Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"330cd1a2-65e2-42ab-a6b1-7147ecfb928a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Erről pedig állítása szerint a titkosszolgálatok tájékoztatták.","shortLead":"Erről pedig állítása szerint a titkosszolgálatok tájékoztatták.","id":"20250204_kocsis-mate-orban-viktor-ukrajna-lejaratokampany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/330cd1a2-65e2-42ab-a6b1-7147ecfb928a.jpg","index":0,"item":"61688616-093c-4d94-90b3-d677a0888a01","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_kocsis-mate-orban-viktor-ukrajna-lejaratokampany","timestamp":"2025. február. 04. 13:35","title":"Kocsis Máté szerint ukrán pénzből megy lejáratókampány Orbán Viktor ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"293f4149-09a8-49cc-bb41-ba6115fc493b","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Bár a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárult, hogy a Mol leányvállalata megvegye az elektronikai hulladékokat feldolgozó Metal Shredder Hungary Zrt.-t, nincs teljes összhang az üzlet körül. Az állami hulladékos koncessziót elnyert olajvállalat mindenesetre akadálytalanul terjeszkedik az ágazatban.","shortLead":"Bár a Gazdasági Versenyhivatal hozzájárult, hogy a Mol leányvállalata megvegye az elektronikai hulladékokat feldolgozó...","id":"20250204_mohu-mol-shredder-csanyi-hulladekgazdalkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293f4149-09a8-49cc-bb41-ba6115fc493b.jpg","index":0,"item":"9ba9674a-be46-4fce-afbf-3011a8fc66ff","keywords":null,"link":"/360/20250204_mohu-mol-shredder-csanyi-hulladekgazdalkodas","timestamp":"2025. február. 04. 12:33","title":"Csata a Mol új hulladékos szerzeménye körül, amelyben Csányi Sándor váratlanul lett szereplő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","shortLead":"Az ELTE kutatói meglepő következtetésre juttottak.","id":"20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f64cf9b-625c-4f42-bb56-4c8788609055.jpg","index":0,"item":"8573e56d-1a2d-4a73-9eca-d4e4bb202cdf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_kutatas-elte-kutya-szaglas","timestamp":"2025. február. 05. 15:01","title":"Egy magyar kutatás szerint a terelőkutyáknak jobb a szaglásuk, mint a vadászkutyáknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","shortLead":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","id":"20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855.jpg","index":0,"item":"09e85a14-668d-4120-bfa6-812e3fc35317","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","timestamp":"2025. február. 06. 07:59","title":"Olcsó villanyautót a népnek: íme a VW nyomott árú újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e115743b-4341-49fc-b8c7-b841f97b9b9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.","shortLead":"A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.","id":"20250204_nagykorut-bringasztrada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e115743b-4341-49fc-b8c7-b841f97b9b9c.jpg","index":0,"item":"3a1a4c05-d1e9-44bd-8a13-4f6d4250e5ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_nagykorut-bringasztrada","timestamp":"2025. február. 04. 12:33","title":"Jön a nagykörúti bringasztráda – teljesen átalakul az egyik legforgalmasabb fővárosi szakasz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját. Hamarosan kész az éles bevetésekre.","shortLead":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját...","id":"20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0.jpg","index":0,"item":"13f26116-7b36-432c-8e7f-58cb3ed4b04c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","timestamp":"2025. február. 06. 08:03","title":"1000 kilót is elvisz, 10 órán át a levegőben marad: sikerült a kínai szuperdrón tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d2491c-0ea3-4dd5-8a49-43d52e0a086a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kamatmentes kölcsön Borsodban az egyik legnépszerűbb, ott, ahol néhány éve bűnözői körök szálltak rá egy hasonló konstrukcióra, ami miatt azt meg is kellett szüntetni.","shortLead":"A kamatmentes kölcsön Borsodban az egyik legnépszerűbb, ott, ahol néhány éve bűnözői körök szálltak rá egy hasonló...","id":"20250204_munkashitel-hasznaltauto-mbh-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d2491c-0ea3-4dd5-8a49-43d52e0a086a.jpg","index":0,"item":"59dd5d47-eb2a-4be1-935b-452fcdcbbf07","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_munkashitel-hasznaltauto-mbh-bank","timestamp":"2025. február. 04. 10:47","title":"A legtöbben használt autóra költik a munkáshitelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és a túladagolás kockázata is jelentős. Egy új készítmény alapjaiban más, mint az eddigiek.","shortLead":"A jelenleg forgalomban lévő fájdalomcsillapítók viszonylag erősek, veszélyes mellékhatásaik lehetnek, de a függőség és...","id":"20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"1d8ea55a-d428-4378-9dcc-79e291017c78","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_suzetrigine-journavx-uj-fajdalomcsillapito-opioid-mellekhatasok-nelkul-fda-engedely","timestamp":"2025. február. 05. 08:03","title":"Állítják, hogy nincs függőség és más mellékhatás: Amerikában megjelent a teljesen új fájdalomcsillapító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szerda délelőtt elindították a 2-es villamost Debrecenben. Új nyomvonalon, új járművek viszik az utasokat a Nagyállomás és a Doberdó utca között. Évtizedekig a város legforgalmasabb buszvonalai kötötték össze ezt a két pontot. A 31-es és 32-es buszok öt napig párhuzamosan járnak a villamosokkal, utána megszüntetik őket. Az utasok az első napokban ingyen ülhetnek fel a 2-es villamosra.
Debrecenben a hetvenes évek közepe óta egyetlen villamosvonal volt egészen mostanáig, ez az 1-es járat, amivel a Nagyállomás és az egyetem között lehet utazni. Régebben sokkal nagyobb volt a hálózat: Pallagra, a vágóhídra, Nyulasra és a tüdőszanatóriumhoz is járt villamos, de a szárnyvonalakat fokozatosan felszámolták.
Az egyetlen megmaradt vonalra a kilencvenes években vásároltak új villamosokat a Ganztól, és a régi sárga „Bengáli” járművek közül is megmaradt néhány. Ezek a mai napig feltűnnek a forgalomban, de az ígéretek szerint nemsokára végleg kivonják őket.
A 2-es villamos vonalán régen sem volt villamos, a hetvenes évekig viszont a közeli Böszörményi úton járt az 5-ös a nyulasi végállomásig. A hétvégén búcsúzó 31-es és 32-es buszok a város legzsúfoltabb járatai közé tartoztak, lakótelepek, iskolák mellett haladtak el, a reggeli csúcsban a belvároshoz közelebb eső megállókban sokszor már alig tudtak felpréselődni az utasok.
Az 1-es és a 2-es villamos nyomvonala a Hunyadi utcáig közös, ott a 2-es lekanyarodik a Debrecen Plázánál a Bethlen utca felé, az 1-es pedig egyenesen megy tovább az egyetemig. Az új pálya összesen nyolc kilométeres, és egy része füves.
MTI / Czeglédi Zsolt
A 2-esre hosszas pályáztatás után a spanyolországi CAF alacsonypadlós, légkondicionált villamosait rendelte meg a város, összesen tizennyolc darabot. A kék-sárga-fehér főnixmadaras járművekből eddig tizenöt érkezett meg Debrecenbe, és tizenhármat már le is vizsgáztattak. A maradék három járművet az ígéretek szerint nemsokára leszállítják.
A szerdai indításhoz hat új villamost vittek ki a város főterére. Három a Nagyállomás, három a Doberdó utca irányában várta a startot. A 2-es villamos utasai az első öt napban emlékjegyet kapnak. A DKV azt kéri: ezeket is érvényesítsék majd, hogy teszteljék a jegykezelő rendszert.
MTI / Czeglédi Zsolt
MTI / Czeglédi Zsolt
A 31-es és a 32-es buszok megszüntetésével itt-ott a buszhálózatot is átszervezik Debrecenben.
A 2-es villamos csúcsidőben 4-6 percenként jár majd Debrecenben. Egy járművön egyszerre 223 utas fér el, vagyis a DKV szerint összesen két csuklós autóbusznyi ember.
Kósa Lajos polgármester emlékezetett, hogy körülbelül 20 milliárd forintba került a beruházás, a költségek jelentős részét uniós forrásból fedezik. A kormány önerőpályázat keretében további 825 millió forintot biztosít az új pálya környezetének helyreállítására – tette hozzá. A teljes munkát nyárra fejezik be.
MTI / Czeglédi Zsolt
A villamosépítés nem volt zökkenőmentes, és nagyon sokat csúszott az eredeti határidőhöz képest. A munka hosszú hónapokra megakadt, amikor elszámolási problémák miatt a pályát építő konzorcium fővállalkozójának emberei levonultak a helyszínről. A környéken élők kénytelenek voltak a félkész építményeket kerülgetni, amelyek a közlekedést is megnehezítették. Végül átszervezték a konzorciumot, és az új fővállalkozó már tudta tartani az előírt határidőket.