35bb29c.jpg","index":0,"item":"a76b060e-9c93-4c23-90d5-bcbb6ce1d791","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_vonat-traktor-baleset-szarvas","timestamp":"2025. június. 12. 18:24","title":"Letépte a vonat a traktor elejét Szarvasnál, a sofőr szinte ép bőrrel megúszta a balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc568434-6634-4bf7-813a-11320ac05b80","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"2,3 százalékkal csökkent az ipari termelés áprilisban 2024 áprilisához képest, legnagyobb mértékben, közel 17 százalékkal az akkugyártásban. Márciushoz képest valamelyest nőtt az ipari kibocsátás.","shortLead":"2,3 százalékkal csökkent az ipari termelés áprilisban 2024 áprilisához képest, legnagyobb mértékben, közel 17...","id":"20250613_Tippeljen-a-magyar-ipar-melyik-resze-esett-a-legnagyobbat-aprilisban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc568434-6634-4bf7-813a-11320ac05b80.jpg","index":0,"item":"4f3bd162-634e-4587-bdc0-5d61c162d9a1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Tippeljen-a-magyar-ipar-melyik-resze-esett-a-legnagyobbat-aprilisban","timestamp":"2025. június. 13. 08:30","title":"Tippeljen, a magyar ipar melyik része esett a legnagyobbat áprilisban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e0b744-4ff2-4330-851f-ef23e0845a6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A havi ösztöndíj mellett brüsszeli lakhatást is biztosítanak a hallgatóknak.","shortLead":"A havi ösztöndíj mellett brüsszeli lakhatást is biztosítanak a hallgatóknak.","id":"20250612_Netto-450-ezer-forintert-hirdetett-gyakornoki-programot-a-Fidesz-partalapitvanya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e0b744-4ff2-4330-851f-ef23e0845a6a.jpg","index":0,"item":"e3d90b76-fd30-44bc-b740-285bb2c40d98","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_Netto-450-ezer-forintert-hirdetett-gyakornoki-programot-a-Fidesz-partalapitvanya","timestamp":"2025. június. 12. 10:55","title":"Nettó 450 ezer forintért hirdetett gyakornoki programot a Fidesz pártalapítványa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1b3bd52-e4c4-4451-a6af-662a02e54e7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kovács Tamás világbajnok kardvívó korábban is gyakran fogalmazott meg kormánykritikát, korábban a magyar futballválogatott teljesítménye és Menczer Tamás is előkerült nála, legfrissebb posztjában pedig a kormánypárti ismerőseinek üzen.","shortLead":"Kovács Tamás világbajnok kardvívó korábban is gyakran fogalmazott meg kormánykritikát, korábban a magyar...","id":"20250611_Kormanyparti-ismeroseinek-es-Menczer-Tamasnak-is-uzent-az-olimpiai-bajnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1b3bd52-e4c4-4451-a6af-662a02e54e7b.jpg","index":0,"item":"a30e48a0-88af-4397-9065-1a18c5683667","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_Kormanyparti-ismeroseinek-es-Menczer-Tamasnak-is-uzent-az-olimpiai-bajnok","timestamp":"2025. június. 11. 20:07","title":"Kormánypárti ismerőseinek és Menczer Tamásnak is üzent az olimpikon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki katasztrófája mögött, amelyben egy utas kivételével a repülőn tartózkodó 242 személy mindegyike életét vesztette. Miközben az biztosnak tűnik, hogy az időjárásnak nem volt köze a balesethez, a gyártó számára sorsdöntő lehet, mit állapítanak meg a katasztrófát kivizsgáló illetékesek. Az egyetlen túlélő a vészkijáraton ugrott ki.","shortLead":"Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki...","id":"20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1.jpg","index":0,"item":"81995cd6-e969-4326-a3d4-cef29529af21","keywords":null,"link":"/360/20250613_boeing-ahmadabad-dreamliner-787-katasztrofa","timestamp":"2025. június. 13. 09:33","title":"Aggódva várhatja a Boeing az indiai légi katasztrófa okainak feltárását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d08164aa-4eb7-4291-a815-6858edb72d98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy kanyarban kisodródtak és fának csapódtak. ","shortLead":"Egy kanyarban kisodródtak és fának csapódtak. ","id":"20250612_motorhazteton-csuszkaltak-halalos-baleset-lett-belole","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d08164aa-4eb7-4291-a815-6858edb72d98.jpg","index":0,"item":"d7b9ef14-a4ab-48e3-94f1-5f3c3716252b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_motorhazteton-csuszkaltak-halalos-baleset-lett-belole","timestamp":"2025. június. 12. 09:17","title":"Autó után kötött motorháztetőn csúszkáltak, halálos baleset lett belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30616c3e-a2a2-4fe5-8088-842bf064741d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A gép felszállás után tett egy kört, majd visszatért a repülőtérre.","shortLead":"A gép felszállás után tett egy kört, majd visszatért a repülőtérre.","id":"20250613_bombafenyegetes-kenyszerleszallasair-india-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30616c3e-a2a2-4fe5-8088-842bf064741d.jpg","index":0,"item":"2963100f-44d9-47c4-9bb5-e1a7c4096954","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_bombafenyegetes-kenyszerleszallasair-india-repulogep","timestamp":"2025. június. 13. 09:51","title":"Bombafenyegetés miatt kényszerleszállást hajtott végre az Air India repülőgépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e530f871-3a15-4f05-92fe-6171c6a60c0b","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Közleményükben azt írták: mivel kiálltak a szerbiai tüntetők mellett, a szponzoraik politikai nyomás miatt kihátráltak mögülük, így az idei lesz az utolsó fesztivál.","shortLead":"Közleményükben azt írták: mivel kiálltak a szerbiai tüntetők mellett, a szponzoraik politikai nyomás miatt kihátráltak...","id":"20250612_Megszunik-az-EXIT-fesztival-Ujvideken-a-szervezok-politikai-nyomasra-hivatkoznak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e530f871-3a15-4f05-92fe-6171c6a60c0b.jpg","index":0,"item":"b6e7f977-9d1c-4539-8150-dbcb75255470","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_Megszunik-az-EXIT-fesztival-Ujvideken-a-szervezok-politikai-nyomasra-hivatkoznak","timestamp":"2025. június. 12. 13:59","title":"Megszűnik az EXIT Fesztivál Újvidéken, a szervezők politikai nyomásra hivatkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lassan négy éve tart a precedens értékűnek tekintett Balaton-per, amelyben természetvédők követelik a pálkövei partszakasz feltöltésének, beépítésének megakadályozását. Ha a bíróság másképpen dönt, a zöldek szerint eltűnnek a védett nádasok, a befektetők szerint viszont jobb esélyei lesznek, hogy elháruljanak az akadályok a tó környékének régóta esedékes korszerűsítése előtt. A per újabb fordulójára még januárban sor kerül.
A Védegylet Pálkövéért - két másik közhasznú egyesülettel karöltve - 2003 telén perelte be a Balaton-ügyekben szakhatósági jogosítvánnyal bíró Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóságot. A jog erejével akarták kötelezni, hogy a Balaton pálkövei partszakaszának belterületi minősítését szüntesse meg. Úgy érvelnek, hogy ez a besorolás zöld utat ad az épitkezésnek, a környező nádasok kivágásának. Kérik, természetesen a jog nyelvén, hogy „a hatóság az állami tulajdonú, forgalomképtelen és elidegeníthetetlen Balaton medre és nádasa rovására belterületbe vont területeket a meder javára szabályozza vissza, és a belterületi helyrajzi számok helyett külterületi helyrajzi számokon jegyeztesse be a változásokat az illetékes földhivatalokkal. A már jogellenesen értékesített, mederben levő területeket szerezze/vásárolja vissza, azokat is a Balaton javára jegyeztesse be.”
A per döcögve halad a Székesfehérvári Városi Bíróságon. A jogerős ítélet a messzeségbe vész, viszont már elfogyasztott egy bírót és egy hatóságot. A vízügyi hatóság ugyanis két és fél évvel a perkezdés után, tavaly augusztusban jelezte, nem érvényes alperessége, mivel már nem így hívják, egyébként sem szakhatóság többé. Tény, a perindítás óta új néven, mint Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (KDKVIzig) működik.
„Kötelességük lett volna időben nyilatkozni a névváltozásról, de hogy biztosan legyen felelőse az ügynek, novemberben perbe hívtuk a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget (KKTVF) is, ők ugyanis közreműködtek a Balaton partvonal szabályozásáról szóló dokumentum elkészítésében.” – mondta a hvg.hu-nak Zsigovits Edit, a Védegylet Pálkövéért egyesület elnöke. A szervezet attól tart, nemcsak náluk, hanem a Balaton más partszakaszán is veszélybe kerül az élővilág, az ingatlanfejlesztők nem fogják figyelembe venni a tó érdekét.
Terv: Zamárdi aquapark delfinekkel
Márpedig a fejlesztési tervek készen állnak. A Jászai Gellért, Bajka Zoltán és Tomcsányi Gábor többségi tulajdonában lévő SCD Holding 2004-ben kezdte meg terjeszkedését a magyar tenger partján, amikor többségi tulajdont szerzett a Siotour Rt.-ben. 2005 júniusában a Balatontouristot, októberében a Zalatour Kft.-t is privatizálta, kötelezettséget vállalva 16,5 milliárd forint értékű fejlesztési program megvalósítására.
Időközben sikerült elérnie, hogy a Balaton-törvény módosításával a kempingek beépíthetősége 8-ról 15 százaléknyira emelkedjen. Január 9-én Tapolcán mutatta be 100 milliárd forintos Balaton-fejlesztési programját: hét év alatt a tó környékének öt régiójában a szálláshelyek kapacitását 20 ezerrel, a kikötőhelyekét 300-zal, a kempinghelyeket 2600-zal, a bungalókét 800-zal, a szállodai szobák számát 2400-zal tervezik növelni.
A zöldek viszont attól tartanak, megismétlődnek a 60-as évek, amikor valósággal megdézsmálták a Balatont. Hatalmas területeket vettek el a tótól, feltöltötték a medret, betonból és kőből épült partvédőművekkel vették körül a tavat. A nádasokat és élővilágát nagy területen kipusztították. A tóból nyert területeket felparcellázták. A pálköveiek szerint a 235 kilométeres Balaton-partnak számos része visszafordíthatatlanul károsodott. Menteni már csak a mintegy 105 kilométernyi, a betontól egyelőre megmenekült partot, és a vészesen fogyó természetes vegetációt lehet – adnak hangot aggodalmuknak a zöldek.
Hol húzódik a partvonal?
A 60-as évek óta vita tárgya, hogyan definiálják a partvonalat. Az 1970-ben hozott minisztériumi rendelet szerint a Balaton partvonalának meghúzásakor az enyhe lejtésű, zátonyos partszakaszon a siófoki vízmérce szerinti 1 méteres vízállást kell irányadónak tekinteni. Ez a vízügyi terminológiába, mint „jogi partvonal” vonult be, bizonyos részeken a tó medrében, máshol a szárazföldön húzta meg a képzeletbeli vonalat. Az Alkotmánybíróság 1996-ban ezt a meghatározást elvetette, emiatt új meder-kijelölés vált szükségessé. A vízgazdálkodási hatósági jogkörről szóló 1996-os kormányrendelet hatályon kívül helyezte a régi partkijelölésre vonatkozó összes rendeletet és kimondta: a meder és a víz találkozási pontjának kijelölésekor figyelembe kell venni a „mértékadó” vízhozamot, és tekintettel kell lenni a környezeti és az ökológiai védelemre is.
A 2000-ben elfogadott Balaton törvény vízpart-rehabilitációs tervek készítését írta elő, felismerve, hogy 1996 óta egyik kormány sem rendezte vissza a mederből „eltérképezett” területeket. A Balaton partvonalának szabályozási tervét a Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság dolgozta ki. Ennek alapján születtek meg és vízpart-rehabilitációs miniszteri rendeletek, amelyet aztán a 42 balatoni településsel külön-külön egyeztettek.
A természetvédők azzal vádolják a vízügyeseket, hogy valótlan adatokkal, a hetvenes évekből származó téves földhivatali bejegyzésekkel, meghamisított nádas-átminősítésekkel adták tovább a Balaton partvonal-szabályozási tervet a tervező intézménynek, a VÁTI-nak. Állításukat azzal támasztják alá, hogy a már régen érvénytelenített jogi partvonal - a belterület határaként - mind a mai napig megjelenik a vízügy és a földhivatalok térképein. A természetes partszakaszt figyelmen kívül hagyva, esetenként több száz méterrel beljebb rajzolták meg a Balaton „hivatalos” partvonalát.
Felelősök kerestetnek (Oldaltörés)
SCD vízió: ökofalu, aqua park, naturista kemping
„Ellenzéki képviselőként meg kell jegyeznem, se címke, se zárjegy, de azért köszönettel elfogadom” - így hálálta meg az SCD tapolcai konferenciáján Bánki Erik , az országgyűlés turisztikai bizottságának fideszes elnöke az Ujhelyi istván (MSZP) területfejlesztési államtitkártól kapott fehér, száraz Badacsonyi Vulkanuszt tartalmazó palackot. A Balaton fejlesztését illetően ez volt a legsúlyosabb konfliktus a két párt között, ugyanis egyformán vallják, hogy véget kell vetni a lángos-kolbász zimmer frei-es balatoni érának, megérett az idő a minőségi turizmusra.
„You need to be big!”, szabad fordításban, „gondolkodjatok merészen”– sulykolta többször is olaszos hevülettel a Balaton-fejlesztés egyik elismert stratégája, Andrea Sartori, a KPMG tanácsadója, húsz sikeres projekttel a háta mögött. Az olasz szakember szerint a Balatonnak ikonná kell válnia a turisztikai térképen, ezt meg is lehet csinálni. Dubai és Las Vegas példáját említette, annak idején ott is a nulláról indítottak.
Az SCD mindenestre merészen gondolkodik: néhány év alatt a következő terveket akarja megvalósítani: Szőlőskert hotel és borászda a Badacsonyban, Levendula naturista kemping k 19.századi fürdőházzal Akalin. Balatonberényben felépül a Süllő horgászfalu, rusztikus, nádfedeles bungalókkal.
Vonyarcvashegyen a Teknőc ökofalu, Zamárdin egész évben nyitva tartó aqua park, szórakoztató negyeddel, oktató központtal. A tervek szerint Szemesen Szélcentrum néven üdülőparkot hoznak lére szörfösöknek. A siófoki Arany-parton üdülőpark és kemping létesül, Akarattyán Mahagóni Yacht Klub. Balatonfüreden megnyitják a Füred Resort ötcsillagos exkluzív üdülőparkot 21 hektáron, saját meden-cékkel, kikötővel.
Zsigovits Edit szerint a Balaton medrének zsugorítását sem az új rendelet, sem a 2000-ben elfogadott Balaton-törvény nem tudta megállítani: a vizes-nádas területeket belterületi helyrajzi számokkal látták el, megkezdődött feltöltésük. A Balaton jelentős nádasai – 1200 hektár – e belterületi mederrészekben vannak, kipusztításuk -hacsak nem történnek határozott intézkedések - már csak idő kérdése.
Fejér Vilmos, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság balatoni kirendeltségének vezetője cáfolta, hogy intézményüket felelősség terhelné a tómeder részeit belterületnek nyilvánító telkek helyrajzi számainak kiadása miatt. Mint elmondta, ezeket a helyrajzi számokat még a hetvenes években adták ki a földhivatalok, irányadónak tekintve a települések közigazgatási határait. „Senkit sem érdekelt, hogy a tómeder telkei kül- vagy belterületre esnek. Megváltoztatásuk közigazgatási eljárást igényel, ebbe a vízügynek, mint közreműködő hatóságnak nincs beleszólása” – állítja.
A természetvédő egyesületek leginkább a védett nádasokért aggódnak. Jelentős részük eltűnt a vízügy és a földhivatalok térképeiről, vagy „kultúrterület” besorolást kapott, lehetővé téve kikötők építését is. A Balaton-per periratában szerepel többek között, hogy a Bajcsy Zsilinszky Múzeum, valamint a Balatoni Nemzeti Park és a Vízügy kezelésében lévő területeken a 20-30 méter mélyen a vízbe nyúló védett nádasok nem szerepelnek a nádastérképen. Ábrahámhegyen ugyanezt tapasztalták. A balatonrendesi ősnádastól a badacsonytomaji nádasokig több kilométer hosszan jelöltek 16-20 méter széles sávban kultúrterületet, részben ugyancsak a Balatoni Nemzeti Park fennhatósága alá tartozó szakaszon. A zöldek - annak igazolására, hogy a kérdéses területeken valóban élő, értékes nádas van - legutóbb indítványozták a bíróságnak, kérjen be korábban készített légi felvételeket.
Fejér Vilmos képtelenségnek nevezete, hogy meghamisították volna a nádastérképeket, erre lehetőségük sem volt, hiszen nem ők készítették, és érdekük sem fűződött hozzá. Elismerte, a szabályozási térképen a korábbi nádminősítések szerepelnek, ám hangsúlyozta, az engedélyek kiadásakor kötelező figyelembe venni az azóta készült nádas térképeket is. Kizártnak tartja, hogy nádasok tűnjenek el a térképről vagy a tómederből, vagy hogy azok rovására kezdjenek építkezéseket. Mint hozzáteszi: „a helyrajzi számok megváltoztatását mi is kezdeményezzük, nem csak a civilek. Többször írtunk már a minisztériumba, úgy néz ki, idén kapunk hozzá támogatást. Februárban leülünk az egyik balatoni település vezetőivel egyeztetni, ebbe ugyanis nekik van a legtöbb beleszólásuk, hiszen csökkeni fog a belterületük.”
A természetvédő egyesületek kitartanak álláspontjuk mellett. Hivatkoznak az Európai Unió NATURA 2000 elnevezésű programjára, amelyhez Magyarországnak is meg kellett küldeni a védett területek listáját, települések megnevezésével és helyrajzi számokkal együtt. „A Balaton nádasai eszerint nem léteznek, ugyanis azok a nádas területek, amelyek az ingatlanhivatali-földhivatali-belterületi határvonalon belül vannak, egytől-egyig hiányoznak a NATURA 2000 felsorolásból. Kővágóőrs-Pálkövén egyetlen helyrajzi számon szerepel nádas – miközben sokhektárnyi védendő nádasa van, ám azok belterületi helyrajzi számot kaptak – kivágásuk csak idő kérdése. . Ábrahámhegyen mintegy 3 kilométer hosszban tűnt el a térképről nádas, és a NATURA 2000-ben csak három külterületi helyrajzi szám szerepel. Ez is alátámasztja, hogy a belterületi vonalon belül maradt nádasok kipusztításra vannak ítélve.” – fejti ki Zsigovits Edit.
Terv: Berényben horgászfalu
Tomcsányi Gábor, az SCD vezérigazgatója állítja, sehol sem fogják veszélyeztetni a nádasokat, a beruházásokat a környezet megóvásának figyelembe vételével hajtják végre. Bóka István, a Balaton Szövetség alelnöke an úgy vélte, „a nádasokat érintő bejelölések csupán tervezői tévedések lehetnek, akármit is valósítson meg az SCD, a nádasokat nem fenyegetheti veszély. Végső érvként hangsúlyozta: „a beruházásokhoz a településeknek új szabályozási terveket kell készíteni, ebben a környezetvédelmi hatóságok is részt vesznek, nem fognak hozzájárulni a nádasok kiirtásához”.
A Balaton élővilágáért pereskedő természetvédőket mindez nem nyugtatja meg. Szerintük a tómeder papíron ma is jóval kisebb területen húzódik, mint amekkora a törvény szerint megilletné. Meggyőződésük, hogy nemcsak Pálköve, de számos másik balatoni település - Balatonmáriafürdő, Szigliget, Csopak, Tihany, Udvardi, Örvényes, Szepezd, Badacsonytördemice- nádassal tarkított 60-70 kilométer hosszan húzódó partja is veszélyben van.
A közel 900 milliós Völner-Schadl korrupciós per fővádlottja és felesége százmilliós nagyságrendű osztalékot vehetett fel végrehajtó irodáikból tavaly is.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.