Használt német trolikkal fiatalít a BKV

A tavaly ősszel kiírt trolibusz-tendert a német Barnimer Busgesellschaft GmbH nyerte 15 darab MAN NGE 152-es trolibusszal.

  • HavariaPress HavariaPress
Használt német trolikkal fiatalít a BKV

A tavaly ősszel kiírt trolibusz-tendert a német Barnimer Busgesellschaft GmbH nyerte 15 darab MAN NGE 152-es trolibusszal. A járművek eddig Eberswaldéban teljesítettek szolgálatot, onnan kerülnek több ütemben Budapestre. A magyar fővárosban a régen kiöregedett ZIU-9-es szovjet trolikat váltják majd az alacsonypadlós MAN-ok.

Az első néhány jármű még idén megérkezhet Németországból, kisebb átalakítások után novemberben már forgalomba is állhatnak a BKV vonalain. A budapesti forgalomba állításig megnövelik a nyitható ablakfelületeket, megújítják a járművek utastájékoztatási rendszerét. A használt német trolikban nincs klímaberendezés, a BKV-nál megvizsgálják annak beszerelhetőségét. A használt MAN trolik darabonként kevesebb mint 10 millió forintba kerülnek, a 15 darab buszért összesen 532 ezer eurót, azaz 143 millió forintot fizet a BKV.

A Fővárosi Közgyűlés április 27-ei döntése nyomán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folytatja a villamos és trolibusz járműbeszerzési uniós projekt előkészítését, melyben közel 100 darab villamos és ugyanennyi trolibusz beszerzését tűztük ki célul.

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.