Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől elvárható, hogy elkerüljön”.","shortLead":"Az amerikai közlekedésfelügyelet szerint a kocsik „jól látható tárgyakkal ütköztek, amelyeket egy hozzáértő sofőrtől...","id":"20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4263892-0a45-4a25-8a23-cfd03a163a8c.jpg","index":0,"item":"5c4b114f-dfcf-40a4-bd1c-ac48a33abb69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_Visszahivja-ezerketszaz-kocsijat-a-Goolge-onvezeto-autos-cege","timestamp":"2025. május. 15. 08:08","title":"Visszahívja rengeteg robotaxiját a Google cége, mert nekimennek nyilvánvaló akadályoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f064746b-7f31-4b9a-98b0-646ba32af53d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nicusor Dan független államfőjelölt szerint a történelemből tudjuk, hogy mindig bűnbakot keresnek a szélsőségesek, ha a gazdaság rosszul működik.","shortLead":"Nicusor Dan független államfőjelölt szerint a történelemből tudjuk, hogy mindig bűnbakot keresnek a szélsőségesek, ha...","id":"20250515_Nicusor-Dan-Simion-szamara-a-magyar-kozosseg-keznel-van-mint-bunbak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f064746b-7f31-4b9a-98b0-646ba32af53d.jpg","index":0,"item":"f0aefbe1-7a7b-46ad-8518-6834852a32d9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Nicusor-Dan-Simion-szamara-a-magyar-kozosseg-keznel-van-mint-bunbak","timestamp":"2025. május. 15. 15:05","title":"„Simion számára a magyar közösség kéznél van mint bűnbak” – állítja a független román államfőjelölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz, hogy könnyebben lehessen pucolni a tojást, és miért jobb szobahőmérsékleten tárolni, mint a hűtőben?","shortLead":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz...","id":"20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008.jpg","index":0,"item":"4e37cf39-2282-4b2b-a0b3-8ba6e9453531","keywords":null,"link":"/elet/20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","timestamp":"2025. május. 15. 07:01","title":"A könnyen pucolható főtt tojás titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04adb43f-736f-4f05-a89a-49022b49795c","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Követhetetlen, hogy mit csinálnak a vámokkal az amerikaiak – mondta az EUrologusnak Magyar Levente, aki ennek ellenére az Európai Bizottságot tette felelőssé a magyar gazdaságot különösen sújtó autóipari vámokért.","shortLead":"Követhetetlen, hogy mit csinálnak a vámokkal az amerikaiak – mondta az EUrologusnak Magyar Levente, aki ennek ellenére...","id":"20250515_vamok_trump_autoipar_magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04adb43f-736f-4f05-a89a-49022b49795c.jpg","index":0,"item":"069b0a24-aec1-4a53-817a-0615aa03a661","keywords":null,"link":"/eurologus/20250515_vamok_trump_autoipar_magyarorszag","timestamp":"2025. május. 15. 17:36","title":"Az amerikai vámpolitika követhetetlen – mondta Magyar Levente külügyi államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","shortLead":"A nap kérdése: miért borotválják le a férfiak a szempillájukat?","id":"20250516_szempilla-borotvalas-trend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5f4895-6141-4aa0-a72e-07630602cd27.jpg","index":0,"item":"8c9c3842-c0b2-4fa3-8539-85a9dea0cc12","keywords":null,"link":"/elet/20250516_szempilla-borotvalas-trend","timestamp":"2025. május. 16. 05:01","title":"A szemöldökborotválás már a múlt, új bizarr divattrend terjed a férfiak között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92865ba4-23fc-4db0-9353-a1687899bcaf","c_author":"Galicza Dorina ","category":"360","description":"A Tisza Párt leültetett néhány száz roma szimpatizánst, és bemutatta, hogyan képzeli el a részvételi demokráciát.","shortLead":"A Tisza Párt leültetett néhány száz roma szimpatizánst, és bemutatta, hogyan képzeli el a részvételi demokráciát.","id":"20250515_magyar-peter-tisza-part-roma-forum-ciganysag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92865ba4-23fc-4db0-9353-a1687899bcaf.jpg","index":0,"item":"fb02849c-52b2-4002-8773-67b8068f1c8a","keywords":null,"link":"/360/20250515_magyar-peter-tisza-part-roma-forum-ciganysag","timestamp":"2025. május. 15. 17:10","title":"Ne féljetek, cigányok, itt van a Magyar! – roma fórumot tartott a Tisza Párt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5774558-65b7-49ef-a014-2e672b44c5e2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség energiaproblémáit.","shortLead":"Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség...","id":"20250515_megujulo-energia-hidrogen-kozetek-geologiai-folyamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5774558-65b7-49ef-a014-2e672b44c5e2.jpg","index":0,"item":"a18ca0a5-40b9-460d-8e4a-01a1a5e32ce3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_megujulo-energia-hidrogen-kozetek-geologiai-folyamatok","timestamp":"2025. május. 15. 17:03","title":"170 000 évre elegendő energiaforrás lehet az emberiség lába alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef2190b8-4798-4877-9ea0-4213e21ef191","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiadta vizsgálati jelentését az Intuitive Machines az Athena holdszonda szerencsétlen landolásáról – és a cég szerint három tényező játszhatott közre abban, hogy végül az oldalára borulva érkezett meg a szonda.","shortLead":"Kiadta vizsgálati jelentését az Intuitive Machines az Athena holdszonda szerencsétlen landolásáról – és a cég szerint...","id":"20250516_intuitive-machines-athena-holdszonda-sikertelen-landolas-okok-vizsgalati-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef2190b8-4798-4877-9ea0-4213e21ef191.jpg","index":0,"item":"f799c59d-1913-4ff5-8265-6ce63d47b57a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_intuitive-machines-athena-holdszonda-sikertelen-landolas-okok-vizsgalati-jelentes","timestamp":"2025. május. 16. 09:03","title":"Ez a 3 dolog vezetett ahhoz, hogy az oldalára borult a magyar műszert is szállító holdszonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint két év után visszaadták a forgalomnak pénteken a budapesti Műegyetem rakpartot, miután a 4-es metró építkezésével kapcsolatos felszíni munkák jelentős részét befejezték. Ezzel párhuzamosan a metró építése a felszín alatt az ütemtervnek megfelelően halad.
A Műegyetem rakpartot 2009. május végén zárták le, innen zajlott ugyanis a pesti oldali alagútépítés kiszolgálása. Azóta az észak-déli gépkocsiforgalom az alsó rakpartot, illetve a Budafoki utat és a Bartók Béla utat terhelte.
A tervek szerint hamarosan a Baross téren is visszaadják a forgalomnak a most még lezárt területek egy részét. Itt az ideiglenes végállomási funkció miatt épült úgynevezett kihúzó műtárgy szerkezete szintén elkészült, az útépítési munkálatok jelentős része befejeződött, jelenleg a hatóságokkal egyeztetnek a forgalomba helyezés feltételeiről. Ezt követően szintén kétszer egy sávban és egy buszsávban megindulhat a forgalom a Thököly út Bethlen Gábor utca és Verseny utca közötti szakaszán, a Keleti pályaudvarnál viszont továbbra is terelésre kell számítani.
A végleges felszínrendezések csak 2012 végén, 2013 elején, a 4-es metró befejezésével párhuzamosan készülnek el, a DBR azonban törekszik arra, hogy ahol lehet, adják vissza a forgalomnak a korábban lezárt területeket. A Móricz Zsigmond körtéren várhatóan 2011 végén megszüntetik az íves házak előtti munkaterületrészt, a Fővám téren is csökkenhet még az idén a lezárt területek nagysága a járdák és a díszburkolat elkészültével, a Kálvin téren pedig a Ráday utca felőli térrész megnyitása történhet meg még ebben az évben.
Az átadásokkal párhuzamosan a felszín alatt az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok. A budai oldali állomások szerkezetkészek, itt már a belső beépítők dolgoznak. A Tétényi úti megállóba már az első mozgólépcsők is megérkeztek, illetve számos munkahelyszínen megkezdődött az áramellátó rendszerek telepítése. Még az idén megkezdik a budai oldali állomásokon az üzemi és utasterekben a fal- és padlóburkolatok, épületgépészeti, üveg- és lakatosszerkezetek beépítését, és elhelyezik a berendezési tárgyak egy részét is.
A vágányok a Móricz Zsigmond körtérig készültek el, volt olyan nap, amikor a kivitelező 140 métert haladt, de a Szent Gellért térnél egy rövid ideig még nem kezdhetik el a munkákat a belső beépítő tevékenységi körébe tartozó peronszinti betonozási munkák miatt. Várhatóan az év második felében elérnek a vágányok a Duna vonaláig, szeptemberre elkészülnek a pesti oldali vágányépítés tervei, és ezt követően ott is megkezdődhet a sínek lefektetése.
A projektigazgatóság közlése szerint a kelenföldi járműtelep építése is jó ütemben halad, a területen egyszerre dolgozott a szerkezetépítő mellett a vágányépítő és a rendszertelepítő. Az idén elkészül a kocsiszín, a diszpécserközpont, a központi és a pályafenntartási épület is.
Mint írták, a pesti oldali állomásokra jellemző a néhány hónapos csúszás, részben azért, mert az alagútépítés késedelme miatt nem lehetett a szerkezetépítési munkákat befejezni, részben pedig a Bamco nem úgy adta át a területet, ahogy az a szerződésben szerepelt, emiatt több utómunkát el kellett végezni. Ezek a kisebb késések azonban a végső határidőt nem befolyásolják, mivel a DBR - az alagútfúrás késedelmei miatt - ahol tudja, párhuzamosan végezteti a kivitelezőkkel a különböző munkálatokat.
Ezzel a módszerrel a DBR szerint tartható a 2013 közepére előirányzott műszaki véghatáridő, és befejeződhet a szerződés szerinti három hónapos próbaüzem is. Két jelentős kockázat azonban továbbra is van a projektben: az egyik az Alstom-szerelvények körüli jogi vita, a másik pedig a próbaüzem hossza. Bár az ütemtervben három hónap szerepel, nemzetközi tapasztalatok szerint a hasonló vonalak esetében 6-12 hónapot is igénybe vehet a próbaidőszak.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteki tájékoztatása szerint a Szent Gellért téri állomás szerkezetépítési munkálatai tavasszal befejeződtek, azt követően a kivitelező lefedte az építéshez szükséges leadónyílásokat, így nyílt lehetőség a felszíni rendezésre. Bár a téren két helyszínen - a Duna-partnál, illetve az egyetem oldalában mintegy 60 négyzetméteren - még fenntartják a projekt végéig a közterületi lezárásokat, az autóforgalmat ezek már nem zavarják, így egy-egy forgalmi sávban újraindulhatott a közlekedés.
Az Európai Néppárt pánikjelenségnek, a Fidesz kétségbeesett kísérletének tekinti az átláthatósági törvényt, amellyel a törzsszavazóikat akarják megszólítani.