Hoffmann Rózsa tervét bírálták
percről percre

Hoffmann Rózsa tervét bírálták

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A sztrájk árnyékában tart vitanapot az Országgyűlés az oktatás államosításáról. Pokorni Zoltán szerint nem lett volna szükség ilyen drasztikus lépésére, a Fidesz szakpolitikusa szerint téves lenne egy kaptafára nevelni a gyerekeket. Hiller István azt mondta, hatalmas káoszt okoz a január 1-től életbe lépő új oktatási rendszer.

1 2
Sorrend megfordítása

Vége a közvetítésnek

A vezérszónoki felszólalásoknak vége, ezzel a folyamatos közvetítésünket is lezárjuk.

LMP: aggódnak a tanárok

A legnagyobb hazugság ma azt mondani, hogy valaki 16 évesen munkába állhat, hiszen szakképzés és megfelelő képesítés nélkül nehéz munkát találni - mondta Osztolykán Ágnes.  Az LMP-s képviselő szerint a pedagógusok aggódnak, hogy mi lesz velük, folyamatosan kérdéseket szeretnének feltenni az oktatási államtitkárnak, mivel nem tudják, mi lesz velük, mi lesz az iskoláikkal, mi lesz a gyerekekkel.

Jobbik: a tanárok nem írják be az igazolatlan órákat

A statisztikák szerint ugyan kevesebb az igazolatlan órák száma, de a valóság ezzel szemben az, hogy a pedagógusok sok esetben nem merik beírni az igazolatlan órát, és inkább paktumokat kötnek a gyerekekkel, családokkal, mert anyagilag is rosszul járnak a családok.

Nincs nyugalom az oktatásban

Dúró Dóra azzal kezdte felszólalását, hogy a Jobbik sosem utasította el az állami szerepvállalás növelését. De mint mondta, egy ilyen átalakítást sokkal átgondoltabban kell végrehajtani, másrészt a kormány rosszul hajtja végre.

A kormány szerinte nem méri fel jól a helyzetet, mivel nincs nyugalom az oktatási rendszerben.

A gúny nem fogadható el

Michl József szerint nem fogadható el a mindent lepocskondiázó, gúnyolódó, mindent eleve rossznak tartó ellenvélemény. Nem fogadható el a barátok majd csak belebuknak gondolkodása sem.

KDNP: az élet a csúcsérték

Milyen világot szeretnénk gyermekeinknek? - tette fel a kérdést Michl József. A KDNP politikusa szerint mindenki azt mondaná, szabadabbat, de szerinte nem a szabadság a csúcsérték, hanem a szeretet, az élet.

A KDNP olyan világot szeretne építeni, ahol mindenki a helyén van, és ezért boldog.

Az iskolaigazgató azt sem tudja, mi lesz

Ennyi átgondolatlanság még sosem volt egy oktatási szerkezetben. Az iskolának főnöke lesz a Klebelsberg Központ vezetője, de beleszól majd az iskola életébe a polgármester, a gazdasági megbízott, a kormányhivatal és a tankerület. Az iskolaigazgató Hiller szerint majd azt sem tudja, kinek kell majd megfelelnie, vagy egy adott esetben kihez kell majd fordulnia.

Hiller: kihajították a kulcsmondatot

Nem lehet azzal érvelni, hgy a közoktatási törvény a gyermekek érdekeit szolgálja, mivel ez volt az első kulcsgondolat, amit kihajítottak - mondta Hiller István. Az MSZP vezérszónoka szerint az államosítás teljesen előkészítetlen, és mire elfogadják a törvényt, tizenegynéhány napja marad a tanároknak, iskoláknak, hogy azt végrehajtsák.

Úgy akarnak államosítani, hogy a jobban teljesítőktől elvesznek, és ettől a gyengébben teljesítők magasabb színvonalon fognak teljesíteni - fogalmazott Hiller.

Nem elég bért adni a tanároknak

Rosszul állunk Pokorni szerint a pedagógusképzés területén, és szerinte ezen az életpályamodell sem segít. Szerinte ugyanis nem elég bért adni, hanem már a tanárképzésben részt vevőknek jelentős ösztöndíjat kell adni. Mint mondta, ma 30 helyen folyik tanárképzés, és lehet olyan helyeken is, ahol az nem megfelelő.

Pokorni: nem lett volna szükség erre a drasztikus lépésre

A fideszes szakpolitikus is elmondta, hogy nem volt egyenlő az oktatáshoz való jutás színvonala, hiszen a rosszabb anyagi helyzetben lévő önkormányzatok nem tudnak jó oktatást biztosítani a gyerekeknek. Szerinte viszont nem lett volna szükség ilyen drasztikus lépésre, azaz minden iskola államosítására, hanem "elég lett volna a kistelepülések iskoláit átvenni".

1 2