Használt német trolikkal fiatalít a BKV

A tavaly ősszel kiírt trolibusz-tendert a német Barnimer Busgesellschaft GmbH nyerte 15 darab MAN NGE 152-es trolibusszal.

  • HavariaPress HavariaPress
Használt német trolikkal fiatalít a BKV

A tavaly ősszel kiírt trolibusz-tendert a német Barnimer Busgesellschaft GmbH nyerte 15 darab MAN NGE 152-es trolibusszal. A járművek eddig Eberswaldéban teljesítettek szolgálatot, onnan kerülnek több ütemben Budapestre. A magyar fővárosban a régen kiöregedett ZIU-9-es szovjet trolikat váltják majd az alacsonypadlós MAN-ok.

Az első néhány jármű még idén megérkezhet Németországból, kisebb átalakítások után novemberben már forgalomba is állhatnak a BKV vonalain. A budapesti forgalomba állításig megnövelik a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét. A használt német trolikban nincs klímaberendezés, a BKV-nál megvizsgálják annak beszerelhetőségét. A használt MAN trolik darabonként kevesebb mint 10 millió forintba kerülnek, a 15 darab buszért összesen 532 ezer eurót, azaz 143 millió forintot fizet a BKV.

A Fővárosi Közgyűlés április 27-ei döntése nyomán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folytatja a villamos és trolibusz járműbeszerzési uniós projekt előkészítését, melyben közel 100 darab villamos és ugyanennyi trolibusz beszerzését tűztük ki célul.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?