szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Hoffmann Rózsa szemrehányást tett a parlamenti bizottsági ülésen Madarász Péternek, az oktatás állapota ellen a hangját felemelő miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatójának.

A köznevelési kerekasztal után az Országgyűlés kulturális bizottságában folytatódott a vita az oktatás helyzetéről, ahol Hoffmann Rózsa korábbi oktatási államtitkár és Madarász Péter, a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója is részt vett. A jelenleg is tartó, Czunyiné Bertalan Judit államtitkár bukásához vezető pedagógus-tiltakozási hullám a Hermantól indult, a miskolci tantestület volt az, amelyik idén januárban dühös hangú levélben hívta fel a figyelmet az oktatás tarthatatlan állapotára.

Fülöp Máté

Hoffmann Rózsa a bizottsági ülésen szemrehányást tett Madarásznak, szerinte a nyílt levélben voltak olyan megállapítások, amelyek nem valós tényeken alapultak. Az MTI és a Népszabadság tudósításából nem derült ki, hogy Hoffmann említett-e konkrétumokat. De a napilap szerint azt a tanácsot adta Madarásznak, hogy "ha valaki bekiabál az éterbe, fontolja meg, mit beszél." Madarász Péter erre reagálva azt mondta: a levélben nem olyan "kifinomult részletességgel" vannak feltüntetve a tények, és ebben lehet, hogy Hoffmann Rózsának van igaza.

Aztán Hoffmann a levélnek arra a részére tért rá, amelyben megfogalmazták, hogy az igazgató legyen újra főnök az iskolában, nyilvánvalóan utalva arra, hogy a Klik alá rendelt iskolákban minden lényeges döntést immár az iskolafenntartó hoz meg. "Maga nem érzi magát főnöknek igazgató úr?"- fordult Madarász Péterhez a volt államtitkár, aki erre azt felelte, hogy főnöke a tantestületnek és érez szakmai autonómiát, csak ez sokszor nem tud érvényesülni, mert az utolsó apró eszközt sem tudja beszerezni. Nem keletkezett volna ez a levél, ha nem súlyos a helyzet - jelentette ki az igazgató, de hozzátette, hogy örül annak a folyamatnak, ami a kerekasztallal elindult.

Hoffmann egy emberi szervezethez hasonlította a köznevelési rendszert, és megjegyezte, ha az embernek csak egy ujja fáj, akkor az egész szervezetünket betegnek érezzük. Elismerte, hogy vannak bajok az oktatásban, de szerinte a baj korántsem akkora, amekkora "jajgatásnak" szemtanúi vagyunk. Ugyanakkor a finanszírozási gondok és a pedagógusok adminisztratív terhei kapcsán elismerte, hogy ezek erősebbek voltak, mint az "ujjfájás". Hiller István szocialista képviselő Hoffmann Rózsa hozzászólására reagálva úgy fogalmazott: nem a kisujj fáj, hanem az egész szervezettel van a baj.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!