Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje. ","shortLead":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb...","id":"20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"52b0a1a5-7e6c-4293-be3f-e76c98ff05c9","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","timestamp":"2024. december. 03. 04:55","title":"Lassuló vonatok, használhatatlan pótlóbuszok: mutatjuk, hogyan változik a MÁV új menetrendje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"778846ea-b842-4e65-8f6e-519e16d59c2b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Immár hazánkban is elérhető a Cupra Born szupererős legsportosabb kivitele.","shortLead":"Immár hazánkban is elérhető a Cupra Born szupererős legsportosabb kivitele.","id":"20241202_teslat-legyorsulo-uj-cupra-erkezett-magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/778846ea-b842-4e65-8f6e-519e16d59c2b.jpg","index":0,"item":"a8cc931a-4017-44ce-9310-51427ddedf8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_teslat-legyorsulo-uj-cupra-erkezett-magyarorszagra","timestamp":"2024. december. 02. 06:41","title":"Teslát legyorsuló új Cupra érkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi történeteiről, a fájdalom hajtóerejéről és a mű hatásáról beszélgettünk.","shortLead":"Huszonöt éve került a mozikba a Harcosok klubja. A kultuszfilm alapjául szolgáló regény írójával erőszakos családi...","id":"20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0baeb349-0fb8-4bd1-8fcd-ef86f724f973.jpg","index":0,"item":"4628229f-be12-4bd9-b830-f89b59b51881","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-chuck-palahniuk-harcosok-klubja-regeny-kultfilm-szubkultura-interju","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"A legtöbb szereplőm egyszer csak rájön, hogy a világ más, mint hitte – interjú Chuck Palahniukkal, a Harcosok klubja írójával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2925833-39c3-4588-bb75-6fd9c4788af3","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Budapesten valóban nehéz lakáshoz jutni, de Debrecenben még nehezebb. A fővárosi helyzet ráadásul javult az elmúlt években, jelenleg Szegeddel van egy szinten a lakásárak jövedelmekhez viszonyított szintje.","shortLead":"Budapesten valóban nehéz lakáshoz jutni, de Debrecenben még nehezebb. A fővárosi helyzet ráadásul javult az elmúlt...","id":"20241203_Lakhatasi-valsag-a-kormanynak-a-Fidesz-fovarosert-kellene-aggodnia-Budapest-helyett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2925833-39c3-4588-bb75-6fd9c4788af3.jpg","index":0,"item":"9b7dfbb8-7911-456a-8211-a97a0c02590f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241203_Lakhatasi-valsag-a-kormanynak-a-Fidesz-fovarosert-kellene-aggodnia-Budapest-helyett","timestamp":"2024. december. 03. 07:42","title":"Lakhatási válság: a kormánynak a Fidesz-fővárosért kellene aggódnia Budapest helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3db76c1c-31d6-4593-8b6b-b5ae84068154","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"December 1-je óta már nem Pat Gelsinger az Intel vezérigazgatója, aki négy éven át vezette a vállalatot. A cég már castingolja az új vezetőt.","shortLead":"December 1-je óta már nem Pat Gelsinger az Intel vezérigazgatója, aki négy éven át vezette a vállalatot. A cég már...","id":"20241203_pat-gelsinger-intel-vezerigazgato-nyugdij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3db76c1c-31d6-4593-8b6b-b5ae84068154.jpg","index":0,"item":"4cf6ddd2-527e-4d2f-9804-c6a1f00e98b2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241203_pat-gelsinger-intel-vezerigazgato-nyugdij","timestamp":"2024. december. 03. 09:04","title":"Váratlanul nyugdíjba vonult az Intel vezérigazgatója, a befektetők bizalmáért küzd a chipgyártó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32206db6-374c-43b7-99f2-f21cf0807f09","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók új elmélettel álltak elő, miszerint a sötét anyag valójában az ősrobbanás előtt keletkezett, nagyon rövid idő alatt.","shortLead":"Amerikai kutatók új elmélettel álltak elő, miszerint a sötét anyag valójában az ősrobbanás előtt keletkezett, nagyon...","id":"20241202_kozmikus-inflacio-osrobbanas-sotet-anyag-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32206db6-374c-43b7-99f2-f21cf0807f09.jpg","index":0,"item":"c6e1e35c-14ea-433f-8e58-e012ccdd7e5f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_kozmikus-inflacio-osrobbanas-sotet-anyag-keletkezese","timestamp":"2024. december. 02. 14:03","title":"Megvan, hogyan keletkezhetett a sötét anyag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adbd57e7-75e2-44ac-8306-7ca27d2b9907","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"360","description":"A kínai platform a friss adatok szerint egy év alatt teljesen letarolta a magyar piacot, de ez nem hozta magával azt, amitől a kezdetben sokan féltek: nem ment tönkre emiatt rengeteg magyar kereskedő. A leckét mindenesetre feladta a magyar piacnak. ","shortLead":"A kínai platform a friss adatok szerint egy év alatt teljesen letarolta a magyar piacot, de ez nem hozta magával azt...","id":"20241203_temu-online-kina-webshop-profit-kereskedelem-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adbd57e7-75e2-44ac-8306-7ca27d2b9907.jpg","index":0,"item":"2b7a0b0f-e741-459d-973f-c0f3d23c68e6","keywords":null,"link":"/360/20241203_temu-online-kina-webshop-profit-kereskedelem-magyarorszag","timestamp":"2024. december. 03. 10:16","title":"A nagy Temu-kérdés: kell-e félni a cégtől, amelyiknél már másfél millió magyar vásárolt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fad889fd-2d2f-4d5a-9d34-9c44417955de","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A szíriai diktátor Maszúd Peszeskján iráni elnökkel beszélgetett telefonon.","shortLead":"A szíriai diktátor Maszúd Peszeskján iráni elnökkel beszélgetett telefonon.","id":"20241202_Aszad-szerint-a-Nyugat-probalja-destabilizalni-Sziriat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fad889fd-2d2f-4d5a-9d34-9c44417955de.jpg","index":0,"item":"2cb76f44-a505-4916-83f4-70160054b9a4","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_Aszad-szerint-a-Nyugat-probalja-destabilizalni-Sziriat","timestamp":"2024. december. 02. 19:43","title":"Aszad szerint a Nyugat próbálja destabilizálni Szíriát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hetekbe telik, mire elkészül az ideiglenes támfal a Déli pályaudvaron, ekkor indulhatnak újra onnan a vonatok. A végleges helyreállítási munkák a második negyedévben kezdődhetnek el – közölte a MÁV. A pályaudvar üresen áll, de az üzletek jórészt nyitva tartanak. Vevők viszont alig-alig fordulnak meg az üres állomáson. A megkérdezett kereskedők a forgalom drasztikus csökkenéséről panaszkodtak.
Több hétig tarthat a Déli pályaudvar támfalának ideiglenes megerősítése, ez után közlekedhetnek újra a vonatok, az alagút végleges helyreállítási munkái pedig a második negyedévtől indulhatnak – közölte a MÁV szerdán.
A vasúttársaság folytatja a helyreállítással kapcsolatos előkészületeket, egyeztetéseket, annak érdekében, hogy mielőbb újraindulhasson a vonatforgalom az alagútban és a Déli pályaudvaron.
A MÁV eddig kárenyhítési intézkedésként homokzsákokat helyezett el, és a január 25-i első támfalcsúszástól kezdve folyamatos figyelőszolgálatot működtet, valamint több helyszíni bejárást tartott. A legutóbbin, hétfőn a katasztrófavédelem, az érintett önkormányzat, a bányakapitányság, a közlekedésbiztonság és a közlekedési hatóság munkatársai is jelen voltak, egyeztettek a már megtett és a jövőben szükséges intézkedésekről. Az önkormányzat megbízásából a körbeszalagozott területen megkezdődött a víz leszivattyúzása.
MTI / Máthé Zoltán
A vasúttársaság adatai szerint a Déli pályaudvarra, illetve onnan átlagosan napi 250 vonat közlekedik, amelyek a téli időszakban 10-12 ezer utast szállítanak.
A MÁV közölte, hogy az alagút bejáratának állapota nem változott, újabb támkövek nem hullottak, a vízszintes párkányzat kövein továbbra is nagy nyomás van a jobboldali szárnyfalon.
A vasúttársaság szerint a várhatóan több hétig tartó ideiglenes helyreállítás utáni végleges helyreállítási munkálatokra – pályáztatást követően – a második negyedévtől kerülhet sor.
Bebizonyosodott, hogy szükség van a Délire
Arra a kérdésre, hogy szóba került-e a Déli pályaudvar megszüntetése és a forgalom Kelenföldi pályaudvarra történő terelése, amely korábban vállalati koncepció volt, a MÁV közölte, hogy Kelenföld állomás már ma is kapacitása határán működik. Ezt bizonyítja, hogy a Déli pályaudvar előtti alagút lezárása miatt kialakult helyzetben több vonatot törölni kellett, hogy Kelenföld elbírja a megnövekedett forgalmat.
MTI / Lakatos Péter
Az elmúlt időszakban készült tanulmányok mind azonos megállapításra jutottak: Budapest-Déli pályaudvar jelentős feladatokat lebonyolító vasúti fejpályaudvar lesz a jövőben is. Hosszú távon gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós intermodális csomópont maradhat az épületegyüttes és épített környezete felújításával, fejlesztésével – közölte a MÁV.
Élet a szellempályaudvaron
Az MTI tudósítója a helyszínen szerdán azt tapasztalta, hogy szinte teljesen kihalt a Déli pályaudvar. Ugyan a pénztárak és a nemzetközi pénztárak is nyitva tartanak, illetve az információs pult is üzemel, utas alig van. Ennek megfelelően a vágánykijáratok és az állomásépület közötti büfék, üzletek mind bezártak. Csupán a nemzeti dohánybolt tartott nyitva.
A pályaudvar átjárható, a vágányok felé is ki lehet menni, de vonat egy sem állt a pályákon, csupán egyetlen tolatómozdony árválkodott az egyik szélső vágányon.
MTI / Lakatos Péter
A Kelenföldi pályaudvarra tartó vonatpótló buszokra a pályaudvar Alkotás utca felőli oldalán lehet felszállni, ám ott sem volt nagy a nyüzsgés, a járatokon 2-3 utas várta az indulást.
A buszok mögötti taxidroszton egyetlen kocsi vesztegelt. A taxis egyetlen szóval jellemezte a helyzetet: "halál". Hozzátette, hogy csak megszokásból áll a droszton, mert utas alig van.
Ugyancsak a forgalom katasztrofális csökkenéséről számolt be a vágányok oldalában működő zöldséges. Mint mondta, valójában nem érdemes nyitva tartani, hiszen 70 százalékkal csökkent a forgalom, a vevők csak szállingóznak.
MTI / Lakatos Péter
A pályaudvar alsó részén az aluljáróban, illetve a közelében működő üzletek szinte kivétel nélkül nyitva voltak, ám a megkérdezett kereskedők szintén a forgalom drasztikus csökkenéséről panaszkodtak.
Egy biotermékeket áruló boltos azt mondta, hogy a forgalom a felére csökkent, így gyakorlatilag csak a rezsit tudja kitermelni a nyitvatartási idő alatt.
Az állomásépület alatt működő kocsma pultosa is 70 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be, és megjegyezte, hogy csak a törzsvendégek megtartásáért tartanak nyitva.
Január 31-én zárták le az alagutat
A Déli és a Kelenföldi pályaudvarok közötti alagútnál január 25-én hullottak kődarabok a megcsúszott támfalból a sínekre, akkor csak korlátozták a forgalmat, január 31-én azonban le kellett zárni az alagutat, mert újabb kövek estek a vágányra, és tovább csúszott a támfal földje. Kezdetben úgy vélték, hogy a sok eső okozhatta a támfal sérülését, a keddi előzetes szakértői vélemény szerint azonban mégsem a Csukló utca felől érkező nagy mennyiségű csapadékvíz mosta alá a támfalat, hanem a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek.
MTI / Lakatos Péter
Az érintett XI. kerületi önkormányzat sajtófőnöke, Milassin Levente kedden arról számolt be, hogy ez a szakértői vélemény lényegében kizárja az újbudai önkormányzat felelősségét, a végleges szakértői vélemények pedig várhatóan a hét második felére készülnek el.
Arra a kérdésre, hogy ennek megfelelően a helyreállítási és egyéb költségeket a MÁV Zrt.-nek kell-e állnia, Milassin Levente azt felelte: ez a végleges szakértői vélemény elkészülte után mondható meg. Az elővárosi közlekedés szünetelése, illetve a Déli pályaudvaron dolgozó vállalkozók bevételkiesése miatt komoly kártérítési perekre lehet számítani, így az összköltség több százmilliós, akár milliárdos nagyságrendű is lehet. Bár az önkormányzat szívesen közreműködik a helyreállításban, az anyagi felelősséget nem vállalja – mondta a sajtófőnök.
Menczer azt mondta Magyarnak, azért jött ide, hogy végre egy férfivel is találkozzon, mire Magyar azzal vágott vissza, hogy Menczernek büdös és habzik a szája.
Az OMSZ arra jutott, hogy a mentőt kérő orvos nem adott teljes körű tájékoztatást az eset súlyosságáról, pedig az orvos többször sürgette az azonnali szállítást.