Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"2019-ben adták át, két évvel később azonban már csődeljárás alá vonták a feldolgozót működtető céget. A csigafeldolgozó elárverezésével már többször is próbálkoztak, legutóbb egy éve.","shortLead":"2019-ben adták át, két évvel később azonban már csődeljárás alá vonták a feldolgozót működtető céget. A csigafeldolgozó...","id":"20250217_Tobb-sikertelen-arveresi-kiserlet-utan-mar-felaron-kinaljak-a-becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48bd5695-0674-45bd-b4fe-4aae9aea16eb.jpg","index":0,"item":"4e22ebaa-b8ff-4cdb-a2b8-04dfc3d6a914","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_Tobb-sikertelen-arveresi-kiserlet-utan-mar-felaron-kinaljak-a-becsodolt-kisvardai-csigafeldolgozot","timestamp":"2025. február. 17. 17:56","title":"Már fél áron kínálják a rengeteg állami támogatást kapott, mégis becsődölt kisvárdai csigafeldolgozót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a92eb49-6149-48a5-849a-bfe20d11fe05","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Korcsolyapályára emlékeztető pálya várta hétfő este az NB II. rangadóján a Kazincbarcikát és a Vasast, a mostoha körülmények között gól nélküli döntetlen született, de a vendégedző Pintér Attila szerint nem is lett volna szabad megrendezni a meccset. Összegyűjtöttünk néhány emlékezetes esetet a múltból, amikor nem a játékosok, hanem az időjárás volt az úr a pályán.","shortLead":"Korcsolyapályára emlékeztető pálya várta hétfő este az NB II. rangadóján a Kazincbarcikát és a Vasast, a mostoha...","id":"20250218_foci-sar-dagonya-vasas-fradi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a92eb49-6149-48a5-849a-bfe20d11fe05.jpg","index":0,"item":"0def49ad-9414-4045-8857-19b4c018b01d","keywords":null,"link":"/sport/20250218_foci-sar-dagonya-vasas-fradi","timestamp":"2025. február. 18. 14:26","title":"Ha a Fradival történne hasonló, két hétig cikkezne róla az Origo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba miatt.","shortLead":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba...","id":"20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566.jpg","index":0,"item":"d3b9b197-4508-4c55-b2c8-ed1e26349e62","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","timestamp":"2025. február. 17. 20:35","title":"Biztosítóberendezési hiba miatt egy órát is késhetnek a vonatok a győri vonalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c13bdaf-3eb7-4f21-894c-7865a1e37ee8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.","shortLead":"Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.","id":"20250217_a-toyota-nem-adja-fel-gozerovel-fejleszti-a-hidrogenautokat-uzemanyagcella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c13bdaf-3eb7-4f21-894c-7865a1e37ee8.jpg","index":0,"item":"cd4d7b08-1864-4901-ab79-b167c8ab3715","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_a-toyota-nem-adja-fel-gozerovel-fejleszti-a-hidrogenautokat-uzemanyagcella","timestamp":"2025. február. 17. 08:41","title":"A Toyota nem adja fel, gőzerővel fejleszti a hidrogénautókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fad3af-9c6c-486f-86f9-4030e07ca3e8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha egy teljesen egyedi megjelenésű sportos új Dacia Dusterre vágyunk.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha egy teljesen egyedi megjelenésű sportos új Dacia Dusterre vágyunk.","id":"20250218_21-millio-forintos-morcos-uj-dacia-duster-tunt-fel-a-szinen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fad3af-9c6c-486f-86f9-4030e07ca3e8.jpg","index":0,"item":"e9888d3f-3051-4334-99bd-7637f97e3382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_21-millio-forintos-morcos-uj-dacia-duster-tunt-fel-a-szinen","timestamp":"2025. február. 18. 07:04","title":"21 millió forintos morcos új Dacia tűnt fel a színen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5c8f0d1-c5ee-4613-a9ab-307905a38b3c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Öt kontinenst fog összekapcsolni az az adatkábel, amit a Facebook, az Instagram és több más szolgáltatás tulajdonosa kezd megépíteni még idén.","shortLead":"Öt kontinenst fog összekapcsolni az az adatkábel, amit a Facebook, az Instagram és több más szolgáltatás tulajdonosa...","id":"20250217_meta-50000-km-tenger-alatti-adatkabel-project-waterworth","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5c8f0d1-c5ee-4613-a9ab-307905a38b3c.jpg","index":0,"item":"d602ecbf-8882-48aa-b54e-e8e0670d23fe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_meta-50000-km-tenger-alatti-adatkabel-project-waterworth","timestamp":"2025. február. 17. 15:03","title":"Ez lehet a valaha volt leghosszabb: 50 000 km-es tenger alatti adatkábelt épít a Meta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően születhetett.","shortLead":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően...","id":"20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9.jpg","index":0,"item":"9a4ea070-c46b-40f0-a373-f58a8a168060","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","timestamp":"2025. február. 18. 12:02","title":"Netanjahu: Sem a Hamász, sem a Palesztin Hatóság nem fogja kormányozni Gázát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","shortLead":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","id":"20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f.jpg","index":0,"item":"815a45d1-1774-454b-a452-8bcc12940f64","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","timestamp":"2025. február. 17. 09:35","title":"Visszatért az igazi tél, 45 százalék alá csökkent az európai gáztárolók töltöttsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy órán át előszobáztatta Palkovics az MTA elnökét
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Lovász László egy interjúban beszélt arról, hogyan értesült a kormány MTA-t érintő terveiről, és hogy hogyan várt Palkovics Lászlóra egy órán át az előszobájában, pedig a miniszter ott sem volt.
Lovász elmondása szerint Palkovics egy vacsora közben említette meg neki, hogy van egy olyan terv, amely szerint a kutatóhelyek finanszírozása nem támogatás, hanem megrendelés formájában érkezne, de a miniszter ekkor azt ígérte, majd részletesen elmondja ezt az MTA főtitkárának és a gazdasági igazgatónak. Törvénymódosításról ekkor nem esett szó, két nappal később viszont levelet kapott az MTA, amely kevesebb, mint egy órát hagyott nekik arra, hogy véleményt mondjanak a módosításról. "Közöltük, hogy nem értünk vele egyet. De nevetséges elvárás volna, hogy ennyi idő alatt fejtsük ki, miért nem."
Palkovics korábban szintén a 168 Órának azt mondta, Lovász még nem járt az irodájában, pedig többször kapott meghívót, Lovász most erre azt mondta, ez valóban így van, egyszer meghívta őt a miniszter, de a szobájában nem járt, csak az előszobájában várt rá egy órát.
Ő nem volt ott, én pedig egy óra várakozás után eljöttem. Azóta Palkovics László nem hívott. A helyzet az, hogy ezt még csak nem is vettem rossz néven, elfoglalt emberrel megtörténhet ilyen. Tény ugyanakkor, hogy számos esetben fordultam levélben a miniszterhez különböző javaslatokkal, és ő a legritkább esetben reagált, a leveleim nagyobbik része megválaszolatlanul maradt
– mesélte.
Lovász elmondta, az elmúlt hetekben az MTA elkészített egy javaslatot arról, hogy szerintük hogyan lehetne a tudomány szerepét erősíteni az innovációban, amit el is küldtek Palkovicsnak. Ebben azt javasolják, hogy olyan műhelyeket hozzanak létre, amelyekben az alapkutatások mellett célzott, alkalmazott kutatásokkal foglalkozó csoportok jöjjenek létre, hogy ne kelljen a kettőt elválasztani, és még az is lehetne, hogy az alkalmazott kutatást végző csoportokat a minisztérium finanszírozza, de a meglévő alapkutatási csoportokhoz csatlakozva.
"Azzal nem értünk egyet – bár nem egyértelmű, hogy mi is a kormányzati terv –, hogy az akadémiai kutatóintézetek az egyetemekhez kerüljenek. Semmiképpen nem értünk egyet azzal, hogy az akadémiai kutatóhálózat szerkezetének bármilyen változtatása minden előzetes vizsgálat nélkül történjen meg" – mondta Lovász. Hozzátette, az akadémiai kutatóhálózatról két éve készült egy átvilágítás, az egyetemekről azonban nem, ezért sem értenek egyet az egyetemekhez csatolással, amely az MTA számításai szerint amúgy se nagyon léptetné elő a rangsorokban a felsőoktatási intézményeket. "Ahhoz inkább azt a finanszírozási hiányt kellene megszüntetni, amely mindenütt észlelhető" – mondta.
Lovász a kutatók politizálásáról azt mondta, bármilyen kutatás juthat olyan eredményre, amely megkérdőjelezi az épp aktuális politikai döntéseket, de ezt nem lehet rossz néven venni. A Magyar Tudomány ünnepén letiltott előadásokról azt mondta, fel kellett volna vállalni azokat, de hozzá csak akkor jutott el az ügy, amikor már nyilvánosságra került, a programot a főtitkárhelyettes állította össze. Végül az a megoldás született, hogy a két előadást a Társadalomtudományi Kutatóközpontban tartják meg.
Lovász azt is elárulta, hogy nem ilyen MTA-elnökségre számított, és többször felmerült már benne, hogy lemondjon.
Többször felmerült bennem a lemondás gondolata, de nem lenne korrekt gazda nélkül hagyni az Akadémiát. Ha az intézményhálózat önállósága, integritása sérül, akkor azt nem vállalom fel
– mondta.
Lovász az interjúban kiállt a CEU mellett is, azt mondta, a CEU az egyik legkiválóbb kutatóhely Magyarországon, ezért nem érti, hogy a kormány miért nem látja, hogy a külföldre költözésével szegényebb lesz a magyar felsőoktatás.