A Critical Mass blognak reagált a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az Örs vezér térre tervezett kerékpárúttal kapcsolatban felmerült kétségekre.
Többek szerint is életveszélyes helyen épülne bicikliút a forgalmas Örs vezér terén keresztül. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Critical Mass blognak reagált a kritikákra, valamit a bringaút ellen indult aláírásgyűjtésre.
A tervezett kerékpárút a jelenleg az Árkád sarkánál a semmiben végződő Fehér úti kerékpárutat köti össze Zugló jól kerékpározható mellékutcáival és a Bánki Donát utca - Ond vezér út kerékpáros útvonallal, ezzel pedig egy fontos hiányzó láncszemet alkot a hálózatban. Zugló és Kőbánya központja között csak kilométerekre lenne más útvonal a BKK szerint.
A fő kritika az új bicikliúttal szemben, hogy a forgalmas gyalogátkelőkön is átvezetne, ezzel pedig veszélybe sodorná a bicikliseket és a gyalogosokat is. A BKK azonban figyelmeztet, hogy a tervezett új szakasz legnagyobb része a gyalogosoktól fizikailag korláttal és zöldsávval lenne elválasztva, más szakaszokon pedig viszonylag kis forgalmú széles gyalogosfelületből lesz eltérő burkolattal (aszfalt-térkő) leválasztva a kerékpáros felület.
A BKK azonban elismeri, hogy az Árkád bejárata előtti, illetve a zuglói oldalon a 3-62 villamos megállója melletti nagyon sűrű gyalogos áramlat keresztezése a nyomvonal kritikus pontjai, de ezeken a helyeken a kerékpárútra gyalogátkelőhely van tervezve, előtte a lassítás érdekében térkő rázóburkolattal, amire külön hullámos kialakítást kértek a még erőteljesebb sebességcsökkentés érdekében. Ez valóban kényelmetlenség a kerékpárosnak, de ez 3 pontra korlátozódik.
A központ szerint az autóbuszok megállói és a sok kanyarodósáv miatt az Örsön az úton problémásabb lett volna bicikliutat kijelölni.
Mint írják, az Örs vezér terén át a kerékpárút az Árkád bevásárlóközpont bővítésének részeként valósul meg, a beruházó céggel a Fővárosi Önkormányzat megállapodása pedig a bővített áruház használatbavételéhez kötötten előírja a beruházó fejlesztési kötelezettségeit a térség kerékpáros közlekedése érdekében. A beruházó 18 millió forinttal hozzájárul az Örs vezér teréről Kőbánya központja felé vezető Fehér út menti kerékpárút kiépítéséhez, saját költségén megtervezteti és megvalósítja a Fehér úti kerékpárút folytatását Zugló felé, valamint saját költségén 30 férőhelyes fedett B+R kerékpártárolót alakít ki, melyet üzemeltetésre is átvesz. A Fehér út menti kerékpárút is csak a KMOP második körében nyert támogatást, de 2011-ben magvalósult, az Árkád beruházó részköltség-vállalásával. A Zugló felé kapcsolatot adó folytatás tervezése 2008-ban kezdődött, az üzletközpont bővítése azonban a recesszió miatt több éves késedelmet szenvedett, és csak most kezdték meg.