szerző:
Népszabadság Online
Tetszett a cikk?

Nyolc év alatt összesen nyolcmilliárd forintot költene a BKV forgalomirányító rendszerének megújítására - tudta meg a Népszabadság Madák Páltól, a a BKV forgalomirányító szolgálatának vezetőjétől. A korszerűsítési program keretében GPS-szel szerelnék fel a buszokat, ezek pontos érkezéséről már a megállókban értesülhetnek az utasok.

Kísérleti szakaszban van ugyan, de már megkezdődött a BKV forgalomirányító rendszerének megújítása - írja keddi számában a Népszabadság. A 86-os vonalán közlekedő 16 darab Volvo-buszt még tavaly októberben szerelték fel GPS-szel, vagyis műholdas navigációs rendszerrel, de ha az egyéves tesztelési időszak alatt beválik, akkor minden autóbuszon műholdasra cserélik az elavultnak számító URH és a valamivel korszerűbbnek számító AVM (automatikus vonali megfigyelő) rendszereket. Ezzel a buszok a remények szerint gyorsabbak, kiszámíthatóbbak lesznek. A GPS buszonként remélhetőleg nem kerül félmillió forintnál többe, de a végöszszeg így is milliárdokra rúg, hiszen 2500 buszt kell majd a műholdas rendszerrel ellátni - írja a napilap. 

A járművekről érkező friss információkat - sebesség, pontos tartózkodási hely, ajtónyitások, esetleges műszaki problémák - a forgalomirányító központban  dolgozzák fel, innen információkat is küldhetnek a járművezetőknek, sőt a tájékoztató táblákon keresztül az utasoknak is. Az információs rendszerbe  a Népszabadság értesülése szerint a megállók egy részét is bevonják majd, most májustól kezdetnek négyet: a Margit hídon mindkét irányban, a Batthyány téren - Óbuda felé - és a Kiscelli utcánál lesznek olyan korszerű utastájékoztató rendszerek, amelyekből megtudhatják az utasok, pontosan hol jár, s hány perc múlva érkezik a buszuk, s egy olyan, vandálbiztosnak ígért térképszelvény is, amelyen szemmel is követhetik a busz útját. A megállókba hangos utastájékoztatást is terveznek, ez elsősorban a vakok és gyengén látók tájékozódását segítené,s  ugyancsak az ő közlekedésüket könnyítenék a "beszélő" buszok, ezek előkészítéséről a BKV már tárgyal a vakok és gyengén látók egyesületével.

A megállói rendszer teljes körű kiépítésére nincs esély, a 4700-ból azonban mintegy 300 olyan pontra tervezik, ahol viszonylag olcsón és könnyen lehet telepíteni - írja a napilap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HavariaPress Itthon

Újra lerobbantak a Combino villamosok

Újra műszaki vizsgálat alá kellett vetni több Combino villamost, mivel hétfőn több ilyen jármű is üzemképtelenné vált. A HavariaPress úgy tudja, a fővárosban négy Combinót kellett kiállítani a forgalomból sorozatos hibák miatt.