szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak, ha a Magyar Telekom levelét, illetve a Telenor SMS-ét megkapva a fogyasztó 15 napon belül nyilatkozik, hogy azt nem fogadja el. Ez a lényege a társaság és az NMHH között létrejött hatósági szerződésnek.

Mint arról korábban írtunk: az NMHH az előfizetői jogok érvényesülése, valamint a jogszabályi előírásoknak való teljes körű megfelelés érdekében hatósági eljárás keretében vizsgálta a Magyar Telekom július 1-jei hatállyal bevezetni kívánt, a lakossági mobilszolgáltatások díjait érintő kétoldalú szerződésmódosítását. Az eljárás az NMHH és a Magyar Telekom között létrejött hatósági szerződéssel zárult.

A Magyar Telekom a hatósági elvárásoknak megfelelően módosította és kiegészítette a 2015 májusában az előfizetőknek eljuttatott kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatára vonatkozó előfizetői tájékoztatást. A szolgáltató vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében a szerződésmódosítási ajánlatról szóló közleményét kiegészíti, és előfizetői figyelmét újabb értesítéssel hívja fel a módosítással kapcsolatos jogaikra, így arra, hogy amennyiben az előfizetők a kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlatra az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.

Az értesítést a számlás előfizetők a július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino-előfizetők SMS-ben kapják meg, a kiegészítő tájékoztatás pedig a szolgáltató honlapján érhető el a www.telekom.hu/dijvaltozasok címen. A módosítás el nem fogadását az erre nyitva álló időszakban jelző előfizetők a szolgáltatásokat továbbra is a korábbi feltételekkel vehetik igénybe.

A kiegészítő tájékoztatás nem vonatkozik azokra az előfizetőkre, akik egyedi előfizetői szerződésüket 2015. május 1-jét követően, már a szolgáltató által közzétett új díjtételek elfogadásával kötötték meg. A hatóság folyamatosan ellenőrizni fogja a hatósági szerződés teljesítését, a szolgáltató vállalja, hogy ezzel kapcsolatban tájékoztatja a hatóságot.

A Telenor is hatósági szerződést kötött az NMHH-val. A társaság a szerződésben foglaltaknak megfelelően személyre szabott tájékoztatást ad ügyfelei számára a változásokról. Ennek megfelelően a szolgáltató a kétoldalú szerződésmódosítással kapcsolatban június 24-től SMS üzeneteket küldött az érintett előfizetőinek, melyek kiegészítik a korábbi tájékoztatást. Az SMS-ekben szereplő linken keresztül az előfizető személyre szabott információt ér el a saját díjszabásáról és annak várható módosításáról.

A módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik az előfizetők, és ennek függvényében lép, vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra július 1-jével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!