szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az LMP fővárosi frakciója szerint a mostani formában nem megoldás a BKV busztendere, új pályázat kiírására van szükség. A Jobbik fővárosi frakciója szerint a BKV eleget tud tenni a feladatának, ezért elfogadhatatlan a szolgáltatások kiszervezése. Az MSZP fővárosi frakciója ragaszkodik ahhoz, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfői rendkívüli ülésén ne szülessen döntés a busztender ügyében, s a testület október végén kapjon részletes számításokat a budapesti közösségi közlekedés jövő évi finanszírozásáról.

Somfai Ágnes, az ellenzéki párt fővárosi frakcióvezető-helyettese hétfői, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy Budapest közösségi közlekedésének költségvetéséből körülbelül 70 milliárd forint hiányzik, nincs érvényes kormány-főváros megállapodás, és nem látni, hogy jövőre milyen forrásokból gazdálkodik a BKV.

Úgy vélte, egy ilyen helyzetben sikertelen az érvényesnek nyilvánított busztender, nem volt verseny a pályázaton, az egyetlen induló pedig drága volt. Hozzátette: ebben a formában nem szabad folytatni a kiszervezést, először meg kell teremteni a finanszírozást, utána lehet újra nekivágni.

Az ellenzéki politikus úgy vélte, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) olyan kényszerpályára került, ahol nem tud jó döntést hozni: ha elfogadja a drága ajánlatot, az azért rossz döntés, ha nem, akkor járatkimaradások várhatók az 1-es és a 3-as villamosok felújítása miatt, marad a leromlott buszállomány és tovább folytatódik a "koncepciótlan toldozgatás-foldozgatás". Somfai Ágnes kijelentette: új busztendert kell kiírni, támogatják a versenyt és a hatékonyságjavítás egyik eszközének tartják a kiszervezést.

Jobbik: állami hozzájárulás nélkül nem megy

A Jobbik fővárosi frakciója szerint a BKV eleget tud tenni a feladatának, ezért elfogadhatatlan a szolgáltatások kiszervezése. Szabó György, az ellenzéki párt fővárosi képviselője hétfői, a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: a dolgok egyik fele, hogy új buszokat kell beszerezni, a másik viszont az, hogy egyértelműen fedezethiányos a beszerzés. Úgy értékelte, állami hozzájárulás nélkül a BKV-t nem lehet üzemeltetni.

A Jobbik képviselője azt mondta, hogy a BKV buszainál ezres nagyságrendben, márkától függetlenül az alvázban található vízcsövek hibásodnak meg, amelyeket nem cserélnek időben; álláspontja szerint erre hivatkozva nem indokolt a buszüzemeltetést kiszervezni. Szabó György leszögezte: a BKV saját jogon is eleget tud tenni a feladatának, nincs szükség tömeges elbocsátásokra, s nem támogatják a "szolgáltatási privatizációt".

MSZP: ne szülessen döntés a busztenderről

Az MSZP fővárosi frakciója ragaszkodik ahhoz, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfői rendkívüli ülésén ne szülessen döntés a busztender ügyében, s a testület október végén kapjon részletes számításokat a budapesti közösségi közlekedés jövő évi finanszírozásáról. Horváth Csaba, a szocialista párt fővárosi frakcióvezetője sajtótájékoztatóján kigazdálkodhatatlan tehernek nevezte, hogy a kormány a tervek szerint 48 milliárd forinttal kevesebb forrást ad a fővárosi közösségi közlekedésre, mint 2011-ben. Szerinte felháborító és cinikus, hogy a városvezetés emellett gond nélkül vállalna további 3,5 milliárd forint többletterhet a busztenderrel összefüggésben.

Az MSZP-s politikus úgy látja, a város így is, úgy is csődbe megy, s ha nem jön a busz, az utasokat "kevésbé fogja meghatni", hogy Ikarus, Volvo vagy Mercedes áll a garázsban üzemanyag híján. Elmondta: ragaszkodik ahhoz, hogy ne döntsenek, és a következő testületi ülésre készüljön részletes kimutatás a finanszírozásról. Aggodalmának adott hangot amiatt, hogy a drága külsős buszok finanszírozásának fedezete a 65 év felettiek és a tanulók kedvezményeinek eltörlése lehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!