szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha sikerülne uniós forráshoz jutni Pécs közlekedésének fejlesztésére, visszatérhetne a megyeszékhelyre a villamos 2020-ra, de akár HÉV vagy úgynevezett duotroli is járhatna a városban.

Pécs közlekedésének jövőjéről is vitáztak kedden egy uránvárosi rendezvényen. Patartics Zoltán építész, urbanista, a beszélgetéssorozat egyik szervezője azt mondta: villamosról is beszélnek, mert a közösségi közlekedés fejlesztése az egyik módja annak, hogy Uránváros és más városrészek jövőbeni fejlődésével ne veszítsenek az itt élők a zöldterületekből. De mi nem akarjuk megmondani, mi a jó irány – fogalmazott.

Pécsett hatalmas közlekedésfejlesztési programot készítenek elő, ami akár 80–100 milliárdos nagyságrendű is lehet. Ezt villamosprogramként emlegetik, de az önkormányzat akár trolira, az egyszerre troli és busz jellegű úgynevezett duotrolira, sőt akár HÉV-re is pályázhat. Az uniótól remélt gigatámogatásra akkor számíthat Pécs, ha be tudja bizonyítani, hogy a közösségi közlekedést környezetbarátabbá, fenntarthatóbbá teszi. Az EU elsősorban kötöttpályás fejlesztéseket támogat – emlékeztetnek a Dunántúli Napló cikkében.

Helyi buszjárat Pécsett
Tóth László

Merza Péter, a Pécsi Városfejlesztési Zrt. vezérigazgatója azt mondta: a pécsi önkormányzat 750 milliót nyert a pécsi kötöttpályás közlekedési közlekedés és egy új, nagy közlekedési központ megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséhez. Az új centrum feltehetően a mostani MÁV- és Volán-pályaudvar, illetve a Vásárcsarnok körzetében jöhetne létre – tette hozzá.

Pécsett nem lenne újdonság a villamos. A városban 1913-ban indították el a villamosokat, de 1960. augusztus 31-én leállították azokat, és később felszedték a síneket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!