Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d0e3118-a7e5-463e-8c21-f609552291c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy brit startup cég olyan megoldást alkalmazna az akkumulátorok újrahasznosítására, amely nemcsak karbonsemleges, de karbonnegatív is lehet.","shortLead":"Egy brit startup cég olyan megoldást alkalmazna az akkumulátorok újrahasznosítására, amely nemcsak karbonsemleges, de...","id":"20250527_litium-ion-akkumulator-ujrahasznositas-bakterium-cell-cycle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d0e3118-a7e5-463e-8c21-f609552291c6.jpg","index":0,"item":"a103cd2e-269d-4b14-8375-e3d0f7aebaf2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_litium-ion-akkumulator-ujrahasznositas-bakterium-cell-cycle","timestamp":"2025. május. 27. 10:03","title":"50 millió éves baktériumokat eresztettek az akkumulátorra, ez mindent újraírhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne utazzanak Budapestre a Pride-ra, mert ezzel provokálják Orbán Viktort. Ettől még a Pride esetleges betiltása meghatározhatja a keddi vitát, ahol Magyarország sokadszorra kerül napirendre a 7. cikk alapján. Az „átláthatósági” törvény, valamint Ukrajna EU-csatlakozási tárgyalásainak blokkolása ugyancsak téma lesz kedden a tagállamok tanácsában.","shortLead":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne...","id":"20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"b2d75d55-b6d3-4ebf-94fe-7e0baa7a31ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 09:30","title":"Magyarország nyolcadszor is a vádlottak padján – ez egy soha véget nem érő történet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","shortLead":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","id":"20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900.jpg","index":0,"item":"5fedbdc0-6295-4204-ab60-a52ce12db1bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","timestamp":"2025. május. 27. 07:59","title":"Vége a dalnak: stílusosan int búcsút a Toyota Supra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint új és erős szankciókra van szükség. ","shortLead":"Az ukrán elnök szerint új és erős szankciókra van szükség. ","id":"20250527_Zelenszkij-Oroszorszag-megerdemli-hogy-teljes-koru-nyomast-gyakoroljanak-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65951237-eb02-4054-af39-32670a95e84d.jpg","index":0,"item":"c3045ebb-b3dd-4e6a-b760-f846a802f2f9","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_Zelenszkij-Oroszorszag-megerdemli-hogy-teljes-koru-nyomast-gyakoroljanak-ra","timestamp":"2025. május. 27. 05:45","title":"Zelenszkij: „Oroszország megérdemli, hogy teljes körű nyomást gyakoroljanak rá\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1cf7f32-b19b-461a-a816-77f885da6096","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A volt műsorvezető nem dőlt be a trükknek. ","shortLead":"A volt műsorvezető nem dőlt be a trükknek. ","id":"20250528_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-telefonos-csalas-sms-uzenet-whatsapp","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1cf7f32-b19b-461a-a816-77f885da6096.jpg","index":0,"item":"f1ff2970-0290-4171-aa9f-d311d0854b87","keywords":null,"link":"/elet/20250528_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-telefonos-csalas-sms-uzenet-whatsapp","timestamp":"2025. május. 28. 11:09","title":"Várkonyi Andrea is kapott csaló SMS-t, Mészáros Lőrinc kiakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1da4efd0-1566-4b69-a236-bb605b1e971e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Jócskán nőtt a belföldi és az exportértékesítés is.","shortLead":"Jócskán nőtt a belföldi és az exportértékesítés is.","id":"20250528_Opel-Szentgotthard-ceges-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1da4efd0-1566-4b69-a236-bb605b1e971e.jpg","index":0,"item":"6ca0b411-aad8-4d5f-8699-8cb061c9f3c1","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_Opel-Szentgotthard-ceges-beszamolo","timestamp":"2025. május. 28. 16:28","title":"Felbuzgott a profit a szentgotthárdi Opelnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5d29c46-3c08-4c17-80c5-7870b981e2e5","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Vannak, akik rokonoknál szálltak meg, vannak, akiket egy sportcsarnokban helyeztek el.","shortLead":"Vannak, akik rokonoknál szálltak meg, vannak, akiket egy sportcsarnokban helyeztek el.","id":"20250527_szekelyfold-arviz-keszultseg-kitelepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5d29c46-3c08-4c17-80c5-7870b981e2e5.jpg","index":0,"item":"6b88a62f-ab4a-4faa-a700-3d96464a7476","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_szekelyfold-arviz-keszultseg-kitelepites","timestamp":"2025. május. 27. 09:23","title":"Árvízkészültség van Székelyföldön, két településen embereket telepítettek ki – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Gazdasági fellendülés és az infláció csökkenése nélkül nincs esély arra, hogy a magyar családok helyzete érdemben javuljon.","shortLead":"Gazdasági fellendülés és az infláció csökkenése nélkül nincs esély arra, hogy a magyar családok helyzete érdemben...","id":"20250528_Penzugyileg-egyre-rosszabb-helyzetben-a-magyarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"a13da374-f0ed-4580-886e-cd8c94f105b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_Penzugyileg-egyre-rosszabb-helyzetben-a-magyarok","timestamp":"2025. május. 28. 10:42","title":"Pénzügyileg egyre rosszabb helyzetben vannak a magyarok, az árrésstop pedig csak ront a helyzeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hetekbe telik, mire elkészül az ideiglenes támfal a Déli pályaudvaron, ekkor indulhatnak újra onnan a vonatok. A végleges helyreállítási munkák a második negyedévben kezdődhetnek el – közölte a MÁV. A pályaudvar üresen áll, de az üzletek jórészt nyitva tartanak. Vevők viszont alig-alig fordulnak meg az üres állomáson. A megkérdezett kereskedők a forgalom drasztikus csökkenéséről panaszkodtak.
Több hétig tarthat a Déli pályaudvar támfalának ideiglenes megerősítése, ez után közlekedhetnek újra a vonatok, az alagút végleges helyreállítási munkái pedig a második negyedévtől indulhatnak – közölte a MÁV szerdán.
A vasúttársaság folytatja a helyreállítással kapcsolatos előkészületeket, egyeztetéseket, annak érdekében, hogy mielőbb újraindulhasson a vonatforgalom az alagútban és a Déli pályaudvaron.
A MÁV eddig kárenyhítési intézkedésként homokzsákokat helyezett el, és a január 25-i első támfalcsúszástól kezdve folyamatos figyelőszolgálatot működtet, valamint több helyszíni bejárást tartott. A legutóbbin, hétfőn a katasztrófavédelem, az érintett önkormányzat, a bányakapitányság, a közlekedésbiztonság és a közlekedési hatóság munkatársai is jelen voltak, egyeztettek a már megtett és a jövőben szükséges intézkedésekről. Az önkormányzat megbízásából a körbeszalagozott területen megkezdődött a víz leszivattyúzása.
MTI / Máthé Zoltán
A vasúttársaság adatai szerint a Déli pályaudvarra, illetve onnan átlagosan napi 250 vonat közlekedik, amelyek a téli időszakban 10-12 ezer utast szállítanak.
A MÁV közölte, hogy az alagút bejáratának állapota nem változott, újabb támkövek nem hullottak, a vízszintes párkányzat kövein továbbra is nagy nyomás van a jobboldali szárnyfalon.
A vasúttársaság szerint a várhatóan több hétig tartó ideiglenes helyreállítás utáni végleges helyreállítási munkálatokra – pályáztatást követően – a második negyedévtől kerülhet sor.
Bebizonyosodott, hogy szükség van a Délire
Arra a kérdésre, hogy szóba került-e a Déli pályaudvar megszüntetése és a forgalom Kelenföldi pályaudvarra történő terelése, amely korábban vállalati koncepció volt, a MÁV közölte, hogy Kelenföld állomás már ma is kapacitása határán működik. Ezt bizonyítja, hogy a Déli pályaudvar előtti alagút lezárása miatt kialakult helyzetben több vonatot törölni kellett, hogy Kelenföld elbírja a megnövekedett forgalmat.
MTI / Lakatos Péter
Az elmúlt időszakban készült tanulmányok mind azonos megállapításra jutottak: Budapest-Déli pályaudvar jelentős feladatokat lebonyolító vasúti fejpályaudvar lesz a jövőben is. Hosszú távon gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós intermodális csomópont maradhat az épületegyüttes és épített környezete felújításával, fejlesztésével – közölte a MÁV.
Élet a szellempályaudvaron
Az MTI tudósítója a helyszínen szerdán azt tapasztalta, hogy szinte teljesen kihalt a Déli pályaudvar. Ugyan a pénztárak és a nemzetközi pénztárak is nyitva tartanak, illetve az információs pult is üzemel, utas alig van. Ennek megfelelően a vágánykijáratok és az állomásépület közötti büfék, üzletek mind bezártak. Csupán a nemzeti dohánybolt tartott nyitva.
A pályaudvar átjárható, a vágányok felé is ki lehet menni, de vonat egy sem állt a pályákon, csupán egyetlen tolatómozdony árválkodott az egyik szélső vágányon.
MTI / Lakatos Péter
A Kelenföldi pályaudvarra tartó vonatpótló buszokra a pályaudvar Alkotás utca felőli oldalán lehet felszállni, ám ott sem volt nagy a nyüzsgés, a járatokon 2-3 utas várta az indulást.
A buszok mögötti taxidroszton egyetlen kocsi vesztegelt. A taxis egyetlen szóval jellemezte a helyzetet: "halál". Hozzátette, hogy csak megszokásból áll a droszton, mert utas alig van.
Ugyancsak a forgalom katasztrofális csökkenéséről számolt be a vágányok oldalában működő zöldséges. Mint mondta, valójában nem érdemes nyitva tartani, hiszen 70 százalékkal csökkent a forgalom, a vevők csak szállingóznak.
MTI / Lakatos Péter
A pályaudvar alsó részén az aluljáróban, illetve a közelében működő üzletek szinte kivétel nélkül nyitva voltak, ám a megkérdezett kereskedők szintén a forgalom drasztikus csökkenéséről panaszkodtak.
Egy biotermékeket áruló boltos azt mondta, hogy a forgalom a felére csökkent, így gyakorlatilag csak a rezsit tudja kitermelni a nyitvatartási idő alatt.
Az állomásépület alatt működő kocsma pultosa is 70 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be, és megjegyezte, hogy csak a törzsvendégek megtartásáért tartanak nyitva.
Január 31-én zárták le az alagutat
A Déli és a Kelenföldi pályaudvarok közötti alagútnál január 25-én hullottak kődarabok a megcsúszott támfalból a sínekre, akkor csak korlátozták a forgalmat, január 31-én azonban le kellett zárni az alagutat, mert újabb kövek estek a vágányra, és tovább csúszott a támfal földje. Kezdetben úgy vélték, hogy a sok eső okozhatta a támfal sérülését, a keddi előzetes szakértői vélemény szerint azonban mégsem a Csukló utca felől érkező nagy mennyiségű csapadékvíz mosta alá a támfalat, hanem a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek.
MTI / Lakatos Péter
Az érintett XI. kerületi önkormányzat sajtófőnöke, Milassin Levente kedden arról számolt be, hogy ez a szakértői vélemény lényegében kizárja az újbudai önkormányzat felelősségét, a végleges szakértői vélemények pedig várhatóan a hét második felére készülnek el.
Arra a kérdésre, hogy ennek megfelelően a helyreállítási és egyéb költségeket a MÁV Zrt.-nek kell-e állnia, Milassin Levente azt felelte: ez a végleges szakértői vélemény elkészülte után mondható meg. Az elővárosi közlekedés szünetelése, illetve a Déli pályaudvaron dolgozó vállalkozók bevételkiesése miatt komoly kártérítési perekre lehet számítani, így az összköltség több százmilliós, akár milliárdos nagyságrendű is lehet. Bár az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget nem vállalja – mondta a sajtófőnök.