szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A buszkorridor kialakítására azért is nagy szükség van, mert a buszok gyakran "beragadnak" a reggeli és a délutáni dugókba, így a 15-20 perces menetidő akár 50-70 percre is növekedhet.

Buszfolyosót alakítanak ki a XVII. kerületben Rákoskeresztúr központjától egészen az Örs vezér teréig - jelentette be Riz Levente (Fidesz) polgármester, aki elmondta, hogy a XVII. kerületben nincs kötöttpályás tömegközlekedés, tehát a lakók csak autóbusszal tudják elérni a belvárost. A Jászberényi útra tervezett buszfolyosó hatására viszont átlagosan 20 perccel lehet csökkenten a buszok menetidejét.
 
A tervet 2008 szeptemberében kezdik megvalósítani és 2009-ben fejezik majd be. A buszfolyosó az előzetes számítások szerint 1-1,2 milliárd forintba kerül. A polgármester bemutatta a Start 17 elnevezésű közlekedésfejlesztési akciótervet is, amelyet 2008 és 2020 között mintegy 1000 milliárd forintból szeretnének megvalósítani.
 
A tervben szerepel a buszsávok kialakítása, új vasúti megállóhelyek létesítése, P+R parkolók kialakítása, kerékpárutak építése, a kerületen átfolyó tranzitforgalom drasztikus csökkentése és 2013-ig a kerület minden közútjának szilárd burkolattal való ellátása.
 
Riz Levente, a sajtótájékoztató után két, összesen ötmillió forint értékű személygépjárművet adott át a kerületi rendőrkapitányságnak. Az átalakított gépjárműveket az önkormányzat finanszírozta. A polgármester ezzel kapcsolatban az MTI-nek elmondta, hogy bár a XVII. kerületben teljesít szolgálatot a legkevesebb rendőr, a kerület pedig az egyik legnagyobb Budapesten, mégis nagyon alacsony a bűnesetek száma.
 
A tavaly márciusban aláírt Budapest-szerződés bővítéséről tárgyalt hétfőn Budapesten Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester; a tervek szerint az új szerződésről jövőre törvényt alkotnának. Ezeken a tárgyalásokon is szóba került már a Rákosmentét a belvárossal összekötő autóbusz-folyosó létrehozása.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Dugódíj bevezetését készíti elő a főváros vezetése

A jövő évtized elejétől Budapest bizonyos részeire már csak különleges úthasználati díj, az úgynevezett dugódíj megfizetésével lehet majd behajtani - mondta Demszky Gábor főpolgármester vasárnap az Európai Mobilitási Hét megnyitóján.

MTI Itthon

Demszky: dugók, por, zaj, problémák 2010-ig

A kelenföldi indítóaknában kedden délelőtt megkezdődött a 4-es metró Keleti pályaudvarig tartó első, 7,2 kilométeres szakaszának előreláthatóan csaknem három évig tartó fúrása; a munkálatok az eredeti határidőhöz képest több mint féléves késéssel indultak el.