szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A fővárosi közlekedési fejlesztések összehangolását, a döntések előkészítését segítő Közlekedési Fórum alakult kedden délután a főpolgármesteri hivatalban. A tömegközlekedést használók körének bővítését elsődleges célkitűzésének tekintő szervezetben a Fővárosi Önkormányzat, a Gazdasági Minisztérium, a MÁV, a BKV és a Volánbusz vesz részt.

A fórum kiemelt feladatának tekinti a közösségi közlekedési rendszerek fejlesztésének összehangolását, az elővárosi közlekedés fejlesztését, a MÁV hálózatának bevonását a budapesti közösségi közlekedésbe. A célok között szerepel a Budapesti Közlekedési Szövetség fejlesztése, a P+R parkolók kialakítása, a parkolási rendszer fejlesztése. Foglalkozni kívánnak a közös tarifarendszer kialakításával, a jegyrendszer korszerűsítésével, a kerékpáros közlekedés fejlesztésével is. A fórum figyelmet fordít a közösségi közlekedésben az akadálymentesség és az esélyegyenlőség megvalósítására, a menetrend-rendszer és az utasok tájékoztatásának javítására, valamint a környezettudatosság fejlesztésére is.
 
A program több intermodális közlekedési csomópont kialakítását, fejlesztését is tartalmazza. Így például az Etele téri és a kőbánya-kispesti vasúti megálló környezetének és átszálló kapcsolatának kiépítését, korszerűsítését.
 
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes szerint a nagyobb közlekedési átszálló csomópontokban, az agglomerációban, a külső városrészekben arra törekszenek majd, hogy többen vegyék igénybe a közösségi közlekedést. Ezt elősegítheti, ha ezeken az intermodális csomópontokban sok autó részére biztosítanak P+R rendszerű parkolási lehetőséget - véli a főpolgármester-helyettes.
 
A fórum ötletgazdája, Hagyó Miklós szorgalmazta azt is, hogy a MÁV budapesti területeit, ingatlanait vonják be a fővárosi fejlesztésekbe. A fórum célkitűzései jórészt megegyeznek az évek óta csekély hatékonysággal működő Közlekedési Szövetség feladataival.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Tömegközlekedés-fejlesztési tervek a fővárosban

Új éjszakai járatok, buszsávok, vasútra és távolsági buszra is érvényes BKV-bérletek - egymással versengve ígérnek tömegközlekedési Kánaánt a fővárosnak a jövő évi választásokra kacsintó szocialista és szabaddemokrata vezetői. Ráadásul a sikerpropaganda az idén még pénzükbe sem kerül.

Itthon

MSZP: előteremthető a tömegközlekedési normatíva

A költségvetés bevételi oldalának növelésével, illetve átcsoportosítással elő lehet teremteni a tömegközlekedés normatív finanszírozásához szükséges 12 milliárd forintot - jelentette ki Mandur László, az MSZP budapesti elnöke. Kósa Lajos fideszes debreceni polgármester szerint a normatíva nem növelheti az adóterheket, Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke szerint "célszerű lenne abbahagyni az ötletbörzét".

MTI Itthon

Ismét drágul a budapesti tömegközlekedés

Júliusban újabb 5 százalékkal drágulnak Budapesten a tömegközlekedési tarifák a januári 10 százalék után a Fővárosi Közgyűlés múlt évi rendeletének megfelelően.