Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db1cc670-89bd-4f18-93b1-7655eba08fd3","c_author":"Székács Linda","category":"360","description":"A különböző gyümölcsöket és zöldségeket, vízcseppet ábrázoló hangulatjelek, vagyis emojik egyfajta kódként is működnek a közösségi médiában. Arra szolgálnak, hogy megtévesszék a szexuális tartalmak szűrését igen ellentmondásosan végző algoritmust. Mi az algospeak, mit jelent a cseresznye, kikre van a legrosszabb hatással a hibásan működő prüdéria, és mit szól mindehhez a szexuálpszichológus és a kommunikációs szakember?","shortLead":"A különböző gyümölcsöket és zöldségeket, vízcseppet ábrázoló hangulatjelek, vagyis emojik egyfajta kódként is működnek...","id":"20250517_szexrol-beszelgetni-TikTokon-padlizsan-cseresznye-jelentese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1cc670-89bd-4f18-93b1-7655eba08fd3.jpg","index":0,"item":"37d7fe38-6246-414d-bd52-c54c590cb288","keywords":null,"link":"/360/20250517_szexrol-beszelgetni-TikTokon-padlizsan-cseresznye-jelentese","timestamp":"2025. május. 17. 16:30","title":"A Seggs vajon mi? Így butította le a szexről való beszédet a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Kizárólag a politikai szempontok számítanak – derül ki a 2026-os költségvetés tervezetéből. Újra a választások előtti féktelen osztogatással erősítenék a kormánypártok győzelmi esélyeit.","shortLead":"Kizárólag a politikai szempontok számítanak – derül ki a 2026-os költségvetés tervezetéből. Újra a választások előtti...","id":"20250518_hvg-koltsegvetes-2026-elemzes-csore-toltve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d.jpg","index":0,"item":"0fb73b7b-7505-4817-80e3-db3399078b6b","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-koltsegvetes-2026-elemzes-csore-toltve","timestamp":"2025. május. 18. 10:00","title":"Megnéztük közelebbről a 2026-os költségvetést, és elképesztő arcátlanságokat is találtunk benne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","shortLead":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","id":"20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a.jpg","index":0,"item":"4527079a-a562-40c0-8c56-49c0bbe034a9","keywords":null,"link":"/elet/20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Lavina temetett maga alá embereket a svájci Alpokban, nagyszabású mentőakciót indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"948d2b01-40c1-4696-9a8d-ea56d855c079","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A Cannes-i Filmfesztiválon debütáló dokumentumfilmjében leplezte le családja titkát az amerikai színésznő, Mariska Hargitay.","shortLead":"A Cannes-i Filmfesztiválon debütáló dokumentumfilmjében leplezte le családja titkát az amerikai színésznő, Mariska...","id":"20250518_mariska-hargitay-neve-edesapja-mickey-hargitay-my-mom-jane","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/948d2b01-40c1-4696-9a8d-ea56d855c079.jpg","index":0,"item":"cae5208b-4afc-4ce9-a4aa-04c6246d0461","keywords":null,"link":"/kultura/20250518_mariska-hargitay-neve-edesapja-mickey-hargitay-my-mom-jane","timestamp":"2025. május. 18. 16:38","title":"30 év után derült ki: nem magyar származású az amerikai színésznő, Mariska Hargitay","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének győztese áll. A vasárnapi második fordulóban is neki áll a zászló.","shortLead":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének...","id":"20250518_hvg-kontur-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"82bb707a-9111-42a4-9769-97c3206293cc","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-kontur-george-simion","timestamp":"2025. május. 18. 08:30","title":"Az erőszakos és törleszkedő, akiben a fociultrák sem bíztak: ki az a George Simion, akit Orbán a magyargyűlölet mellett is támogat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple minden eddiginél vékonyabb iPhone-ja, az iPhone 17 Air. Most egy újabb hír szivárgott ki a mobilról.","shortLead":"A Samsung Galaxy S25 Edge megjelenésével már lehet egy konkrét elképzelése az embernek arról, milyen lesz majd az Apple...","id":"20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff989d-5ca9-47ba-85f3-cdb3bbc46cd8.jpg","index":0,"item":"c34be670-8672-4317-a280-964869d10e1b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_apple-iphone-17-air-akkumulator-mererte-okostelefon","timestamp":"2025. május. 18. 14:43","title":"Nagyon kicsi akkumulátort kaphat az iPhone 17 Air, de állítólag nem a méret a lényeg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18459249-4137-4bfa-91a3-0ee64fe9ade4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Négy civil szervezet hívta fel a figyelmet az LMBTQI-közösséget ért jogsérelmekre.","shortLead":"Négy civil szervezet hívta fel a figyelmet az LMBTQI-közösséget ért jogsérelmekre.","id":"20250518_Mini-Pride-Andrassy-ut-gyulekezesi-torveny-tuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18459249-4137-4bfa-91a3-0ee64fe9ade4.jpg","index":0,"item":"10eb8284-d890-4258-9465-b6652edd0e79","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Mini-Pride-Andrassy-ut-gyulekezesi-torveny-tuntetes","timestamp":"2025. május. 18. 08:31","title":"Biztosította a rendőrség az Andrássy úti mini-Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őrületbe kergetik a parázó autósokat a trükkös traffipaxok
szerző:
Csikász Brigitta
Tetszett a cikk?
Szinte hetente röppen fel újabb hír a neten a magántraffipaxokról, arra figyelmeztetve, hogy aki az adott autót látja, legyen óvatos a száguldozással. Az autósok véltek már felfedezni sebességmérőt budapesti közlekedési lámpákban, postaládákban, legutóbb pedig egy a forgalommal szemben álló rejtélyes teherautó lett gyanús. Az esetek többségéről kiderült, hogy kamu, az autósok félelme azonban nem alaptalan, a jogszabályok szerint ugyanis a rendőrség bármilyen trükköt bevethet. És be is vet, mert a "statisztikákat hozniuk kell".
Önkényes sebességmérésről szóló pletykák terjednek a Facebookon. Az autósok szerint Székesfehérvár környékén, a 70-es főút leállósávjában álló kisteherautó tűnt fel, amelynek oldalára jól láthatóan egy kamera van felszerelve. A hozzászólók között akadt, aki tudni vélte, hogy egy polgárőrszervezet a jármű tulajdonosa.
Kamulevelek a sunyi traffipaxokról
Rejtett, trükkös traffipaxról rendszeresen kapnak lábra különféle pletykák. Újra és újra felbukkant egy e-mailben, hogy a fővárosi közlekedési lámpákba – például a Moszkva téren vagy a Budafoki úton –, automata traffipaxok vannak beépítve. A hvg.hu-nak akkor az Országos Rendőr-főkapitányság azt írta, hogy a körlevélben felsorolt helyszíneken nem végeznek "stabilan telepített eszközökkel" sebességellenőrzést, és nem figyelik a tilosban áthaladókat.
Többen trükkös sebességmérésre gyanakodtak, holott minden rendben volt
Facebook
Nem volt igaz az a pletyka sem, hogy a rendőrség postaládának álcázott traffipaxokkal próbálja növelni a bevételeit. A Magyar Posta erről azt közölte: az úgynevezett "támponti levélszekrények" sebességmérő eszközt nem tartalmaztak. Egy Alkotás utcai irodaépület tetején szintén egy "fix traffipaxot" fedeztek fel az emberek, de a rendőrség a kameráról azt közölte, hogy az nem az övék, és az nem is alkalmas a sebesség mérésére, csak a forgalom nagyságát, jellegét figyeli a készülék.
A rejtett sebességmérő eszközökről szóló híreket gyorsan felkapják a netezők. Így történt ez a Facebookra kitett teherautós képek esetében is. Ám a forgalommal szemben parkoló járműről is az derült ki, hogy nem a rendőrségé, és nem is traffipax volt benne. Az Autóvadász oldalon múlt hét csütörtökön megjelent ugyanis egy közlemény, mely szerint „az IVECO-n látható technikai eszközök nem mérnek sebességet, azok rendszámfelismerő eszközök. Az eszközök képe a SIGMOID Kft. speciális autóvadász szoftverére fut be és a rendszer rendszám alapján azonosítja a lopott, körözött, a forgalomból kivont és a lejárt műszaki engedéllyel közlekedő gépjárműveket”. A rendszámfelismerő eszközzel felszerelt autót egyébként az Újpesti Polgárőrség és Önkéntes Közhasznú Tűzoltó Egyesület üzemelteti.
Kiszervezett vadászat
Naponta 13-15 autót lopnak el az országban. A járművek nagy részét – mint tavaly év végén megjelent a hvg.hu-n – a fővárosban kötik el, a rendőrségi adatok szerint évente közel ötezer gépkocsit. Ezek megtalálása nem lenne reménytelen, ha a szolgálati autókat felszerelnék olyan rendszámfelismerő számítógépekkel, amellyel rendelkeznek a polgárőrök és az úgynevezett lopott kocsikat felkutató autóvadászok. Az eszköz előnye, hogy azzal egyszerűbb a forgalomból kiszúrni a keresett járművet, mint egyesével megállítani az autósokat és ellenőrizni őket. Az autóvadászatot viszont rendszerint kiszervezték: a bűnüldöző szervekkel szerződésben álló cégek, polgárőr-egyesületek végzik a munkát. A hajdúszoboszlói kapitányság egyik baleseti helyszínelőként dolgozó munkatársa tavaly megunta az áldatlan állapotokat és saját pénzén vásárolt egy, a keresett járműveket kiszűrő eszközt félmillió forintért. A hvg.hu szeretett volna riportot készíteni a hajdúsági rendőrrel, de a megyei kapitányság ezt akkor nem tette lehetővé.
"Gárdonyban tartottunk akciót a körözött járművek, a lejárt műszaki érvényességgel vagy a forgalomból kitiltott járművek kiszűrésére a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársaival közösen augusztus 10-én, és nem sebességet mértünk" – mondta a hvg.hu-nak Szenderák Attila. "A KRESZ erre lehetőséget ad” – magyarázta az Országos Polgárőr Szövetség Gépjármű-felderítő Tagozatának vezetője, miért állt a jármű a forgalommal szemben. Szerinte a Gárdonyra, Karcagra, Törökszentmiklósra és Ózdra kiterjedő akciójuk alatt mintegy 15 ezer gépjárművet ellenőriztek, amelyek közül mindössze 23-mal szemben kellett a rendőröknek intézkedniük.
Lesből, bokorból, leállósávon is támadhatnak
Bár a világhálón terjedő pletykák többségéről kiderült, hogy kamu, az autósok félelme nem alaptalan. Három éve ugyanis a rendőr tiltott helyen is mérheti a járművek sebességét. Ezt egy KRESZ-módosítás tette lehetővé, amely 2010. január elsejével lépett életbe. Így már nem jelent gondot, ha szabálytalanul, vagy trükkösen, a bokrok mögül mér a traffipax. Az előírások egyetlen feltételt tartalmaznak: a sebességmérős rendőrautót úgy kell elhelyezni a közúton, hogy az ne akadályozza "indokolatlan mértékben" a gyalogos és járműforgalmat. Tehát akár tilosban, esetleg az autópálya leállósávjában, annak lehajtóján vagy felhajtóján is vadászhatnak a rendőrök a gyorshajtókra.
Akik, ha nem figyelnek eléggé, könnyen fennakadnak, a rendőrök ugyanis nemcsak kék-lámpás, "RENDŐRSÉG" feliratú, úgynevezett csíkos járőrautókból "vadászhatnak" a megengedett sebességet túllépőkre, hanem látszólag "civil" gépkocsikból is. Így járt most augusztusban az M6-oson egy férfi, aki egy furgon láttán nem fogott gyanút. "Kiraktak egy százas táblát, és tőle körülbelül 25 méterre állt egy furgon a leállóban. A furgon (nem rendőrségi) és a padka között pedig kedves barátaink!" – írta egy, a közlekedéssel kapcsolatos joggal foglalkozó blogra egy olvasó az általa tapasztaltakat. "A kirakott táblát nem is vettem észre, mert előztem! 122 kilométer/órás sebességért a 30 ezres bírságot kissé jellemtelennek tartom, mert nem volt indoka a 100-asnak, csak pénzbeszedés."
Így sasolnak a rendőrök
MTI / Füzesi Ferenc
Ráadásul a sebességmérők folyamatosan dolgoznak. Mint korábban beszámoltunk róla, az egyik kapitányságon egy percet sem pihenhettek a traffipaxok, amint az egyik elromlott, a vezetőség azonnal javításra küldte, hogy minél előbb vissza lehessen vinni az út szélére. Az 525 darab új sebességmérő beszerzése – mintegy 12 milliárd forintért –, enyhíthet ezen a helyzeten. A Belügyminisztérium a beszerzésről azt közölte, hogy tervei szerint 15-20 kilométerenként lennének telepítve az autópályákon és a főutakon. Minisztériumi forrásoktól a hvg.hu úgy tudja, hogy az új traffipaxok kihelyezése még nem történt meg. Az újak közül egyelőre csak hét darabot telepített az M1-es és az M0-ás mellé.
Amíg "hozni kell a statisztikát", mindig is lesznek trükkös megoldások – mondta egy neve elhallgatását kérő volt rendőri vezető a hvg.hu-nak. Az elvárások pedig nagyok: 2012-ben és idén is 16 milliárd forint bírságot terveztek be. A rendőrség tavaly túl is teljesítette a tervet: több mint 19,1 milliárd forint közigazgatási és szabálysértési bírságot vetettek ki 2012-ben. Persze a teljes összeget nem sikerült beszedni, hiszen sokan húzzák-halasztják a csekkek befizetését.
A hvg.hu-nak korábban több kapitányságról is arról számoltak be, ugyan darabszámra nem írják elő az egyenruhásoknak, hogy egy szolgálatban mennyi bírságot szabjanak ki, de a parancsnokok arra kínosan figyelnek: a kiszabott közigazgatási bírság ne essen a korábbi évek szintje alá. Sőt, kellemetlenségre számíthatnak a tervet nem teljesítő kapitányságok: miután tavaly Debrecenben rosszul teljesített a rendőrség, a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság rendészeti igazgatója, Lingvay Csaba vizsgálatot rendelt el.
Csak a rendőr
Az autóvadászatban a rendőrségnek besegítő polgárőröknek nincs joga intézkedni. Minden esetben értesítenie kell a rendőröket, így a meglelt lopott autót is ők kaphatják el. A rendőrökön kívül egyetlen szervezet, a közterület-felügyet munkatársai igazoltathatják az embereket, viszont sem a polgárőröknek, sem a BKV munkatársainak nincs joga ahhoz, hogy valakitől iratokat kérjen a személyazonosság megállapítására. Tavasszal írt a hvg.hu arról, hogy az autópálya-matricák meglétét ellenőrző emberek, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. dolgozói sem rendelkeznek hatósági jogosítványokkal.
Erről azt követően számolt be a hvg.hu, hogy egy volt rendőr a Facebookon megosztotta történetét, amely szerint nem állt meg az M5-ösön két sárga mellényes, legyeket hajkurászó mozdulatokkal az autósokat kiterelő embernek. Miután továbbhajtott, rendőrök eredtek a nyomába. Amikor az autóson számon kérték, hogy miért nem állt meg matrica-ellenőrzésre, elmondta, az ÁAK dolgozói nem számítanak hatósági személyeknek, és nem intézkedhetnek vele szemben. Ezt az egyenruhások elismerték, és elengedték a férfit. Az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata is úgy tájékoztatta akkor a hvg.hu-t, semmilyen következménye nincs annak, ha az ÁAK munkatársa nem a rendőrséggel közös akcióban, hanem egyedül akarja megállítani az autóst, de az továbbhajt.
A rendőrség alaptalan városi legendának nevezte azt az álhírt, amely szerint sebességmérőt szereltek a Zsámbék határában található postaládába. Tavaly is volt már ilyen híresztelés, akkor ugyancsak cáfolták, de a közösségi oldalakon megint terjedni kezdett a rendőrség szerint.
Tavaly jól teljesítette a rendőrség az elvárásokat - bevételi szempontból. A központi költségvetésben előírányzott 16 milliárd forint helyett az egyenruhások a közigazgatási és szabálysértési bírságok terén 19,1 milliárd forintot osztottak ki. Érdekes egyébként, hogy a közlekedési szabálysértések miatt évek óta egyre kevesebb büntetést szabnak ki.
Tavaly mintegy hatmilliárd forint, közlekedési szabálysértések és gyorshajtások miatt kiszabott bírság nem folyt be a költségvetésbe. Leginkább a külföldi rendszámú autósokkal szemben tehetetlen a rendőrség, rajtuk a bírságot nagyon nehéz behajtani. Novembertől erre is lehet megoldás egy nemzetközi megállapodás révén, lehet, hogy a kormány emiatt is rendelt több száz új traffipaxot. A cél valószínűleg a pénzbehajtás.
A közeljövőben 365 – sebesség-ellenőrzésre is alkalmas – fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontot (KKEP) állítanak fel, valamint további 160 mobil eszközt is üzembe helyeznek Magyarországon – erősítette meg az erről szóló hírt az Országos Rendőr-főkapitányság szerdán az MTI-nek.
A rendőrség adatai szerint továbbra is a gyorshajtással magyarázható a balesetek 27 százaléka, ezért több mint tízmilliárd forintot költenek két év alatt azért, hogy még több traffipax működhessen az autópályákon - írja a Népszabadság.
A kormány célja, hogy “külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet álláspontjáról és intézkedéseiről.”